| Művelődéstörténeti tanulmányok | |
| Szabó József: Görögkatolikus népoktatás az önkényuralom korától az iskolák államosításáig | 9 |
| Kiss Kálmán: XIX. századi magyar nyelvű orosz nyelvtanaink és nyelvkönyveink módszertani megközelítésben | 19 |
| Pornói Imre: A 8 osztályú népiskola gondolata a 20-as években | 29 |
| Dráviczky Sándor: Adalékok a Nyíregyházi Kálvineum Tanítónőképző történetéből | 41 |
| Jakab András: Heidegger fogadtatása a magyar szellemi életben 1920-1945. Az első reflexiók: Pauler Ákos | 51 |
| N. Szabó József: A Magyar Kommunista Párt népműveléspolitikájsa a politikai pluralizmus idején (1945-1946) | 61 |
| Barabás László - Szabó Géza: Hazánk a feudalizmusból a kapitalizmusba való átmenet felgyorsulásának időszakában (Vita a nyolcvanas évek elején a Magyarország története 5. kötetéről) | 75 |
| Bényi Árpád: A festői forma keletkezése | 83 |
| Bereczki József: Az értelmiségképzés feltételei, lehetőségei és gyakorlati problémái a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán (Esettanulmány) | 95 |
| Kocsis Anikó: Adalékok a Bessenyei György Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményeihez | 111 |
| Rendszerváltás és kultúra | |
| Rácz Éva: A kultúra paradigma-változásai. A kultúrafogalom értelmezése a rendszerváltás utáni Magyarországon | 125 |
| Kerülő Judit: Kultúraközvetítő intézmények metamorfózisa | 139 |
| Bodnárné Kiss Katalin: Pedagógusok értékelő viszonyulása a közoktatás tervezett reformjához (Egy empirikus vizsgálat eredményei) | 151 |
| Dániel Péter: Néhány gondolat a vizuális nevelésről a NAT kapcsán | 175 |
| A hallgatók a képzés folyamatában | |
| Gavallér Andrea: Értékpreferenciák összefüggése személyiség-tulajdonságok kategorizációjával (Egy elővizsgált tapasztalatainak összegzése) | 183 |
| Vassné Figula Erika: A tanár-diák kapcsolat tükrözödése tanórákkal és főiskolásokkal végzett mélyinterjúk tartalmából | 193 |
| Hadházy Tibor: A hallgatók objektívebb megismerésének fontossága és lehetősége | 199 |
| Horváth László: Kísérlet az elméleti ismeretek és a gyakorlati tevékenység összekapcsolásásra egy pedagógiai speciálkollégiumon belül | 205 |
| Palotay Ferencné: Betekintés a családnevelési speciálkollégium munkájába | 211 |
| Gallasz Ildikó: Gondolatok a tanár szakos hallgatók gyakorlai képzésről - az egyéni gyakoraltok és egy speciálkollégium néhány összefüggése - | 219 |
| Szabó Antal: Egy speciálkollégium pedagógiából | 227 |
| Szűcs Lászlóné Siska Katalin: (Ön)segítés - (ön)tevékenység - "help-klub" | 233 |
| Bertóthyné Végvári Erzsébet: A tanításra való előkészület a gyorsírás-gépírás szakos hallgatók gyakorlati óráin | 45 |
| Komáromi István: A földrajz szakos tanárjelöltek gyakorlati képzésének tapasztalatai | 253 |
| Bereznai Gyula - Rozgonyi Tibor: Megjegyzések a függvények folytonosságáról | 261 |
| Az iskola és tanulói | |
| Takács Ildikó: Öröm és félelem forrása az iskola (A gyermek érzelmei az iskolában) | 267 |
| Dr. Rozgonyi Tiborné Dr. Váradi Éva: A kreativitásra nevelés lehetőségei az általános iskolában (A geometriai térszemlélet fejlesztésének egy modellje) | 287 |
| Berentés Éva: Az általános iskolai értékelési gyakorlat működési sajátosságai a rejtett tanterv és a tanári kommunikáció összefüggéseiban | 301 |
| Hagymásy Katalin: Az "eliskolásodott" napközik... Hogyan tovább? (Újítási törekvések a napközi otthon nevelőmunkájában) | 311 |
| Natalia Ivanovana Gajdamasko - Schmercz István: Serdülőkorű iskolások munkával kapcsolatos értékválasztásai | 317 |
| Fónai Mihály: Nyíregyházi középiskolások olvasási és zenehallgatási szokásai | 323 |
| Tantárgypedagógiai tanulmányok | |
| Vikárné Egri Olga: Nyitott földrajzórák, személyiségfejlesztő módszertani megoldások | 339 |
| Kormány Gyula: A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése az általános iskolai földrajzoktatásban | 347 |
| Kósáné Oláh Julianna: Gondolatok az olvasáskészség fejlesztéséről az idegennyelv órákon Szanyi Gyula "Kreuz un quer in deutschsprachigen Ländern" c. német könyve példaanyagának tükrében | 355 |
| Cs. Jónás Erzsébet: A nyelvi, irodalmi és kommuniációs nevelés programjának integrációs lehetőségei az idegennyelv- oktatásban | 383 |
| Miklovicz Árpád: A környezetismeret munkafüzetek felhasználása a tanulók önálló munkájnak szervezésében | 395 |
| Iszáj Ferenc - Nagy Mihály: Számítógépes "szellemi háromtusa" verseny tanulóknak | 407 |
| Bódis Imre: Praktikus tanácsok iskolai információhordozó anyagok és eszközök házi készítéséhez | 417 |
| V. Kokovay Zsuzsanna: Az információkereső nyelv és a szubjektív tényező | 421 |
| Szikoráné Kovács Eszter: A szövegnyelvészeti elemzés módszeréről. Két Weöres Sándor-vers szövegnyelvészeti elemzés | 425 |
| Tóthné Szűcs Éva: Hárs László Az éből pottyant nagyapa c. meseregényének elemző bemutatása | 435 |