A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Kézirat

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: J2-1387/I. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jegyzetünk az ELTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Tanszéke által 1982-ben megjelentetett "Neveléselmélet" című egyetemi jegyzet átdolgozott változata.
Az átdolgozásra az eredeti... Tovább

Előszó

Jegyzetünk az ELTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Tanszéke által 1982-ben megjelentetett "Neveléselmélet" című egyetemi jegyzet átdolgozott változata.
Az átdolgozásra az eredeti jegyzettel kapcsolatos oktatási tapasztalatokat elemezve, a tanszéken belül és más pedagógusképző intézmények neveléstudományi tanszékein rendezett szakmai viták eredményeit figyelembe véve, végül pedig az egyetemi hallgatók véleményét hasznosítva került sor. Vissza

Tartalom

Előszó3
A nevelés mint társadalmi jelenség5
A nevelés mint társadalmi jelenség főbb jellemzői7
A nevelés társadalmi funkciója13
Biológiai és társadalmi tényezők kölcsönhatása a személyiségformálásban20
Személyiségformálás a nevelési folyamatban27
A személyiség felkészitése magasrendü társadalmi funkciók ellátására29
Az egyén magatartásának, tevékenységének és a személyiség társadalmi értékének összefüggései29
A személyiség-szerkezet és az egyén társadalmi aktivitásának kapcsolata31
A személyiségstruktura és a pedagógiai célrendszer strukturájának összefüggései33
A személyiség ösztönzőrendszerének formálása a nevelési folyamatban36
A magasrendű szükségletrendszer szerepe a társadalmi aktivitás szabályozásában36
A közösségfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása, mint elsődleges nevelési cél40
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása, mint másodlagos nevelési cél46
A nevelési folyamat sajátosságai48
A társadalmi szükségletek interorizációja a nevelési folyamatban48
A növendékek tevékenységének irányítása, mint a társadalmi szükségletek interorizációjának feltétele49
A nevelési folyamat megszervezése51
A nevelési módszerek szerepe a nevelési folyamat és az aktivitás irányításában51
A nevelési módszerek osztályozása52
A magatartási-tevékenységi modellek közvetítésének módszerei63
A tudatosítás közvetlen módszerei67
A köznevelési rendszer szerepe a személyiség formálásában87
A nevelés színtereinek helye és szerepe a köznevelés rendszerében89
Köznevelési rendszerünk főbb jellemzői89
A köznevelési rendszer és a nevelési színterek rendszere90
Az iskola nevelési funkciói92
A nevelési funkciók jelentése92
Az iskola vezető szerepe94
Az iskola, mint állami intézmény95
Az iskola, mint szociális szervezet96
Az osztályfőnök nevelőmunkája102
Az ifjúsági szervezetek helye és szerepe a köznevelés rendszerében110
Ifjúság és társadalm110
Iskola és ifjúsági szervezet111
Nevelés az ifjúsági szervezetben114
Nevelési módszerek alkalmazása a mozgalmi munkában119
Az iskolán kívüli oktató-nevelő intézmények szerepe a nevelésben120
Napközi otthon121
Kollégiumi (diákotthon) nevelés124
Nevelőotthon128
Iskola és a termelőüzemek kapcsolata, a termelőüzemek szerepe a nevelési folyamatban130
A családi nevelés feladatai - a család, mint a szocializáció és a nevelési folyamat színtere132
A családi nevelés feladatai és módszerei134
Az iskola és a család együttműködésének tartalma és szervezeti formái136
A közművelődési intézmények nevelési lehetőségei és együttműködésük az iskolával140
Az oktatási-nevelési és közművelődési intézmények együttműködése a tanulóifjúság nevelésében141
A közművelődés szerepe a permanens nevelés folyamatában146
Függelék
A művelődési miniszter 15/1986./VIII.20./MM.sz. rendelete a középfokú nevelési-oktatási intézmények működéséről (Részletek)155
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv