A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Nevelő-oktató munkánk igen hatékony lehetne, ha minden tanulónál a helyes didaktikai elgondolások, metodikai eljárások alkalmazásakor optimális eredménnyel számolhatnánk.
A pedagógia, didaktika,...
Tovább
Előszó
Nevelő-oktató munkánk igen hatékony lehetne, ha minden tanulónál a helyes didaktikai elgondolások, metodikai eljárások alkalmazásakor optimális eredménnyel számolhatnánk.
A pedagógia, didaktika, metodika elmélete szokásos adottságokkal, készségekkel, képességgel rendelkező szokásosan fejlődő tanulókkal számolva, adja a nevelő, oktató gyakorlat számára hasznos útmutatásait. Bő történeti tapasztalattal igyekszik erre a két kérdésre helyesen eligazító választ adni: Mit. hogyan tanítsunk? - illetve: mivel, hogyan neveljünk? Ennek a két kérdésnek helyes megvalósítása - praktikusan már régen tudományos, elvi alapvetéssel az elmúlt 70-80 év alatt - magával hozta egy harmadik kérdés szem előtt tartását: Kinek? A lélektan - legközvetlenebbül a fejlődéslélektan - közreműködésével a nevelés-oktatás három részkérdésből álló fő kérdése így alakult: Kinek, mit hogyan adjunk át?
Vissza
Tartalom
A neveléslélektan fogalma feladata 3
Á neveléslélektan fő területei 10
A fejlesztés 12
A fejlesztés néhány törvényszerűsége, alapjelenségei 12
A lélektani módszerek neveléstani elemzése 26
A megfigyelés módszerének neveléslélektani elemzése 27
A kísérlet 30
A beszélgetés 35
A klinikai módszer 37
A projekt módszer 39
A teljesítményt értékelő módszer 42
A megismerő tevékenység alakítása 55
Az érzékelés fejlesztése 55
Az észlelés 67
Az észlelés és megfigyelés fejlesztése 82
Az emlékezet 86
Az emlékezet és érdeklődés 96
Az ismétlés szerepe az emlékezésben 101
Praktikus észrevételek az emlékezés fejlesztésével
kapcsolatban 109
Az érdeklődés fejlesztése 125
A fantázia fejlesztése 130
A gondolkodás fejlesztése 146
A gondolkodás közvetett megismerés 149
A gondolkodás fejlődésének, fejlesztésének törvényszerűségei 153
gondolkodás és beszéd 163
A gondolkodás formái, típusai 169
a/ Az észlelésbe ágyazott gondolkodás 170
b/ A gondolkodás specifikus jegyeinek alakulása 174
Viszonyítás 177
Következtetés 182
Általánosítás 184
Gondolkodás, tanulás 188
Gondolkodás és szemléltetés 193
Az érzelmek alakítása 198
Viselkedés, magatartás alakítása 203
Munkára való előkészítés /Pályaválasztás/ 208
Minősítés 214
Oktatási módszerek neveléslélektan! elemzése 222
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.