kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 98 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Harmadik kiadás. Kézirat. Tankönyvi száma: 4721/III. |
| Dr. Harsányi István: A neveléslélektan fogalma, tárgya és feladatai | 3 |
| A neveléslélektan fogalma | 3 |
| A neveléslélektan tárgya | 3 |
| A neveléslélektan feladatai | 4 |
| A neveléslélektani kutatás módszerei | 5 |
| A megfigyelés | 5 |
| A kisérlet | 6 |
| A kikérdezés | 7 |
| A statisztika | 8 |
| Hirsch Margit: A családi nevelés | 9 |
| A család jelentősége a gyermek fejlődésében | 9 |
| A társadalmi tényezők befolyása a nevelés tartalmi célkitüzéseire | 9 |
| A családi nevelés lélektani alapjai | 9 |
| A szülők és a gyermek kapcsolatának jelentősée | 13 |
| A testvérek | 17 |
| A nagyszülők | 19 |
| A rendellenességeket kiváltó tényezők | 20 |
| Helytelen nevelési módok | 22 |
| A családi élet rendezetlensége és szétesése | 23 |
| A szülők nevelési tájékozatlanságából eredő zavarok | 25 |
| A közösségi neveléssel ellentétes irányu családi nevelése | 28 |
| A külső ártalmakra fellépő nevelési nehézségek gyakoribb megnyilvánulási formái | 29 |
| A pedagógus és a szülő kapcsolata | 30 |
| Kabainé dr. Huszka Antónia: A bölcsődei nevelés | 32 |
| Kabainé dr. Huszka Antónia: Az óvodai nevelés | 35 |
| Az óvodás gyermek pszichológiája | 35 |
| Csoportos foglalkozás, a közösségi szellem kialakitása | 36 |
| A gyermek affektivitásának irányitása | 38 |
| Az iskolai nevelés | 41 |
| Dr. Baranyai Erzsébet: A tanuló pszcihológiája | 43 |
| Dr. Baranyai Erzsébet: A tanulás lélektana | 46 |
| Murányi-Kovács Endréné: A gyermek észlelésének és megfigyelésének irányitása | 46 |
| Murányi-Kovács Endréné: Az érdeklődés és a figyelem kapcsolata | 47 |
| Dr. Baranyai Erzsébet: A gondolkodás fejlesztése | 49 |
| Dr. Baranyai Erzsébet: A készségek | 53 |
| Olvasás | 54 |
| Irás | 54 |
| Számolás | 54 |
| Várnagy László: A napi iskolai munka és pihenés | 56 |
| Várnagy László: A teljesitény mérése | 59 |
| Mesterné dr. Boda Fiore: Osztály, csoport | 66 |
| A gyermekközösség mint a nevelés eszköze | 66 |
| A közösségi életforma fokozatai | 67 |
| A közösség létrehozása | 68 |
| A vezetés tipusai | 73 |
| Mesterné dr. Boda Fiore: Az iskolai sikerek és kudarcok | 74 |
| Az alapfogalmak | 74 |
| A jutalmazás | 76 |
| A büntetés | 77 |
| A különféle eljárásmódok léletani vonatkozásái | 78 |
| Mesterné dr. Boda Fiore: A gyermek személyiségét alakitó hatások | 80 |
| Általános és viszonylagos nevelői eljárások | 80 |
| A nevelési helyzet | 81 |
| A követelmények felbontása | 83 |
| Az "egyéni bánásmód" | 85 |
| Dr. Harsányi István: A pedagógus személyisége | 86 |
| A pedagógus általános személyiségvonásai | 86 |
| A nevelési reláció által megkivánt személyiségvonások | 88 |
| A tanitási reláció által megkivánt személyiségvonások | 89 |
| Murányi-Kovács Endréné: Az intézeti és gyermekotthoni nevelés | 91 |
| A családi közösség pótlása | 91 |
| A közösségi nevelés | 92 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.