kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 488 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1166. Kézirat. 522 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 7 |
| Személyiségformáló tényezők a családban | |
| Háber Judit: Iskola és tudás, iskola és kultúra | 11 |
| Kádárné Fülöp Judit: Néhány tanulói környezeti változó összefüggése a tanulás eredményességével | 19 |
| Nagy József: Hátrányos helyzet az iskolában | 34 |
| R. Hess-V. C. Shipman: A kisgyermekkori tapasztalás és a kognitív eljárások szocializálódása | 41 |
| L. R. Ferguson: A függőségi motíváció és a szocializálódási folyamat | 56 |
| Ranschburg Jenő: Az agresszió és a szorongás | 71 |
| Hermann Alice - Varga Éva: Adatok a "derék" gyerekek családi hátteréhez | 80 |
| J. W. Baldwin: "Problémás" gyermekek - "problémás" család | 108 |
| Személyiségfejlesztés a bölcsödei nevelésben | |
| Tardos Anna: A három éven aluli gyermeket ellátó intézmények legfontosabb nevelési feladatai | 119 |
| A. I. Miskisz: A gyermekintézmények feltételeihez történő alkalmazkodási folyamat sajátosságai két éves gyermekeknél | 122 |
| Falk Judit dr.: A gondozónő-gyerek kapcsolat személyességének jelentősége és alapfeltételei a csecsemőotthonban | 130 |
| Vincze Mária dr.: Az étkezés mint a felnőtt és a gyermek kapcsolatának egyik színtere | 137 |
| Tardos Anna: Az önfeledt, békés játék feltételeinek folyamatos biztosítása | 142 |
| E. Habináková: 18-24 hónapos gyermekek beszédszintjének összefüggése a nevelési körülményekkel és a szociális környezettel | 152 |
| Tardos Anna: A foglalkoztatás néhány kérdése | 156 |
| Tardos Anna-Dehelán Éva-Szeredi Lili: A szociális szabályok betartását célzó nevelői magatartás | 165 |
| Pikler Emmi dr.: A hospitalizmus megnyilvánulási formái napjainkban | 171 |
| Személyiségfejlesztés az óvodai nevelésben | |
| Az óvodai nevelés célja és feladatai | 179 |
| Közösségi nevelés | 182 |
| Mérei Ferenc: A társkapcsolatok megszilárdulása és fejlesztése az óvodában | 189 |
| A. A. Rojak: Óvodáskorú gyermekek társas kapcsolataiban jelentkező nehézségek pszichológiai elemzése | 205 |
| Az óvodai oktatás jellege és feladatai | 217 |
| Hermann Alice: Óvodás gyermekek ismeretszerzési motívációja | 222 |
| Járó Katalin: Problémaszerűség és műveleti cselekvés a gondolkodás fejlesztésében | 233 |
| Matematikai foglalkozások | 248 |
| I. A. Paramonova: Óvodáskorú gyermekek általánosított képzeteinek fejlesztése a konstruáló tevékenységben | 256 |
| H. Hetzer: A korai olvasás | 263 |
| A tanulók személyiségtulajdonságainak fejlesztése az iskolai közösségi nevelés folyamatában | |
| Ja. L. Kolominszkij: Gyermekközösségek | 277 |
| Pataki Ferenc: A közösség fejlődéstörvényei | 286 |
| Járó Katalin: A személyiség kategorizációs szempontú elemzése | 299 |
| V. E. Csudnovszkij: A személyiség stabilitása mint neveléslélektani probléma | 325 |
| J. Piaget: Az iskolai önkormányzat pszichológiai problémái | 339 |
| C. Weiss: A vezetési stílusok hatása | 349 |
| Duró Lajos: A személyiség erkölcsi tulajdonságainak és interperszonális kapcsolatainak néhány összefüggése | 360 |
| H. Pfeiffer: Osztálytitkárok választásának fejlődés- és szociálpszichológiai aspektusai | 366 |
| Mérei Ferenc: A szociometria módszerei és jelenségvilága | 373 |
| Boda Flore-Erdély Éva: A jutalom és a büntetés a nevelési helyzetben | 395 |
| R. D. Parke: A büntetés szerepe a szocializáció folyamatában | 415 |
| Ormai Vera: Szociálisan inadaptált gyermekek az általános iskolában | 436 |
| U. Frederking: Tízéves iskolásgyermekek magatartászavarainak érzelmi háttere | 455 |
| Kósáné Ormai Vera: Nevelői eljárások különböző tanulói magatartási rendellenességek esetén | 467 |
| Az iskolai fegyelem | 479 |
| C.H. Patterson: A gyakorlati pedagógus és a gyermek érzelmi problémái | 480 |
| H.F. Clarizio-S.L. Yelon: Az osztály vezetésének tanuláselméleti megközelítése: Az alapelvek és a beavatkozási eljárások | 483 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.