| Kiadó: | Tinta Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 349 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-9372-34-X |
| Megjegyzés: | Az »Élet« kiadás 1938-as kiadásának reprintje. |
| Előszó | 5 |
| Bevezets | 7 |
| A rendszerek értékelése | 9 |
| A nevelés elmélete | 2 |
| Prolegomena | 12 |
| A nevelés alapkérdései (Problemata) | 13 |
| A nevelés mibenléte | 13 |
| A nevelés lehetősége és szükségessége | 20 |
| A nevelés kezdete és vége | 26 |
| A nevelés korlátai | 30 |
| Művészet vagy tudomány-e a nevelés? | 33 |
| A neveléstudomány ismertetése | 37 |
| A neveléstudomány forrásai és segédtudományai | 41 |
| A paedagogia perennis | 43 |
| A nevelés alapvetése (Fundamenta) | 45 |
| A nevelés alanya | 45 |
| A nevelés tárgya | 57 |
| A nevelés célja | 82 |
| A nevelés módjai | 89 |
| A nevelés eszközei | 109 |
| A nevelés gyakorlata | |
| Prolegomena | 129 |
| A testi nevelés | 131 |
| A testi élet ismertetése | 131 |
| Az öröklés és neveléstani kihatásai | 134 |
| A testi élet ismeretének neveléstani jelentősége | 136 |
| A testi élet helyes szolgálata | 138 |
| A testi nevelés a különböző korokban | 142 |
| Az értelmi nevelés | 147 |
| Az értelem mint szellemi megismerő tehetség | 147 |
| A fejlődő és bontakozó értelem | 151 |
| A szellemi ébredés szolgálata | 155 |
| A fejlettebb értelem szolgálata | 158 |
| A tanítás mibenléte | 161 |
| Az iskolai tantervek | 163 |
| A tanítás feltételei | 166 |
| A helyes tanítás módszerei | 168 |
| A tanítás anyagának helyes kidolgozása | 173 |
| A közölt anyag megőrzése | 177 |
| A szerteágazó ismeretek és az egyéniség megőrzése | 181 |
| A teljes élet szolgálata | 184 |
| Az esztétikai nevelés | 188 |
| Az esztétika mibenléte | 188 |
| A szép és a nevelés | 191 |
| Az örök szép szolgálatában | 195 |
| Az erkölcsi nevelés | 199 |
| Az erkölcsi nevelés mibenléte | 199 |
| A Teremtő életterve | 202 |
| A lelkiismeret | 204 |
| Az ember jó és rossz hajlamai | 206 |
| A jó készségek nevelése | 208 |
| Az erkölcsi gyarlóságokkal szemben követendő eljárás | 210 |
| A tiszta élet szolgálata | 214 |
| A kegyelmi élet szorgalmazása | 217 |
| A szociális nevelés | 222 |
| Az ember kapcsolatai | 222 |
| Az ember társadalmi egybetartozása | 224 |
| Társadalmi rétegződések | 227 |
| A társadalmi kapcsolatok helyes kidolgozása | 231 |
| Az élet fókuszai | 233 |
| A vallásos nevelés | 238 |
| A vallásos élet mibenléte | 238 |
| A vallásos élet értékelése | 239 |
| A vallásos élet szolgálata | 241 |
| A vallásos nevelés eszközei | 242 |
| A vallásos gyakorlatok | 244 |
| Az én és az Én | 246 |
| Befejezés | 249 |
| Névmutató | 251 |
| Tárgymutató | 261 |
| Mellékletek | |
| Osztályfőnöki órák | 271 |
| Olvasmányok jegyzéke | 319 |
| Utóhang | 336 |
| Marczell Mihály a modern nevelő | 337 |
| Marczell Mihály élete és munkássága | 342 |