kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Telosz Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 273 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-8458-05-4 |
| Bevezetés | 13 |
| Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata | |
| A nevelés szerepe a társadalom és ez egyén életében - a nevelés értelmezése | 17 |
| A nevelés mint értékközvetítő tevékenység | 17 |
| A konstuktív életvzetés megalapozása a nevelési folyamatban | 19 |
| A nevelés értelmezésének változásai - nevelési irányzatok | 25 |
| Modellváltás a nevelés értelmezésében | 25 |
| Alapvető nevelési modellek a XX. században | 29 |
| A XX. századi nevelésfelfogás tükröződése a főbb nevelési irányzatokban | 32 |
| A XX. századi nevelésértelmezések szintézisének lehetősége | 36 |
| A nevelés folyamata | 39 |
| A nevelési folyamat strukturális sajátosságai | 39 |
| A nevelési folyamat mint tevékenységszervezési folyamat | 48 |
| A magatartás és a tevékenység személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatokban | 65 |
| A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában | 65 |
| A jellem fejlődését meghatározó tényezők | 72 |
| Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban | 78 |
| A nevelés hatásrendszere és módszerei | 91 |
| A közvetlen (direkt) nevelő hatások forrásai | 91 |
| A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkciója és rendszere | 94 |
| A közvetett (indirekt) nevelő hatások forrásai | 107 |
| A közvetett nevelési hatásrendszer irányításának elvei és módszerei | 117 |
| A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkciója és rendszere | 125 |
| Jegyzetek | 153 |
| Mezei Gyula: A közoktatás és köznevelés rendszertana | |
| Bevezetés | 165 |
| Az iskola feladata, működése, önállósága | 169 |
| Az iskola szolgáltató intézmény | 169 |
| Az iskola fenntartása | 170 |
| Nem önkormányzati fenntartású iskolák | 174 |
| Az iskola vezetése, szervezete és működése | 176 |
| Az iskola önállósága | 180 |
| A pedagógusok az iskolában | 189 |
| A tanár kiemelkedő szerepe | 189 |
| A hátrányos helyzetű tanulók segítése | 194 |
| A pedagógusok jogai | 197 |
| Az iskolarendszerről: alapelvek, a fejlődést meghatározó tényezők | 209 |
| Az iskolaszervezet alapelvei | 209 |
| A közoktatási szervezet tagoltsága | 210 |
| Az iskolák fokok szerint | 212 |
| A hazai oktatásiintézmény-rendszer történetisége | 215 |
| Törvény az új közoktatási rendszerről | 224 |
| Az iskolarendszert alakító tényezők | 229 |
| Az iskolák irányítása, ellenőrzése | 247 |
| A önkormányzat oktatási ellátási kötelezettsége | 259 |
| Az oktatási ellátási kötelezettség általában | 259 |
| A megyei és fővárosi önkormányzatok saját hatásköre | 259 |
| Befejezésül | 269 |
| Jegyzetek | 271 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.