kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Osiris Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 533 oldal |
| Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-389-517-0 |
| Bevezető | 9 |
| A modern pedagógia történeti gyökerei | |
| A "tábla háza" | 13 |
| Ptahhotep intelmeiből | 18 |
| Buddha útmutatásai | 19 |
| Lao-ce: Az Út és az Erény könyve (Tao-te-King) Wu-wei - Lao-ce útmutatásai | 19 |
| Plutarkhosz: Lükurgosz | 23 |
| Platón: Prótagorasz | 25 |
| Platón: Menón | 28 |
| Platón: Állam | 29 |
| Arisztotelész: Politika | 33 |
| Pliniusz: Episztola | 37 |
| Martialis: Epigramma | 38 |
| Cicero: Retorika | 39 |
| Apuleius: Az iskolai nevelés fokozatai | 40 |
| Quintilianus: Szónoklattan | 41 |
| Szent Ágoston: A megkeresztelendők oktatásáról | 41 |
| Szent Jeromos: Levél Laetához | 44 |
| Szent Ágoston: Vallomások | 49 |
| Szent Benedek Regulája | 53 |
| A szerzeteseknek szánt gyermekek nevelése a kolostorban | 56 |
| Alcuin levele Nagy Károlyhoz | 57 |
| Hrabanus Maurus: A hét szabad művészet | 58 |
| A prágai egyetem alapítása | 58 |
| Lovagi nevelés | 60 |
| Castiglione: Il Cortegiano | 60 |
| Erasmus: A gyermekek korai ekrölcsös és tudományos nevelése | 61 |
| Vives: A tanulmányok rendszere vagy a keresztény nevelés | 62 |
| Vives: A keresztény nő nevelése | 67 |
| Rabelais: Gargantua | 69 |
| Montaigne: Esszék | 74 |
| Luther: Valamennyi németországi város tanácsos uraihoz, hogy keresztyén iskolákat állítsanak és tartsanak fönn | 77 |
| Comenius Ámos János Nagy oktatástana | 83 |
| Comenius: Pampaedia | 91 |
| Comenius: Játszó iskola (Schola Ludus) | 95 |
| Locke: Gondolatok a nevelésről | 99 |
| Rousseau: A magányos sétáló álmodozásai | 108 |
| Rousseau: Emil vagy a nevelésről | 110 |
| Helvetius: Az emberről, értelmi képességeiről és neveltetéséről | 138 |
| Falbiger: Módszerkönyv | 145 |
| Basedow műveiből. 1. Módszerkönyv - 2. Elemi mű | 147 |
| Salzmann: Okosdi Sebestyén - Rák-könyvetske | 150 |
| Pestalozzi: Egy remete esti órái | 155 |
| Pestalozzi: Lénárd és Gertrúd | 157 |
| Pestalozzi levele egy barátjához stansi tartózkodásáról | 160 |
| Pestalozzi: 1. Hogyan tanítja Gertrúd a gyermekeit? - 2. Beszámoló a szülők és a nagyközönség számára Pestalozzi yverdoni intézetének helyzetéről és nevelési eljárásairól | 165 |
| Kant pedagógiai előadásai | 166 |
| Fröbel: Embernevelés | 170 |
| Herbart: Pedagógiai előadások vázlata | 173 |
| A modern pedagógia kialakulása és fejlődése | |
| Comte: A pozitív szellem | 183 |
| Spencer: Értelmi, erkölcsi és testi nevelés | 189 |
| Bain: Neveléstudomány | 194 |
| Rein: Az anyag feldolgozása | 199 |
| Willmann: Mi az appercepció és mi a didaktikai értéke? | 202 |
| Nietzsche: Korszerűtlen elmélkedések | 206 |
| Peirce: Hogyan tegyük világossá eszméinket? | 210 |
| Dewey: Pedagógiai hitvallásom | 211 |
| Dewey: Az iskola és a társadalom | 217 |
| Claparéde: Gyermekpszichológia és kísérleti pedagógia | 223 |
| Claparéde: A funkcionális anatómia törvénye | 226 |
| Key: A gyermek évszázada | 227 |
| Montessori: Módszerem kézikönyve | 233 |
| Montessori: A gyermek felfedezése | 234 |
| Kerschensteiner: A jövő iskolája a munkaiskola | 241 |
| Steiner: A waldorf-iskola pedagógiai alapja | 244 |
| Freinet: A modern iskola technikálja | 250 |
| Parkhurst: A Dalton-terv | 256 |
| Petersen: Kis Jena-Plan | 260 |
| Lay: Kísérleti didaktika | 265 |
| Meumann: Kísérleti pedagógia | 269 |
| Dilthey: A történelmi világ felépítése a szellemtudományokban | 273 |
| Dilthey: A pedagógia története | 278 |
| Spranger: Az ifjúkor lélektana | 281 |
| Kerschensteiner: Állampolgári nevelés | 284 |
| Rickert: Módszertan - ontológia - antropológia | 286 |
| Natorp: Szociálpszichológia | 294 |
| Natorp: Nevelés és közönség | 295 |
| Durkheim: Nevelés és szociológia | 300 |
| Barth: A nevelés- és oktatástan elemei | 306 |
| Foerster: Iskola és jellem | 309 |
| Illich: A társadalom iskolátlanítása | 312 |
| Neill: Summerhill | 321 |
| A magyar iskola ezer éve | |
| Térítés és tanítás Szent István korában | 337 |
| Egy tankönyv hosszú útja a 11. század elején | 338 |
| Erkölcsi tanítás a trónörökös számára (1013-1015 körül) | 339 |
| Esztergomi diákjegyzet a 12. századból | 342 |
| A nagyváradi káptalani iskola belső élete (1374) | 343 |
| Felügyeleti látogatás az esztergomi káptalani iskolában | 346 |
| Egy középkori magyar lovagregény | 349 |
| Egy Anjou-kori diáklevél | 352 |
| Janus Pannonius itáliai humanista tanulmányai (15. század közepe) | 352 |
| Három tananyagrészlet a Szalkai-kódexből (1489-1490) | 355 |
| Szerződés a káptalan és a város közös gimnáziumáról | 357 |
| Első rendelkezés a népiskolákról | 361 |
| A csepregi evangélikus iskolamester díjlevele 1585-ben | 362 |
| A lőcsei kollégium 1589-i tanrendje | 364 |
| Római jezsuita anyakönyvekből (17. század) | 367 |
| Az erkölcsös magatartás szabályai a sárospataki gimnáziumban (1621) | 375 |
| Bethlen Gábor fegyelmi utasításai (1615 körül) | 378 |
| Pázmány Péter magyar nyelvű beszédei a nevelésről | 382 |
| A nagyszombati egyetem alapítólevele (1635) | 388 |
| Apáczai műveiből (1653, 1656) | 390 |
| Zrínyi Miklós a katonai nevelés hibáiról (1661) | 405 |
| Mikes Kelemen kudarcot vallott diákokról | 407 |
| Egy piarista kollégium tanulmányi rendje | 410 |
| Diákpálya-diáksors, 1708-1742 | 411 |
| A debreceni kollégium elemi osztályának tananyaga (1770) | 417 |
| Az első királyi rendelkezés a magyar iskolaügyről, 1777 | 418 |
| Tessedik Sámuel: Önéletírás | 428 |
| Bezerédy Amália: Flóri könyve | 435 |
| Fáy András: Nevelési rendszer | 437 |
| Az ausztriai gimnáziumok és reáliskolák szervezeti terve (Organisationsentwurf) | 441 |
| 1868: XXXVIII. Törvénczikk a népiskolai közoktatás tárgyában | 455 |
| XXX. Törvénczikk a középiskolákról | 461 |
| A budapesti állami felsőbb leányiskola programja és tanterv-javaslata | 465 |
| Ranschburg Pál előadása a Társadalomtudományi Társaság 1905. március 31-én tartott ülésén | 468 |
| Fináczy Ernő: Négy hónap a magyar közoktatás történetéből | 472 |
| Klebelsberg Kunó válogatott beszédei és írásai | 475 |
| 1924: XVII. törvénycikk a középiskolai tanárok képzéséről és képesítéséről | 477 |
| Nagy László: Az Új Iskola céljai, pedagógiai és didaktikai alapelvei, tantervének megokolása | 481 |
| Emlékezés az Új Iskolára | 485 |
| Nemesné Müller Márta: A Családi Iskola életkeretei, nevelő és oktató munkája | 487 |
| Dolch Erzsébet: Az "Új Nevelés" elméleti és gyakorlati megvalósulásai | 489 |
| Szilasy János: Bevezetés a' Nevelés' Tudományába | 491 |
| Kármán Mór: A pedagógia helye a tudományok sorában | 494 |
| Fináczy Ernő: Elméleti pedagógia | 497 |
| Weszely Ödön: A pedagógia alapkérdései | 509 |
| Prohászka Lajos: Műveltség és egyéniség | 513 |
| Felméri Lajos: A neveléstudomány kézikönyve | 517 |
| Schneller István: Székfoglaló | 520 |
| Imre Sándor: Neveléstan | 526 |
| Mitrovics Gyula: A neveléstudomány alapvonalai | 528 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.