kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 584 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-18-5716-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1683. |
| Őskor | 13 |
| A nevelés ősi formái | 13 |
| Az intézményes nevelés csírái | 15 |
| Ókor | 17 |
| Nevelés a folyam menti kultúrákban | 17 |
| Mezopotámia | 18 |
| Egyiptom | 21 |
| India | 25 |
| Kína | 27 |
| Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés | 30 |
| A spártai nevelés | 33 |
| Az athéni nevelés | 37 |
| A görög nevelés gondolkodói | 45 |
| Nevelés az ókori Rómában | 53 |
| A római nevelés korszakai | 54 |
| Quintilianus pedagógiai gondolatai | 61 |
| Középkor | 65 |
| A korai kereszténység és a nevelés | 65 |
| Emberfelfogás, embereszmény | 66 |
| A korai keresztény nevelés jellemzői | 67 |
| A klerikus műveltség átadásának intézményei | 74 |
| Kolostori iskolák | 75 |
| Plébániai iskolák | 79 |
| Székesegyházi iskolák | 80 |
| A középkori egyetemek | 81 |
| A világi nevelés | 86 |
| A lovagok nevelése | 86 |
| A városi polgárság iskolái | 89 |
| A középkor gyermekfelfogása | 91 |
| A magyar intézményes nevelés kezdetei | 92 |
| Reneszánsz és humanizmus | 99 |
| A világ és az ember felfedezése | 99 |
| A humanisták mozgalma | 100 |
| A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása | 105 |
| A reneszánsz úri nevelés | 106 |
| Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről | 109 |
| A humanisták iskolakritikája | 122 |
| A reneszánsz gyermekképe | 124 |
| Reneszánsz nevelés Magyarországon | 126 |
| A műveltség tartalmának átformálódása | 126 |
| Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon | 129 |
| Academia Istropolitana | 131 |
| Reformáció és ellenreformáció pedagógiai törekvései | 133 |
| Luther a nevelésről | 134 |
| A megujhodott katolicizmus pedagógiája | 138 |
| Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon | 143 |
| Protestáns iskolák | 144 |
| A népoktatás | 145 |
| Katolikus iskolák | 147 |
| Újkor | 151 |
| A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János | 151 |
| Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században | 151 |
| Apáczai Csere János életútja | 153 |
| Fő művei | 158 |
| Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise | 164 |
| Élete | 164 |
| Comenius felfogása az ember rendeltetéséről | 168 |
| Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei | 171 |
| Iskolarendszere | 173 |
| Sárospataki évek | 177 |
| Pedagógia és iskoláztatás a felvilágosodás korában | 179 |
| Változások a gyermekről alkotott felfogásban | 179 |
| A polgárosodás és a protestantizmus pedagógiai hatása | 183 |
| A pietizmus hatása a nevelésre | 184 |
| John Locke és a gentleman-nevelés | 186 |
| Felfogása a gyermekségről | 188 |
| Testi nevelés | 189 |
| Erkölcsi és vallási nevelés | 190 |
| Az értelem nevelése | 192 |
| Rousseau természetelvű pedagógiája | 196 |
| Élete | 196 |
| A gyermek felfedezése | 201 |
| A módszerek | 204 |
| A nevelés tartalma és az életkori szakaszok | 206 |
| Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról | 212 |
| A német felvilágosodás | 214 |
| A tanítóképzés | 215 |
| A filantropisták mozgalma | 218 |
| A neohumanizmus | 222 |
| Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése | 223 |
| Tanulóévek | 224 |
| Neuhof | 225 |
| Egy remete esti órája | 227 |
| Lénárd és Gertrúd | 228 |
| Vizsgálódásaim a természet menetéről | 229 |
| Stans | 231 |
| Burgdorf | 233 |
| Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit? | 234 |
| Yverdon | 235 |
| Magyar neveléstörténet a 1616-1806 között | 238 |
| Pázmány Péter a katolikus oktatás megújítója | 238 |
| A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén | 241 |
| Nevelés a XVIII. század Magyarorszságán | 244 |
| A katolikus és protestáns iskolák tananyagának bővülése | 248 |
| Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában | 255 |
| Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században | 269 |
| Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése | 269 |
| Anglia | 269 |
| Franciaország | 270 |
| Oroszország | 271 |
| Német nyelvterületek | 271 |
| A német filozófiai pedagógia | 273 |
| Kant | 273 |
| Fichte | 278 |
| Hegel | 281 |
| Schleiermacher | 283 |
| Herbart lélektani alapzású pedagógiája | 287 |
| A filozófiai-erkölcstani háttér | 288 |
| Asszociációs lélektan | 289 |
| Neveléstana | 290 |
| Herbart követői | 294 |
| A Herbart-kritika megjelenése | 298 |
| Usinszkij | 298 |
| Tolsztoj | 301 |
| A XIX. század első felének magyar neveléstörténete | 305 |
| Első óvodáink | 305 |
| Népoktatás | 309 |
| Tanítóképzés, pedagógiai szakirodalom | 310 |
| Közép- és felsőoktatás | 312 |
| Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere | 314 |
| A pozitivizmus hatása a pedagógiára | 317 |
| August Comte | 318 |
| A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer | 321 |
| Alexander Bain pedagógiai rendszere | 325 |
| Az "életfilozófia" hatása | 328 |
| A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer | 329 |
| Friedrich Nietzsche kultúrakritikája | 331 |
| "Élet" és "Cselekvés" gondolata Bergson filozófiájában | 335 |
| Keresztény szociális és népnevelési törekvések | 338 |
| Don Bosco pedagógiája | 338 |
| További gyermekvédelmi-szociális törekvések | 342 |
| A századvég tömegmozgalmainak hatása | 344 |
| Iskolaügy és pedagógia a századforduló után | 349 |
| Új pedagógiai és pszichológiai törekvések | 349 |
| A pragmatizmus nevelésfelfogása | 350 |
| A gyermektanulmány | 357 |
| A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig | 367 |
| A radikális neveléskritika tárgya a hagyományos iskola | 367 |
| A művészetpedagógiai irányzat | 369 |
| A "New Shool" a reformpedagógia első iskolamodellje | 373 |
| Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók | 376 |
| A reformpedagógia fejlődésének második szakasza | 383 |
| A Waldorf-pedagógia | 384 |
| Amerikai reformpedagógiai törekvések | 390 |
| A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte | 393 |
| A Jena-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise | 395 |
| Az állampolgári nevelés | 399 |
| A munkaiskola | 401 |
| A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái | 417 |
| Az elméleti pedagógia főbb irányzatai | 418 |
| Kultúrpedagógia | 419 |
| A szociálpedagógiai irányzat | 429 |
| Foerster morálpedagógiája | 440 |
| A nagy pszichológiai iskolák hatása | 444 |
| A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza (1945-1989) | 458 |
| Magyar neveléstörténet 1849-1919 | 467 |
| Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában (1849-1867) | 467 |
| Népoktatás | 468 |
| Középfokú oktatás | 470 |
| Felsőoktatás | 472 |
| Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között | 474 |
| A népoktatási törvény | 474 |
| A népoktatás alakulása 1868-tól 1918-ig | 477 |
| A középiskolák fejlődése | 483 |
| Felsőoktatás, tanárképzés | 486 |
| A magyar gyermektanulmányi mozgalom | 489 |
| Nagy László pedagógiája | 494 |
| Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején | 497 |
| A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig | 502 |
| A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája" | 502 |
| A kolozsvári szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai | 524 |
| A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája" | 534 |
| Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919-1945 között | 543 |
| Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években | 544 |
| Népoktatás | 549 |
| Középiskolák | 552 |
| Felsőoktatás | 557 |
| A harmincas-negyvenes évek nevelésügye | 560 |
| Reformpedagógiai irányzatok hazánkban | 565 |
| Cserkészet | 565 |
| A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák | 567 |
| Az 1945 utáni magyar iskoláztatás történetének vázlata | 575 |
| Harc az iskoláért | 575 |
| A "szocialista" iskola | 581 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.