kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 140 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 3-1108 |
| Bevezetés | 3 |
| A szemelvények szerzői | 5 |
| John Dewey: Pedagógiai hitvallásom | 7 |
| A nevelés fogalma | 7 |
| Ellen Key: A gyermek évszázada | 10 |
| Nevelés | 10 |
| Mi a nevelés? | 10 |
| A nevelés lényege: nem nevelünk | 11 |
| Paul Barth: A nevelés- és oktatástan elemei | 23 |
| A nevelés hatalma | 23 |
| Történeti áttekintés | 23 |
| A mai álláspont | 29 |
| Friedrich Paulsen: Az akarat nevelése | 34 |
| Az akarat nevelésének jelentősége és feladata általában | 34 |
| Granville Stanley Hall: Nyilvános iskoláink hibái | 37 |
| Az iskolai osztályrendszer és a tanulók előrehaladása | 37 |
| Ernst Meumann: Kísérleti pedagógia | 48 |
| A kísérleti pedagógia és a hagyományos általános pedagógia különbsége | 48 |
| A pedagógia mint empirikus kutatás agy mint fogalmi és normatív tudomány | 51 |
| A megfigyelés mint minden empirikus kutatás alapja | 52 |
| A kísérleti pedagógia határai | 53 |
| A kísérleti pedagógia és a pedagógiai tudományok rendszere | 55 |
| Pedagógiai reform és pedagógiai tudomány | 56 |
| Edouard Claparéde: A funkcionális nevelés | 61 |
| Pszichológia, biológia, nevelés | 61 |
| A magatartás fő törvényei | 61 |
| Pavel Petrovics Blonszkij: A munkaiskola | 86 |
| A pedagógus a munkaiskolában | 86 |
| A pedagógusok új feladatai | 86 |
| A pedagógusok önnevelése | 87 |
| A pedagógusok önképzése | 88 |
| Az iskolateremtő nép | 90 |
| Albert Petrovics Pinkevics: A mai iskola alapproblémái | 92 |
| A munkaiskola módszerei | 92 |
| Sztanyiszlav Teofilovics Sackij: A formális készségek és a komplex témák összeegyeztetésének tapasztalatai | 103 |
| Anatolij Vasziljevics Lunacsarszkij: A szovjet pedagógia szociológiai premisszái | 111 |
| A szociológia és jelentősége a pedagógia számára | 111 |
| Az egységes iskola mint a szovjet demokrácia elveinek tükröződése | 112 |
| A munkaiskola marxista értelmezése | 114 |
| Az iskola részvétele a társadalmi életben | 115 |
| A munkaiskola tartalmának szociológiai alapjai | 116 |
| A társadalmi környezet és a szocialista iskola | 117 |
| A gyermekmozgalom és az iskola | 118 |
| A pedagógus és feladatai | 119 |
| Nagyezsda Konsztantyinovna Krupszkaja: Közoktatási rendszerünkről | 120 |
| Anton Szemjonovics Makarenko: Az 1930-as menet | 124 |
| Hogyan kezdtünk? | 124 |
| Az első dzerzsinszkisták | 127 |
| Az első osztag | 131 |
| Kérdések és feladatok | 137 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.