| I. kötet | |
| Előszó | 5 |
| Megjegyzések a magyar kiadáshoz | 5 |
| Az emberi alak | 9 |
| Amikor először rajzoltunk embert | 10 |
| Mi a közös bennük? | 11 |
| "Jó" és "rossz" rajzok? | 12 |
| Mit jelent egy arckép? | 14 |
| Mi van a képen és ezt miképpen látjuk? | 15 |
| Az önarckép | 17 |
| Ismerjük magunkat? | 18 |
| A karikaturisztikus arckép | 19 |
| Egy téves elképzelés | 19 |
| Milyen technikát használjunk? | 20 |
| Életnagyságú kontúrrajz | 21 |
| Sziluettek és kiöntött alakok | 22 |
| Az emberi test | 24 |
| A test elváltoztatása | 27 |
| Óceánia tetoválóművészete | 28 |
| A tetoválás - ma | 29 |
| Visszatérő nehéz álmok | 29 |
| A test festése | 31 |
| Szépségideálok és divat | 32 |
| A női szépség | 33 |
| Csak a nők lehetnek szépek? | 33 |
| Beszélgessünk a szépségről | 33 |
| Egy arc - hány arc? | 34 |
| A "gyalult haj" | 36 |
| Milyen a "normális" viselet? | 39 |
| Ruháinkról | 39 |
| A jelmez és a figura | 40 |
| Harci dísz | 43 |
| A ruha és a rang | 44 |
| Közlés - szavak nélkül | |
| Az arckifejezés | 46 |
| Érzelmek és arckifejezés | 48 |
| Rajzoljunk arcot | 49 |
| Ösztön vagy kultúra? | 50 |
| Madarak és emberek konfliktushelyzetben | 51 |
| A gesztusok jelentése | 52 |
| A tánc | 54 |
| Szertartások és rítusok | 55 |
| A rítustól a szórakozásig | 56 |
| Gyere a diszkóklub elé | 58 |
| Társas magány. Szertartás a diszkóban | 59 |
| Mondj valamit | 59 |
| Játsszunk színházat | 60 |
| A színházi előadás | 60 |
| Utcaszínház | 61 |
| Dramatikus játékok | 62 |
| A "látványosság": találkozás egymással és a felnőttekkel | 63 |
| Aki bújt, aki nem... Egy dramatizálás története | 64 |
| Az előadás terve | 66 |
| Az előadás színhelye | 66 |
| Maszk, személyiség, szereplők | 69 |
| Hangszert helyettesítő eszközök | 70 |
| A kötetlen éneklés | 71 |
| Bábozás | 72 |
| Bábkészítés | 74 |
| A nagy beszélő fej | 77 |
| Óriásbábok | 79 |
| A fényképezés | 80 |
| Fotóportré és valóság | 82 |
| A retus | 83 |
| A bűnügyi fotó | 83 |
| "Mosolyogni tessék!..." | 84 |
| A pillanatkép | 86 |
| Fényképek - emberekről | 88 |
| A fotódokumentáció | 89 |
| Fényképészet és festészet | 90 |
| A fotókollázs | 92 |
| Kopírozott fényképek | 93 |
| A képsorozat | 94 |
| Sorozatok... sorozatok... | 96 |
| Újdonság-e a képsorozat? | 98 |
| A képriport | 101 |
| Beszélgetések a sorozatról | 102 |
| A diaporáma | 102 |
| Jelentés és jelentésváltozás | 105 |
| Sorozatok általatok készített fotókból és "talált" képekből | |
| A képek forrása | 108 |
| II. kötet | |
| Az emberi lépték | 7 |
| Például: egy dogon falu | 7 |
| Szeretettel létrehozott formák | 8 |
| A dogonok házai | 9 |
| Majorság és tanya | 10 |
| Élet a tanyán | 11 |
| Az iskola | 12 |
| A lakás beosztása | 14 |
| A mi lakásunk | 15 |
| A lakás makettje | 16 |
| Látogatás egy építkezésen | 16 |
| Kunyhó a lakatlan szigeten | 17 |
| Testméretek és emberi hajlék | 18 |
| Sok vagy kevés a hely? | 19 |
| Baldachin alatt édesebb az álom? | 20 |
| Ahol étkezünk | 21 |
| Ülőalkalmatosságok | 22 |
| Hogyan rendezzük be a lakást? | 23 |
| Készíthetünk bútort magunk is | 23 |
| Egyedi darab - kézi megmunkálással | 24 |
| Sorozatgyártás - géppel | 25 |
| Kéz, eszköz, szerszám, értelem | 26 |
| Balesetveszélyes tárgyak | 26 |
| Az ernyő | 26 |
| Kabala | 27 |
| A játék | 28 |
| Karácsonyfadísz | 29 |
| Város és vidék | 30 |
| A táj | 30 |
| Miről mesél a táj? | 31 |
| Már a gépek előtt is | 31 |
| Az emberi munka és a természeti környezet | 32 |
| A táj átalakítása | 33 |
| Volt egyszer egy rét... | 34 |
| Lakóhelyünk | 35 |
| Térkép és valóság | 36 |
| A városfejlesztési terv | 37 |
| Óvjuk a településtörténeti emlékeket | 37 |
| A városközpont | 38 |
| A lépték | 39 |
| Makettkészítés | 39 |
| Mire jók a rajzos ábrák? | 39 |
| Kérdőív a család jelenéről és múltjáról | 40 |
| A család összetétele | 40 |
| Gondolkozzunk csak el egy kicsit... | 40 |
| A kutatómunka folyamata | 41 |
| Az interjú | 42 |
| A kérdőív | 42 |
| Az adatok grafikus ábrázolása | 43 |
| A város | 44 |
| Államigazgatás és városépítészet | 45 |
| A településtörténet - a hétköznapok történelme | 46 |
| Múlt és jelen | 47 |
| A "város-gép" | 48 |
| Nagyvárosi csomag | 49 |
| Csőtörések, csőtörések | 49 |
| Nagyvárosi gondok | 50 |
| Hová mehetnek a fiatalok? | 51 |
| Bejárók | 52 |
| Otthontalan közösség | 52 |
| Öregek | 53 |
| Kórházban | 53 |
| Játék és sport | 54 |
| Grundok híján | 55 |
| Sportpályaépítés | 55 |
| A munkahelyi környezet | 56 |
| Füstköd, kövek, tüdő | 57 |
| Mit tehetünk? | 57 |
| Jelek a városban | 58 |
| Megszólalnak az emlékművek | 58 |
| Egy mozdulat története | 59 |
| Másolatok, utánzatok, kertitörpék | 60 |
| Emlékművek - homokból | 60 |
| A mi emlékművünk | 61 |
| Jelek és jelképek | 62 |
| Eligazító táblák, emblémák | 63 |
| Üzletek, kirakatok | 64 |
| A város képének változásai | 66 |
| A régi házak leomlanak és újak épülnek | 67 |
| "Reprezentatív létesítmények" | 68 |
| Csak szürke lehet a házfal? | 69 |
| Falkép Piana San Raffaelében | 70 |
| Chilei murál - Olaszországban | 71 |
| A képek nyelve | 72 |
| Képek - tetszőleges példányszámban | 72 |
| Utazás a poszter körül | 74 |
| Matrica - 1979. Vágy és valóság | 75 |
| A plakát | 76 |
| "A japán zászló" | 77 |
| Az alak felismerése | 78 |
| Hogyan fogjunk a plakátkészítéshez? | 79 |
| A színek | 80 |
| A betűk | 82 |
| A plakátfeliratok | 83 |
| Könyv- és lemezborítók | 85 |
| Természetes és mesterséges "nyomóformák" | 86 |
| Rózsák a torzsában | 86 |
| Papírkivágás | 87 |
| Ejtsünk festékfoltot a papírra, és hajtsuk félbe | 87 |
| A linómetszés | 88 |
| Kékfestő mintafák | 89 |
| A szitanyomás | 90 |
| Képzőművészeti kiállítások | 92 |
| Iskolai kiállítás | 93 |
| Kié a múzeum? | 94 |
| Hogyan lehetnek hasznunkra a múzeumok? | 95 |
| Képek, anyaggyűjtés, kutatás | 96 |
| A képek értelmezése | 96 |
| Információforrások | 97 |
| A képek felhasználása | 97 |
| III. kötet | |
| Újságok, folyóiratok | 6 |
| Az újságos pavilon | 6 |
| Folyóiratok | 7 |
| Hetilapok, képes újságok | 8 |
| Mit találunk a heitlapokban? | 8 |
| Hetilapok és olvasók | 10 |
| Fényképek a lapokban | 11 |
| A fotók csalókák | 11 |
| A levelezési rovat | 12 |
| Levelek a szerkesztőséghez | 12 |
| Főzőcske - de viccesen | 13 |
| Fél hat | 13 |
| Beírtam a vásárlók könyvébe | 13 |
| A rejtvény | 14 |
| A karikatúra | 16 |
| A valóság mint karikatúra | 16 |
| Pecsétország | 17 |
| Karikatúra, önismeret, közélet | 18 |
| "Nem kell a szomszédba mennie egy jó ötletért" | 19 |
| Magazinok - nőknek és férfiaknak | 20 |
| Híres emberek | 21 |
| Az "eszményi nő" - a női magazinok fantomja | 22 |
| Legyünk divatosak! | 23 |
| Őt a divat felbőszíti | 23 |
| Az ifjúsági lapok | 24 |
| Passió | 24 |
| Levelek a szerkesztőséghez | 25 |
| Kedves IM | 25 |
| Válogatott magánügyek | 25 |
| Hova lett a gyapai focipálya? | 25 |
| Popoldalak | 26 |
| A sikerkovács | 26 |
| Kell-e nekünk Piramis brigád? avagy A vitáról | 29 |
| Le a képregénnyel? | 34 |
| Mióta létezik képregény? | 37 |
| Személyes történet | 38 |
| Gesztus és arckifejezés | 39 |
| Képregény-iskola | 40 |
| A képekre bontás | 42 |
| Mi mindenre jó a képregény? | 43 |
| Szuperhősök | 44 |
| Napilapok | 46 |
| A hírek | 46 |
| Rovatok | 48 |
| Az ajtó mögött | 48 |
| Hoppá | 49 |
| Újságot olvasok | 49 |
| Közbeszólás. Gomba | 49 |
| Mellékletek és hasznos tudnivalók | 50 |
| Az apróhirdetés | 51 |
| Átlapozzuk, vagy megértjük? | 52 |
| Műveltségeink | 52 |
| Ki hogyan olvas újságot? | 53 |
| Az iskolai újság | 54 |
| Csalamádé | 55 |
| A reklám | 56 |
| A reklámszakember lélekbúvár lesz | 56 |
| A doboz és tartalma | 57 |
| A reklám és mi | 58 |
| A reklám természete | 60 |
| "A farmer örök" | 61 |
| A reklám rossz dolog - A reklám jó dolog | 62 |
| Csellentyű | 62 |
| Meddig él egy madárkanév? | 63 |
| Reklámozzuk a háborút?! | 63 |
| A reklám fegyvertára | 64 |
| Reklám-iskola | 66 |
| Propaganda | 67 |
| "Ellenpropaganda" | |
| A mozi | 71 |
| Film készül | 71 |
| Bertolucci a filmkészítésről | 70 |
| Kik segítik a rendezőt? | 72 |
| Jelenetek és beállítások | 73 |
| "Szabadság", "egyéniség" és korszerűség az operatőri munkában | 74 |
| A téma a döntő? | 75 |
| Mi is készíthetünk filmet | 75 |
| Kifejezési eszközök | 75 |
| Technikai eszközök és feltételek | 76 |
| Hangos-, vagy némafilmet készítsünk? | 77 |
| A forgatókönyv | 78 |
| A mozi és a közönség | 80 |
| Mire való a mozi? | 81 |
| A film üzenete | 82 |
| A Halálos tavasz - és ami utána jön | 84 |
| Meddig ragyog egy csillag? | 85 |
| Filmklub az iskolában | 86 |
| Filmek a jövőről | 87 |
| Történelmi és kosztümös filmek | 88 |
| Indiánok | 90 |
| ... és cowboyok | 91 |
| Tizenöt Tarzan hét évtizede | 92 |
| Sandokan | 93 |
| Erőszak a filmen | 95 |
| Az animációs film | 96 |
| Walt Disney mágus és üzletember | 97 |
| Az animációs technika | 98 |
| Bábfilm | 99 |
| Bábok, tárgyak, élő szereplők | 100 |
| A mozgó papírfigura | 101 |
| Rajzfilmet készítünk | 102 |
| A felvétel | 105 |
| A televízió | 106 |
| A képernyő előtt | 106 |
| Kábítószer-e a tévé? | 107 |
| És a mi számunkra? | 107 |
| Az összezsugorodott világ | 108 |
| Hogyan változtatja meg életmódunkat és szokásainkat a televízió? | 109 |
| Háttértelevíziózás? | 110 |
| Nézzük a tévét... és hallgatjuk is | 110 |
| Közvéleménykutatás, nézettség, tetszési index | 111 |
| A néző véleménye | 112 |
| Mit láthatunk a képernyőn? | 113 |
| Képernyőről készített fotók | 114 |
| A tévéhíradó | 114 |
| Az információ műhelyében | 115 |
| Nyilatkozók | 116 |
| Ki az igazi televíziós személyiség? | 116 |
| Tájékoztató műsorok | 118 |
| Csevegés a sportról | 119 |
| Tévé-aréna | 119 |
| Show | 121 |
| A slágerek világa | 122 |
| Klasszikus slágertémák | 122 |
| Tessék... lehet elemezni... | 123 |
| Sorozatok... Emma | 124 |
| Krimi | 125 |
| Mikor jó egy televíziós társasjáték? | 126 |
| A vetélkedők. Játszótárs, kibic, szurkoló, vagy a kultúra elsajátítója | 126 |
| A televíziós reklám | 127 |
| Reklámországban... | 127 |
| Kamera az osztályban | 128 |
| Szereti Ön a televíziót? Ingmar Bergman válasza | 129 |
| Képek forrása | 130 |
| Ajánló bibliográfia | 131 |