| Előszó | 1 |
| Nietzsche romantikus korszaka | 1 |
| Származása. Gyermekkora (1844-1858) | 1 |
| A család | |
| Főrangú származás? | |
| Szláv vérkeveredés? | |
| Örökletes vonások | |
| Az apa | |
| Az anya | |
| A gyermekek | |
| Frigyes első évei | |
| Az apa halála | |
| Női környezet | |
| Naumburg | |
| A gyermek jellemvonásai | |
| Viszonya nővéréhez, kis barátaihoz | |
| Korai muzsikus és költői hajlam | |
| Vallásossága | |
| Korai elmélkedései | |
| Pfortában (1858-1864) | 19 |
| A pfortai iskola és rendje | |
| Nietzsche e környezetben | |
| Uj barátok: Deussen és Gersdorff | |
| Önképzés | |
| A "Germani" irodalmi kör. Nietzsche működése ebben | |
| A genie lélektan és tragikuma. Hölderlin. Emerson | |
| A "végzet és történelem" és "Akaratszabadság és végzet" | |
| Egyetemi évei. Katonáskodása. Előkészületei a tanárságra (1864-1869) | 37 |
| Az ifjú fizikuma | |
| A bonni egyetemen | |
| Vallási emancipációja | |
| Zenekultusz. Petőfi dalait zenésíti | |
| A diákélet | |
| Lipcsében | |
| Fölfedezi Schopenhauert. Első hatása | |
| Rohde Ervin | |
| Ritschl | |
| Filológiai tanúlmányok és dolgozatok | |
| Állásfoglalása a nemzeti törekvésekkel szemben | |
| Bevonúl a tűzérekhez. "Pattantyús, a ki demokritisi problémákon töri fejét." | |
| Balesete | |
| Az obsitos | |
| Megismerkedik Wagnerrel, már mint elszánt híve | |
| "Filozófus-flaneur"-tervek | |
| Váratlan végük: meghívás a baseli prfessurára | |
| A porgramm | |
| A filológia tudománya: aminő és amilyennek lennie kell | |
| Tanárságra (1869-1879) | 57 |
| A kathedrán | 57 |
| A tribscheni idill | 71 |
| A háború | 79 |
| Jncipit tragoedia | 87 |
| Első könyvei | 95 |
| "A tragédia születése" | 95 |
| A "Korszerűtlen elmélkedések" | 140 |
| A bayreuthi csalódás | 223 |
| Beteges sóvárgás | |
| Bayreuth megnyitása | |
| Csalódás | |
| Szökés | |
| Schuré jellemzése az akkori Nietzshéről | |
| Pillantás vissza és előre | 231 |
| Uralkodó vonásai | |
| Életcélja | |
| "Az önnevelés roppant igyekezete és kötelessége" | |
| Eszméi egyedüli mohó szenvedélyei | |
| E korbeli bölcsészetének összefoglalása | |
| Ismeretelmélete. Viszonya Kant- és Hume-hoz | |
| Az ész igazságtartalma | |
| Az ész működésének biológiai hatásai | |
| Az illúziók s a vallás, művészet, tudomány, filozófia szerepe az élet háztartásában: világkorrektívumok | |
| Etikája | |
| Párhuzam a Schopenhaueréval | |
| Nietzsche heroikus következtetései | |
| Főelve | |
| Erények, bűnök morálja szerint | |
| Jövő etikájának hírnökei | |
| Esztetikája | |
| A művészet szerepe | |
| Szociológiája. Egysége ismeretelméletével, etikájával, esztétikájával. Államfelfogása | |
| Arisztokrácia és tömegszolgaság | |
| Kritika | |
| Kiforratlanságának szükségszerű következményei | |
| Pillantás a jövőbe: Nietzsche a pozitivista és Nietzsche-Zarahustra | |
| Használt források | 259 |