Angol, német, orosz nyelvű összefoglalókkal. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Előszó
Részlet a műből:
"Szitó Imre - Katona Nóra: A tanári kommunikáció hatása a tanulók viselkedésére
Az iskola oktató-nevelőmunka eredményessége több tényező kölcsönhatásáról függ, amelyek mindegyik...
Tovább
Előszó
Részlet a műből:
"Szitó Imre - Katona Nóra: A tanári kommunikáció hatása a tanulók viselkedésére
Az iskola oktató-nevelőmunka eredményessége több tényező kölcsönhatásáról függ, amelyek mindegyik befolyásolja a tanulók teljesítményét és magatartását. Közvetlen hatást azonban a tanár a tanítás révén fejt ki a tanulók tevékenységére (Friedrich, 1982). A tanítási órán lezajlókommunikációt az okhatás hatékonysága szempontjából több szerző elemezte (Wright és Nuthall, 1970; Flanders, 1977; Jecker, Maccoby és Breitrose, 1977), s e kérdéskört érintik a tanári elvárások hatásait vizsgáló Pygmalion-kutatások is (Cooper, 1979). Vizsgálatunk kiindulópontja - az elvárások feltételezése nélkül - azokhoz a tanári kommunikációt leíró eredményekhez kapcsolódik, melyeket ezek a kutatások tárták fel, ezért röviden ismertetjük az előzményeit is. "
Vissza
Tartalom
Tartalom
Szitó Imre-Katona Nóra: A tanári kommunikáció hatása a tanulók viselkedésére 1059
Novák István: A budapesti agglomerációs övezet művelődésének tendenciái 1070
F. Komáromi Gabriella: Gyermeklapok, magazinok, folyóiratok - kamaszok 1078
Knausz Imre: A magyar "pedagógia" pere - 1948-1958 1087
Bajkó Mátyás: Kálvin és a református iskolakultúra 1103
Szabó G. Mária - Fodor Albertné: Adatok a magyar napközi otthonok fejlődéstörténetéhez - 1945-1985 1112
FIGYELŐ
A"regöscserkészettől" a munkásmozgalomig - Beszélgetés Balogh Edgárral -(széchy András) 1120
Horányi István - Szabolcs Ottó: A történelemtanítás kérdései a 16. Történész Világkongresszuson 1128
Sáska Géza: A tantervkészítés, -fejlesztés intézményi rendszere az NDK szakképzésében 1136