kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 163 oldal |
| Sorozatcím: | MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont Szakkönyvtár |
| Kötetszám: | 3 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| I. kötet | |
| A szerkesztők előszava | |
| Megnyitó beszéd (Tamás Lajos) | |
| Szecskő Tamás: Megjegyzések a kommunikáció általános elméletéhez | 3 |
| Bevezetés | |
| Filogenezis | |
| Ontogenezis | |
| Szociogenezis | |
| A kommunikációs szituáció | |
| Kommunikáció és társadalmi viszony | |
| Jegyzetek | |
| Irodalomjegyzék | |
| Varga Károly: A tömegközlés rendszerei és eszközei | 29 |
| Információátivel, kommunikáció, tömegközlés | |
| Tömeg és közönség: a rétegződés problémái | |
| A visszajelzés | |
| Projekció és introjekció | |
| A közönség fokozott azonosulása | |
| "Közvélemény" és "mindenki véleménye" | |
| A tömegközlés taktikái | |
| A tömegközlés re-humanizálása | |
| Irodalomjegyzék | |
| Buda Béla: A kommunikáció pszichológiai aspektusai | 73 |
| Nyelvi kommunikáció és személyiség | |
| Néhány modern gondolatrendszerről | |
| A pszichológiai és szociológiai vizsgálati szintek | |
| A nem-verbális közlési csatornák | |
| Proxemika és kinezika | |
| Expresszió és információ | |
| A metakommunikáció | |
| A kommunikáció pszichológiai meghatározása | |
| Irodalomjegyzék | |
| Kovács Máté: Közlés és közművelődés | 105 |
| A közlés szerepe és jelentősége az ember és az emberiség életében | |
| Az ember és az emberiség fejlődésének fő tényezői | |
| A közlési folyamat fő tényezői | |
| Közlésmódok és közlési rendszerek | |
| Közlés és közművelődés | |
| A közlési rendszerek versenye: egymás ellen vagy a művelődő emberért? | |
| Néhány szó a közléstudományokról | |
| Irodalomjegyzék | |
| Kiss Árpád: Tanulás és közlés | 135 |
| Tanulás, közlés, rendszerek | |
| A tanulási folyamat | |
| A közlés folyamat | |
| Az információ szerepe | |
| A tanulás programozása | |
| A pedagógus és a tanuló kapcsolata | |
| Az oktatás programozása | |
| Jegyzetek |