| I. kötet | |
| A szerkesztők előszava | |
| Megnyitó beszéd (Tamás Lajos) | |
| Szecskő Tamás: Megjegyzések a kommunikáció általános elméletéhez | 3 |
| Bevezetés | |
| Filogenezis | |
| Ontogenezis | |
| Szociogenezis | |
| A kommunikációs szituáció | |
| Kommunikáció és társadalmi viszony | |
| Jegyzetek | |
| Irodalomjegyzék | |
| Varga Károly: A tömegközlés rendszerei és eszközei | 29 |
| Információátivel, kommunikáció, tömegközlés | |
| Tömeg és közönség: a rétegződés problémái | |
| A visszajelzés | |
| Projekció és introjekció | |
| A közönség fokozott azonosulása | |
| "Közvélemény" és "mindenki véleménye" | |
| A tömegközlés taktikái | |
| A tömegközlés re-humanizálása | |
| Irodalomjegyzék | |
| Buda Béla: A kommunikáció pszichológiai aspektusai | 73 |
| Nyelvi kommunikáció és személyiség | |
| Néhány modern gondolatrendszerről | |
| A pszichológiai és szociológiai vizsgálati szintek | |
| A nem-verbális közlési csatornák | |
| Proxemika és kinezika | |
| Expresszió és információ | |
| A metakommunikáció | |
| A kommunikáció pszichológiai meghatározása | |
| Irodalomjegyzék | |
| Kovács Máté: Közlés és közművelődés | 105 |
| A közlés szerepe és jelentősége az ember és az emberiség életében | |
| Az ember és az emberiség fejlődésének fő tényezői | |
| A közlési folyamat fő tényezői | |
| Közlésmódok és közlési rendszerek | |
| Közlés és közművelődés | |
| A közlési rendszerek versenye: egymás ellen vagy a művelődő emberért? | |
| Néhány szó a közléstudományokról | |
| Irodalomjegyzék | |
| Kiss Árpád: Tanulás és közlés | 135 |
| Tanulás, közlés, rendszerek | |
| A tanulási folyamat | |
| A közlés folyamat | |
| Az információ szerepe | |
| A tanulás programozása | |
| A pedagógus és a tanuló kapcsolata | |
| Az oktatás programozása | |
| Jegyzetek | |
| II. kötet | |
| Vitányi Iván: Kommunikációelmélet és esztétika | 3 |
| Az esztétika kommunikációelméleti megközelítése | |
| A kommunikáció funkciói | |
| A poétikum metanyelve | |
| Az esztétikai (poétikus) információ jellege | |
| Az esztétikum szerepe a kommunikációban | |
| Igaz-jó-szép | |
| Esztétikum és tömegkommunikáció | |
| Irodalomjegyzék | |
| Fabricius-Kovács Ferenc: Nyelvtudomány, kommunikációelmélet, szociálpszichológia | 41 |
| Nyelvtudomány, filológia, kommunikáció | |
| A szociálpszichológia és a nyelvészet | |
| Karácsony Sándor társaslélektanáról | |
| A hangzó nyelv és a "társaslélek" | |
| Jegyzetek | |
| Irodalomjegyzék | |
| Károly Sándor: Nyelvészet és kommunikáció | 79 |
| A nyelv mint jelrendszer | |
| Nyelvészeti alkalmazások | |
| A mondatfajták | |
| A kérdés | |
| A tagadás | |
| Szemantikai szempontok | |
| Jegyzetek | |
| Papp Ferenc: Jelentés, közlés, szemiótika a szovjet nyelvtudományban | 95 |
| A témaköri bibliográfiáról | |
| A huszas-harmincas évek | |
| A negyvenes-ötvenes évek | |
| Napjaink szovjet általános nyelvészete | |
| Irodalomjegyzék | |
| Nem standard rövidítések az irodalomjegyzékben | |
| Szépe György: A nyelvészeti diszciplinák és a kommunikációkutatás | 127 |
| Előzetes megjegyzések a nyelvészet és a kommunikáció viszonyáról | |
| A nyelv tanulmányozásának klasszikus módja | |
| A poszt-klasszikus nyelvészet | |
| A nyelvészet interdiszciplináris kapcsolatai | |
| Az alkalmazott nyelvészet problémája | |
| A nyelvészet extenziója | |
| Néhány nyelvi-kommunikációs kérdésről | |
| Jegyzetek | |
| Tarnóczy Tamás: Közlés ember és a gép között | 159 |
| A beszéd gépi megértésének problémái | |
| Az emberi hírközlő lánc | |
| A titkosítási folyamatok | |
| Az átjelölés kérdése | |
| Gépi átalakítók | |
| A gépi átjelölés problémája | |
| A gépi műnyelv kialakítása | |
| Összefoglalás | |
| Jegyzetek | |
| Muszka Dániel: A kommunikációs lánc | 193 |
| Az információ-forrás | |
| A kódoló | |
| Az adó | |
| Az átviteli csatorna | |
| A vevő | |
| A dekódoló | |
| A rendeltetési hely | |
| Jegyzetek | |
| Orosz nyelvű tartalomjegyzék | 219 |
| Angol nyelvű tartalomjegyzék | 215 |