kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 92 oldal |
| Sorozatcím: | Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás |
| Kötetszám: | 7 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-04-7704-1 |
| A sorozatszerkesztő előszava | 5 |
| A szerkesztő megjegyzése | 9 |
| Beszélgetés | |
| "Az ember lényét tekintve, többnyelvű" | 12 |
| Hans-Jürgen Krumm: A többnyelvűségről, a megváltozott kommunikációs viselkedésről, valamint a nyelvtanulásról mint az új előtti nyitás egyik lehetőségéről | |
| A nyelvpolitikai alapkőletételhez vezető úton | 22 |
| Albert Raasch: A továbbképzéseken folyó nyelvossktatásról, mint politikai feladatról; a népfőiskolákon folyó nyelvoktatás továbbfejlesztéséről; a nyelvek "Message"-éről | |
| Harmonizálás, koordináció, kooperáció | 30 |
| Mike Makosch: "A single European system of certification"-ról; a nyelvtudás certifikációjával kapcsolatos kezdeményezések és problémák - nemzetközi kontextusban | |
| Idegen nyelvek a felnőttoktatásban | |
| Tanításra és tanulásra vonatkozó empirikus kutatások | 41 |
| Herbert Christ: Példák a tanulásra és tanításra vonatkozó empírikus kutatások területéről. Áttekintés a kutatások jelenlegi helyzetéről: milyen kérdésfeltevésre van szükség, mi az, amit empirikus úton vizsgáltak, és mi az, amit kutattak? | |
| Tanulás az információs sztrádán | 50 |
| Rita Meissner: A számítógépes nyelvoktatásban az új médiákkal szerzett tapasztalatok. A Stuttgarti Népfőiskola Számítógépes Nyelvtanulási Központjának pilótaprojektjéről | |
| Ha az egyik nyelv nem az anyanyelv | 58 |
| Petra Szablewski-Cavus: Mi történik azzal a nyelvvel, amelyik nem idwegen nyelv, ha az idegen nyelvet beszélők a "mi" országunkba jönnek? A német, mint második nyelv a munkahelyi hétköznapokon: Az interkulturális tanulás és a kommunikatív követelményekhez igazodó német szaknyelv-oktatás | |
| A tanulási folyamatok rendezői | 64 |
| Verena Damm: A felnőtteknek szóló modern idegennyelv-oktatással szemben támasztott követelményekről; a megváltozott nyelvtanulásról, valamint a tanfolyamvezetők szerepéről; az oktatást végző személyek szükséges kvalifikációjáról, valamint jelenlegi helyzetükről | |
| Hans Tietgens: Nyelvtanulással nem szabad a nyelvet elfelejteni | 71 |
| Gerhard von der Handt: Nyelvtanulás | 74 |
| Dokumentum | 77 |
| Szakirodalom | 79 |
| A sorozatszerkesztő előszava, valamint összefoglalás angol nyelven | 82 |
| A sorozatszerkesztő előszava, valamint összefoglalás német nyelven | 86 |