1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyelvpedagógiai technológia

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím: Nyelvpedagógia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-2108-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nyelvelsajátítás, a nyelvtanulás és a nyelvtanítás során forrásokra, segédeszközökre támaszkodik a nyelvtanuló és a nyelvpedagógus egyaránt. E közvetítő- és nyelvi stimulusokat szolgáltató eszközök alkalmazása, nyelvpedagógiai rendszerekbe való illeszkedése e kötet tárgya.
A szerző előbb áttekinti a nyelvtanítás történetét az alkalmazott eszközök tükrében, majd ismerteti a pedagógiai technológia, valamint a nyelvpedagógiai technológia fogalmának kialakulását, és megfogalmazza az eszközhasználat didaktikai alapelveit.
A nyelvpedagógiai folyamatokban alkalmazható források és eszközök tipológiájából kiindulva a képi szemléltetés, a hangtechnikai eszközök alkalmazása, az audiovizuális módszer, valamint a kortárs kommunikációs és információs technológia nyújtotta lehetőségek bontakoznak ki a tankönyvben.
Nagy szerepet kap e monográfiában mind az eszközöket aktivizáló nyelvtanuló, mind a nyelvpedagógus. Olyan, a kommunikatív és humanisztikus nyelvpedagógiai szemléletre jellemző... Tovább

Fülszöveg

A nyelvelsajátítás, a nyelvtanulás és a nyelvtanítás során forrásokra, segédeszközökre támaszkodik a nyelvtanuló és a nyelvpedagógus egyaránt. E közvetítő- és nyelvi stimulusokat szolgáltató eszközök alkalmazása, nyelvpedagógiai rendszerekbe való illeszkedése e kötet tárgya.
A szerző előbb áttekinti a nyelvtanítás történetét az alkalmazott eszközök tükrében, majd ismerteti a pedagógiai technológia, valamint a nyelvpedagógiai technológia fogalmának kialakulását, és megfogalmazza az eszközhasználat didaktikai alapelveit.
A nyelvpedagógiai folyamatokban alkalmazható források és eszközök tipológiájából kiindulva a képi szemléltetés, a hangtechnikai eszközök alkalmazása, az audiovizuális módszer, valamint a kortárs kommunikációs és információs technológia nyújtotta lehetőségek bontakoznak ki a tankönyvben.
Nagy szerepet kap e monográfiában mind az eszközöket aktivizáló nyelvtanuló, mind a nyelvpedagógus. Olyan, a kommunikatív és humanisztikus nyelvpedagógiai szemléletre jellemző eljárások részletes bemutatására is sor kerül, mint a szerepjátékok hang-, illetve videofelvételeken alapuló visszacsatolása vagy a hang- és videoprojekt-készítés. Ily módon körvonalazódik a tanulói autonómia fogalma, és sor kerül az autonóm nyelvtanulási modellek bemutatására is.
A Nyelvpedagógiai technológia című könyv nem csupán a nyelvtanárok számára nyújt elméleti ismereteket és biztosít jól alkalmazható metodikai ötleteket, hanem haszonnal forgathatják más műveltségterületeken tevékenykedő pedagógusok is. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS A NYELVPEDAGÓGIAI TECHNOLÓGIÁBA 9
1. A nyelvtanítás történetének áttekintése az alkalmazott források
és eszközök tükrében 9
2. A nyelvpedagógiai technológia fogalma 14
2.1. A programozott oktatástól a pedagógiai technológia
fogalmának kialakulásáig 14
2.2. A pedagógiai technológia és a nyelvpedagógia viszonya 17
3. A nyelvpedagógiai célú eszközhasználat alapelvei 18
4. A nyelvpedagógiai folyamatokban alkalmazható források
és eszközök tipológiája 21
5. Összefoglalás 23
6. Ajánlott irodalom 24
II. A KÉPI SZEMLÉLTETÉS 27
1. A képi szemléltetés szerepe a nyelvtanulás támogatása során 27
2. A vizuális szemléltetés eszközei 30
3. A képi szemléltetés során alkalmazható eljárások 37
3.1. A nem verbális kommunikáció és a pantomim szerepe 37
3.2. Gondolatok a táblaképről 38
3.3. Rajzok, fotók, poszterek integrálása a nyelvpedagógiai
folyamatba 39
3.4. Az írásvetítő fólia nyújtotta különleges lehetőségek 42
3.5. Reáliák alkalmazása 43
4. Összefoglalás 45
5. Ajánlott irodalom 46
II. HANGTECHNIKAI ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA 49
1. Az auditív szemléltetés szerepe 49
2. A hangtechnikai eszközök receptív alkalmazása 52
2.1. Hanganyagok 52
2.2. A hallásértés és beszédcselekvések tanítása hanganyagok
segítségével 54
2.3. Műfajok és eljárások 58
2.4. A háttérzene szerepe a nyelvpedagógiában 60
3. A nyelvi laboratórium 62
3.1. A nyelvi laboratóriumról általában 62
3.2. A nyelvi laboratóriumban alkalmazott gyakorlatok 63
3.3. Nyelvi laboratóriumok és munkaformák 65
4. Hangfelvételek készítése a nyelvpedagógiai folyamatban 68
4.1. A tanulói hangfelvétel-készítés szerepe és típusai 68
4.2. A projektmunka 69
5. Összefoglalás 71
6. Ajánlott irodalom 72
AUDIOVIZUALITÁS A NYELVPEDAGÓGIÁBAN 75
1. Az audiovizuális módszertől a videós eljárásokig 75
2. Videoalkalmazási eljárások 78
3. Tanulói videofelvétel-készítés a nyelvtanulás szolgálatában . . . • 80
3.1. A videós visszacsatolás 80
3.2. A videoprojekt-munka 87
3.3. A komplex videoalkalmazási eljárás 93
4. Összefoglalás 94
5. Ajánlott irodalom 94
KORTÁRS TECHNOLÓGIÁK ÉS AZ AUTONÓM
TANULÓI SZEMÉLYISÉG 97
1. Gondolatok a tanulói autonómiáról 97
2. Az autonóm tanulói személyiség kialakításának módja 100
3. Önképzési modellek 102
4. A kommunikációs és információs technológia nyújtotta lehetőségek 103
5. Összefoglalás 106
6. Ajánlott irodalom 107
BIBLIOGRÁFIA 109

Poór Zoltán

Poór Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Poór Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv