| Bevezetés | 1 |
| Bevezetés az ObjectWindows könyvtár használatába | 3 |
| Az ObjectWindows hardver és szoftver igényei | 3 |
| Windows programok sajátosságai | 3 |
| Az ablakinformációk egységbezárása | 4 |
| A Windows függvények egyszerűsített hívása | 5 |
| Az automatikus üzenetkezelés | 6 |
| A Windows alkalamazás helye a Windows rendszerben | 9 |
| Az ObjectWindows jelölési konvenciói | 12 |
| Az Object Windows hierarchiája | 13 |
| Windows API függvények | 18 |
| Windows üzenetek | 23 |
| Üzenetküldés | 27 |
| Felhasználó által definált üzenetek | 28 |
| Programfejlesztés a CC++ rendszerben | 31 |
| A Borland C++ rendszer részei | 31 |
| Az erőforrásleíró file létrehozása | 33 |
| A modul definíciós file | 33 |
| Az ObjectWindows alkalmazások felépítése | 35 |
| Fordítás parancssorból és a MAKE program segítségével | 47 |
| ObjectWindows alkalmazások példák tükrében | 51 |
| A Windows alkalmazások alapvető formái | 51 |
| Egyszerű ObjectWindows alkalmazás | 51 |
| Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak (DDL) használata | 63 |
| Menük használta | 72 |
| Kurzorok használata | 82 |
| Vezérlő objektumok | 85 |
| Kezelőgombok | 86 |
| A statikus és a szövegszerkesztő vezérlő | |
| Listadobozok kezelése | 109 |
| Kombinált listadoboz használata | 126 |
| Görgető sáv (scrolll bar) kezelése | 135 |
| Az ablak objektum speciális létrehozása | 140 |
| Felhasználói input - dialógusdobozok | 147 |
| Dialógusdoboz és pop-up gyermekablak használata | 147 |
| Két dialógusdoboz együttműködése | 152 |
| Jelszó lekérdezése | 158 |
| Szöveg tervezése és kirajzolása | 158 |
| Fontkészlet beállítása szabványos dialógusdobozból | 164 |
| File Open szabványos dialógusdoboz használata | 165 |
| Borland stílusú vezérlők | 166 |
| Borland stílusú ablak alkalmazása | 166 |
| Bejelentkező ablak készítése | 169 |
| Egyedi Borland stílusú vezérlők | 170 |
| MDI alkalmazások | 172 |
| A TFileWindow osztály alkalmazása | 172 |
| Eszközsor definálása MDI ablakhoz | 173 |
| Geometriai alakzatok rajzolása MDI ablakban | 174 |
| Egyéb Windows alkalmazások | 179 |
| Grafikus ábra mozgatása és animáció | 179 |
| Oszlopdiagramok készítése | 194 |
| Szótár és szótanuló | 199 |
| Bittérkép nyomtatása | 201 |
| Függelék | |
| Az ObjectWindows könyvtár objektumai | 203 |
| Windows erőforrások tervezése (Resource Workshop) | 235 |
| A Resource Workshop jellemzői | 235 |
| Az erőforrások típusai | 237 |
| Az erőforrás file-ok típusai | 238 |
| A Resource Workshop menüi | 240 |
| Erőforrások másolása | 252 |
| Dialógus szerkesztő | 253 |
| A vezérlő használata | 257 |
| Align menü | 263 |
| Control menü | 264 |
| Option menü | 266 |
| A Style dialógusdoboz közös opciói | 267 |
| Nyomógom vezérlő | 268 |
| Görgető sáv vezérlő | 270 |
| Listadoboz | 271 |
| Szövegszerkesztő vezérlő | 272 |
| Statikus szöveg | 274 |
| Kombinált doboz | 276 |
| Egyedi vezérlőket tartalmazó dialógusdoboz készítése | 278 |
| Felhasználói vezérlő hozzáadása | 278 |
| Menük tervezése | 280 |
| A menü-szerkesztő Menü menüpontja | 282 |
| A menü erőforrás módosítása | 283 |
| Menütétel törlése | 285 |
| Menü tárolása | 285 |
| Menü készítése szövegszerkesztővel | 285 |
| Gyorsírótábla szerkesztése | 286 |
| Sztringtábla szerkesztése | 294 |
| Grafikus szerkesztő | 297 |
| Eszközpaletta használata | 298 |
| A két ablak osztásmezeje | 305 |
| Nagyítás és kicsinyítés | 306 |
| Nagyított kép mozgatása | 307 |
| Háló megjelenítése | 307 |
| Státusz sor | 307 |
| Színek | 308 |
| Szöveg írása | 310 |
| Festőecset alakjának változtatása | 310 |
| Festőminták kiválasztása | 311 |
| Kiválasztott terület pozícionálása | 311 |
| Kiválasztott terület újraméretezése | 312 |
| A közös grafikus szerkesztő opciók beállítása | 312 |
| Ikon szerkesztése | 313 |
| Kurzor szerkesztése | 317 |
| Bittérkép szerkesztése | 320 |
| Font szerkesztése | 324 |
| A C++ nyelvről C programozók számára | 329 |
| A C++ nyelv története | 329 |
| A C++ mint egy jobb C nyelv | 331 |
| Kifejezések és operátorok | 342 |
| Függvények | 366 |
| A C++ mint objektum-orientált nyelv | 354 |
| Osztályok definiálása a C++ nyelvben | 358 |
| Adattagok | 358 |
| Tagfüggvények | 359 |
| Az osztály tagjainak elérése | 361 |
| Az osztály objektumai | 362 |
| Statikus osztálytagok használata | 364 |
| Osztálytagokra mutató pointerek | 365 |
| Konstruktorok és destruktorok | 366 |
| Az osztályobjektumok inicializálása | 366 |
| Kostruktorok | 366 |
| Destruktorok | 369 |
| Az objektum tagosztályának inicializálása | 369 |
| Operátorok átdefiniálása | 370 |
| A new és a delete operátorok átdefiniálása | 373 |
| Felhasználó által definált típuskonverzió | 374 |
| Az öröklödés mechanizmusa | 375 |
| A származtatott osztályok | 375 |
| Az alaposztály inicializálása | 375 |
| A virtuális függvények | 378 |
| Virtuális destruktorok | 379 |
| Visuális alaposztályok | 379 |
| Paraméterezett típusok (templates) | 381 |
| Paraméterezett függvények | 381 |
| Paraméterezet osztályok | 382 |
| A C++ stream input/output | 384 |
| Szabványos stream-ek | 385 |
| Adatkivitel | 385 |
| Adatbeolvasás | 386 |
| A felhasználói típusok I/0 műveletei | 386 |
| Egyszerű file I/0 | 387 |
| A lemezmelléklet használata | 389 |
| A példaprogramok telepítése | 389 |
| A lemezmelléklet | 389 |
| A példaprogramok kifejtése DOS alatt | 389 |
| A példaprogramok kifejtése Windows alatt | 390 |
| Mintaprogramok listája | 393 |
| Tárgymutató | 394 |