A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2.

Objektumorientált tervezés és programozás

Szerző
Lektor

Kiadó: 4KÖR Bt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.024 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 19 cm
ISBN: 963-00-6262-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Java nyelv igazán korszerű, objektumorientált programozási nyelv. Szinte minden informatikához közel álló cég keres Java fejlesztőket.

Ha a programozás oktatásának célja a mai elvárásoknak... Tovább

Előszó

A Java nyelv igazán korszerű, objektumorientált programozási nyelv. Szinte minden informatikához közel álló cég keres Java fejlesztőket.

Ha a programozás oktatásának célja a mai elvárásoknak eleget tevő szoftverfejlesztők kinevelése, akkor be kell látnunk: mindenekelőtt az objektumorientált (OO) szoftverfejlesztési készséget és gondolkodásmódot kell kialakítani a programozást tanulókban. A feladat nem egyszerű: a rendelkezésre álló idő bizonyos képzési formákban mindössze két év, s ez idő alatt a mindenkori piaci igényeknek megfelelő programozókat kell képezni. Egy programozó ma általában OO fejlesztőeszközzel dolgozik, és egyre inkább elvárják az OO CASE eszköz ismeretét is. A hallgatót a nulla programozói tudásról odáig kell eljuttatnunk, hogy objektumorientált módszert alkalmazva tervezze, kódolja, tesztelje és dokumentálja rendszerét. Az a tanár, aki már megpróbálta mindezen ismereteket elsajátíttatni a hallgatókkal, tudja, hogy ez milyen nehéz feladat. Egészen bizonyos, hogy nincs vesztegetni való időnk: nem tehetjük már meg, hogy az idő harmadát-felét strukturált alapozással töltsük el. Nem tehetjük ezt meg azért sem, mert a hallgatónak az "anyanyelvi" szemlélete ily módon a strukturált lesz, és ez rengeteg felesleges energiáját emészti fel. Biztos vagyok benne, hogy azok a hallgatók, akik az objektumorientált paradigmán (szemléletmódon) "nőnek fel", sokkal otthonosabban fognak mozogni a mai elvárásoknak megfelelő szoftverfejlesztési projektekben... Vissza

Tartalom

1. kötet
Bevezetés a programozásba1
A számítógép és a szoftver3
Objektum, adat, program3
Programozási nyelv5
A program szerkesztése, fordítása, futtatása11
A szoftverek osztályozása14
Szoftverkrízis15
A szoftver minőségének jellemzői17
Moduláris programozás18
Módszertanok20
Tesztkérdések
Adat, algoritmus23
Az algoritmus fogalma23
Változó, típus25
Tevékenységdiagram27
Pszeudokód33
Az algoritmus tulajdonságai39
Tesztkérdések40
Feladatok41
A szoftver fejlesztése43
A szoftverfejlesztés alkotómunka43
Az Egységesített Eljárás44
Követelményfeltárás50
Analízis50
Tervezés51
Implementálás (kódolás)51
Tesztelés52
Dokumentálás53
Tesztkérdések54
Objektumorientált paradigma55
Mitől objektumorientált egy program?57
A valós világ modellezése57
Az objektumorientált program főbb jellemzői59
Tesztkérdések66
Objektum, osztály67
Az objektum67
Az objektum állapota69
Az objektum azonossága70
Osztály, példány70
Kliens üzen a szervernek73
Objektum létrehozása, inicializálása74
Példányváltozó, példánymetódus76
Bezárás, az információ elrejtése81
A kód újrafelhasználása82
Objektumok, osztályok sztereotípusai83
Tesztkérdések84
Feladatok84
Társítási kapcsolatok85
Objektumok közötti társítási kapcsolatok85
Osztályok közötti társítási kapcsolatok89
A társítási kapcsolat megvalósítása94
Tesztkérdések98
Feladatok99
Öröklődés101
Az öröklődés fogalma, szabályai101
Az utód osztály példányainak adatai és a küldhető üzenetek105
Egyszeres, többszörös öröklés106
Az interfész fogalma106
Láthatóság (hozzáférési mód, védelem)108
Tesztkérdések110
Egyszerű OO terv - Esettanulmány111
A fogalmak tisztázása111
Gyuszi játéka - fejlesztési dokumentáció120
Tesztkérdések129
Java környezet131
Fejlesztési környezet - Első programunk133
A JBuilder letöltése, indítása134
A könyv melléklete134
A JBuilder alkalmazásböngészője136
JBuilder-projekt fordítása és futtatása139
Önálló program fordítása, futtatása140
A javalib könyvtár konfigurálása144
A javaprog projekt létrehozása146
Mintaprogram - Hurrá149
A JBuilder szövegszerkesztője151
JDK - Java Fejlesztői Készlet153
Az API csomagstruktúrája159
Fordítás és futtatás több osztály esetén161
Integrált fejlesztői környezetek163
Tesztkérdések165
Feladatok167
A Java nyelvről169
Az OO programozási nyelvek térhódítása169
A Java nyelv története172
Az Internet, a World Wide Web és a Java173
A Java nyelv jellemzői176
Tesztkérdések177
Java programozási alapok179
Alapfogalmak181
Mintaprogram - Krumpli181
ASCII és unikód karakterek183
A program alkotóelemei185
Változó, típus192
Primitív típusok195
A forrásprogram szerkezete197
Metódushívás (üzenet)201
Értékadó utasítás203
Adatok bevitele a konzolról204
Megjelenítés a konzolon206
Tesztkérdések209
Feladatok211
Kifejezések, értékadás213
A kifejezés alkotóelemei213
Operátorok215
Típuskonverziók221
Értékadás, értékadási kompatibilitás223
Kifejezések kiértékelése - példák226
Feltétel227
Paraméterátadás, túlterhelt metódusok229
java.lang.Math osztály231
Tesztkérdések233
Feladatok235
Szelekciók237
Egyágú szelekció - if237
Kétágú szelekció - if...else240
Egymásba ágyazott szelekciók241
Többágú szelekciók - else if és switch243
Független feltételek vizsgálata247
Tesztkérdések248
Feladatok250
Iterációk251
Elöltesztelő ciklus - while251
Hátultesztelő ciklus - do while253
Léptető ciklus - for256
Ciklusok egymásba ágyazása, kiugrás a ciklusból260
Adatok feldolgozása végjelig264
Megszámlálás267
Összegzés, átlagszámítás267
Minimum- és maximumkiválasztás268
Menükészítés270
Tesztkérdések271
Feladatok272
Metódusok írása277
A metódus fogalma, szintaktikája277
Paraméterátadás283
Visszatérés a metódusból285
Metódusok túlterhelése286
Lokális változók289
Néhány példa290
Hogyan tervezzük meg metódusainkat?292
Tesztkérdések294
Feladatok296
Osztályok használata, készítése299
Objektumok, karakterláncok, csomagolók301
A fejezet osztályainak rendszerezése301
Primitív típus - referenciatípus304
Objektum létrehozása, deklarálása305
Értékadás az objektumok körében307
Az objektum élete, automatikus szemétgyűjtés308
String osztály309
StringBuffer osztály316
Objektum átadása paraméterként322
Primitív típusok csomagolása325
String Tokenizer osztály329
Tesztkérdések332
Feladatok333
Osztály készítése337
OO paradigma - Emlékeztető337
Első mintaprogram - Raktárprogram339
Második mintaprogram - Bank és a "Jószerencse"345
Az osztály felépítése, az osztály deklarációi351
Osztálytag, példánytag353
Azonosító, hivatkozási kör, takarás355
Változók alapértelmezés szerinti kezdeti értékei357
A this objektumreferencia357
Konstruktorok358
Inicializálók360
Tesztkérdések363
Feladatok364
Konténerek367
Tömbök369
A tömb általános fogalma369
Egydimenziós tömb372
A tömb szekvenciális feldolgozása377
Gyűjtés379
Kétdimenziós tömb385
Többdimenziós tömb390
A tömb átadása paraméterként392
A program paraméterei393
Feladat - Szavazatkiértékelés395
Tesztkérdések399
Feladatok401
Rendezés, keresés, karbantartás405
Rendezés406
Keresés408
Karbantartás411
Primitív elemek rendezése, keresése415
String objektumok rendezése, keresése420
Saját osztályú objektumok rendezése, keresése423
Szövegek rendezett karbantartása429
Tesztkérdések433
Feladatok434
A Vector és a Collections osztály437
A konténer funkciói általában437
Vector osztály439
Az equals metódus szerepe446
A konténer elhagyása az UML diagramról452
Interfészek - Collection, List, Comparable452
Collections osztály456
Feladat - Nobel díjasok463
Feladat - Városok467
Feladat - Autóeladás470
Tesztkérdések475
Feladatok476
Függelék479
A tesztkérdések megoldásai481
Irodalomjegyzék483
Tárgymutató485
2. kötet
Objektumorientált technikák1
Csomagolás, projectkezelés3
Csomagolás3
Java fordítóprogram10
Projektkezelés JBuilderben13
Futtatható JAR fájl készítése18
Tesztkérdések21
Feladatok22
Öröklődés23
Az öröklődés fogalma23
Mintafeladat - Hengerprogram26
Az objektumreferencia statikus és dinamikus típusa35
Az utódosztály adatai és kapcsolatai39
Metódus felülírása, dinamikus és statikus kötés42
this és super referenciák45
this és super konstruktorok - konstruktorok láncolása46
Polimorfizmus48
Absztrakt metódus, absztrakt osztály49
Láthatóság54
Összefoglalás - metódusok nyomkövetése55
Tesztkérdések57
Feladatok59
Interfészek, belső osztályok61
Interfész61
Belső osztály67
Névtelen osztály71
Tesztkérdések75
Feladatok76
Kivételezés77
Kivételek, hibák77
Kivételek keletkezése és szándékos kiváltása - throw84
A kivétel továbbadása - throws86
A kivétel elkapása, lekezelése88
Saját kivételek használata91
Tesztkérdések93
Feladatok94
Grafikus felhasználói interfész95
A felhasználói interfész felépítése97
Komponensek és azok tulajdonosi hierarchiája98
AWT és Swing osztályhierarchia102
Swing mintaprogram106
Jellemzők112
Pont, méret, téglalap112
Koordinátarendszer115
Szín, betű117
Az absztrakt JComponent osztály121
Container osztály126
java.awt. Window osztály128
JFrame osztály129
Tesztkérdések131
Feladatok132
Elrendezésmenedzserek135
Az elrendezésmenedzserek tulajdonságai135
FlowLayout - sorfolytonos elrendezés138
GridLayout - rácsos elrendezés140
BorderLayout - határmenti elrendezés142
JPanel, az összefogó konténer144
Tesztkérdések147
Feladatok148
Eseményvezérelt programozás151
Mintaprogramok151
Eseményosztályok154
Alacsony és magas szintű események157
Eseménydelegációs modell160
Feladatok163
Eseményadapterek169
Tesztkérdések172
Feladatok173
Swing komponensek175
Swing konstansok176
Címke - JLabel177
A gombok őse - AbstractButton180
Nyomógomb - JButton181
Jelölőmező - JChecBox186
Rádiógomb - JRadioButton, csoportosítás189
Kombinált lista - JComboBox192
MVC modell, dokumentumkezelés195
A szövegek őse - JTextComponent198
Szövegmező - JTextField199
Szövegterület - JTextArea202
Lista - JList206
Görgetősáv - JScrollBar213
Menüsor - JMenuBar217
Ablak - JWindow222
Dialógusablak - JDialog, kész dialógusok223
Időzítő - Timer232
Tesztkérdések234
Feladatok236
Grafika, képek241
Rajzolás241
Mintaprogram244
Graphics osztály246
Sokszög rajzolása - Polygon osztály250
Képek - az absztrakt Image osztály253
Tesztkérdések259
Feladatok260
Alacsony szintű események263
Az alacsony szintű események osztályhierarchiája263
Komponensesemény - ComponentEvent265
Fókuszesemény - FocusEvent267
Billentyűesemény - KeyEvent275
Egéresemény - MouseEvent283
Tesztkérdések293
Feladatok294
Belső eseménykezelés, komponensgyártás297
Esemény keletkezése és életútja297
Események feldolgozása301
Komponensgyártás - feladatok306
Tesztkérdések312
Feladatok313
Állománykezelés315
Állományok, bejegyzések317
A java.io csomag317
Útvonalak319
File osztály321
Állományműveletek327
Szűrés - FilenameFilter interfész329
Fájldialógus - JFileChooser331
Könyvtár felderítése rekurzióval336
Tesztkérdések338
Feladatok339
Folyamok341
A folyam fogalma341
Bájtfolyam345
Karakterfolyam, szöveges állomány351
Adatfolyam358
Pufferező folyam362
Objektumfolyam365
Tesztkérdések375
Feladatok376
Véletlen elérésű állományok379
RandomAccessFile osztály379
Feladat - Címjegyzék384
Tesztkérdések395
Feladatok395
Vegyes technológiák397
Rekurzió399
A teljes indukáció elve399
Rekurzív eljárás, függvény400
A rekurzió megállítása402
Feladat - Hanoi tornyai404
Feladat - Gyorsrendezés405
Tesztkérdések408
Feladatok410
Nyomtatás410
A nyomtatás techikája413
Mintaprogram - PrintHello413
Printable interfész, PrinterJob osztály416
Lapformázás - PageFormat osztály417
Megjelenítés és nyomtatás420
Tesztkérdések425
Feladatok427
Hasznos osztályok428
Időpont - Date431
Környezet - Locale431
Időeltolás - TimeZone434
Naptár - GregorianCalendar436
Dátumformázás - DateFormat438
Számformázás - NumberFormat442
Hanglejátszás - AudioClip444
Megfigyelés - Observer, Observable445
Klónozás - Cloneable450
Rendszerjellemzők - System455
Külső program futtatása - Runtime460
Tesztkérdések462
Feladatok464
Adatszerkezetek, kollekciók465
Klasszikus adatszerkezetek467
Az adatszerkezetek rendszerezése469
Absztrakt tárolók469
Tömb474
Tábla479
Verem480
Sor483
Fa 484
Irányított gráf, hálózat485
Tesztkérdések489
Feladatok492
Kollekció keretrendszer493
A kollekció keretrendszer felépítése495
Collection interfész és leszármazottai496
HashSet osztály - hasítási technika498
TreeSet osztály- Comparator502
Iterátor511
A List interfész implementációi514
Map interfész és leszármazottai517
HashMap osztály519
TreeMap osztály521
Tesztkérdések511
Feladatok523
Függelék521
A tesztkérdések megoldásai525
Irodalomjegyzék527
Tárgymutató529

Angster Erzsébet

Angster Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Angster Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2. Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2. Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2. Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2. Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2. Objektumorientált tervezés és programozás - Java 1-2.

Az 1. kötet borítója kopott, elszíneződött. A 2. kötet néhány lapján bejegyzés található.

Állapot:
9.400 ,-Ft
47 pont kapható
Kosárba
konyv