| 1. kötet | |
| Bevezetés a programozásba | 1 |
| A számítógép és a szoftver | 3 |
| Objektum, adat, program | 3 |
| Programozási nyelv | 5 |
| A program szerkesztése, fordítása, futtatása | 11 |
| A szoftverek osztályozása | 14 |
| Szoftverkrízis | 15 |
| A szoftver minőségének jellemzői | 17 |
| Moduláris programozás | 18 |
| Módszertanok | 20 |
| Tesztkérdések | |
| Adat, algoritmus | 23 |
| Az algoritmus fogalma | 23 |
| Változó, típus | 25 |
| Tevékenységdiagram | 27 |
| Pszeudokód | 33 |
| Az algoritmus tulajdonságai | 39 |
| Tesztkérdések | 40 |
| Feladatok | 41 |
| A szoftver fejlesztése | 43 |
| A szoftverfejlesztés alkotómunka | 43 |
| Az Egységesített Eljárás | 44 |
| Követelményfeltárás | 50 |
| Analízis | 50 |
| Tervezés | 51 |
| Implementálás (kódolás) | 51 |
| Tesztelés | 52 |
| Dokumentálás | 53 |
| Tesztkérdések | 54 |
| Objektumorientált paradigma | 55 |
| Mitől objektumorientált egy program? | 57 |
| A valós világ modellezése | 57 |
| Az objektumorientált program főbb jellemzői | 59 |
| Tesztkérdések | 66 |
| Objektum, osztály | 67 |
| Az objektum | 67 |
| Az objektum állapota | 69 |
| Az objektum azonossága | 70 |
| Osztály, példány | 70 |
| Kliens üzen a szervernek | 73 |
| Objektum létrehozása, inicializálása | 74 |
| Példányváltozó, példánymetódus | 76 |
| Bezárás, az információ elrejtése | 81 |
| A kód újrafelhasználása | 82 |
| Objektumok, osztályok sztereotípusai | 83 |
| Tesztkérdések | 84 |
| Feladatok | 84 |
| Társítási kapcsolatok | 85 |
| Objektumok közötti társítási kapcsolatok | 85 |
| Osztályok közötti társítási kapcsolatok | 89 |
| A társítási kapcsolat megvalósítása | 94 |
| Tesztkérdések | 98 |
| Feladatok | 99 |
| Öröklődés | 101 |
| Az öröklődés fogalma, szabályai | 101 |
| Az utód osztály példányainak adatai és a küldhető üzenetek | 105 |
| Egyszeres, többszörös öröklés | 106 |
| Az interfész fogalma | 106 |
| Láthatóság (hozzáférési mód, védelem) | 108 |
| Tesztkérdések | 110 |
| Egyszerű OO terv - Esettanulmány | 111 |
| A fogalmak tisztázása | 111 |
| Gyuszi játéka - fejlesztési dokumentáció | 120 |
| Tesztkérdések | 129 |
| Java környezet | 131 |
| Fejlesztési környezet - Első programunk | 133 |
| A JBuilder letöltése, indítása | 134 |
| A könyv melléklete | 134 |
| A JBuilder alkalmazásböngészője | 136 |
| JBuilder-projekt fordítása és futtatása | 139 |
| Önálló program fordítása, futtatása | 140 |
| A javalib könyvtár konfigurálása | 144 |
| A javaprog projekt létrehozása | 146 |
| Mintaprogram - Hurrá | 149 |
| A JBuilder szövegszerkesztője | 151 |
| JDK - Java Fejlesztői Készlet | 153 |
| Az API csomagstruktúrája | 159 |
| Fordítás és futtatás több osztály esetén | 161 |
| Integrált fejlesztői környezetek | 163 |
| Tesztkérdések | 165 |
| Feladatok | 167 |
| A Java nyelvről | 169 |
| Az OO programozási nyelvek térhódítása | 169 |
| A Java nyelv története | 172 |
| Az Internet, a World Wide Web és a Java | 173 |
| A Java nyelv jellemzői | 176 |
| Tesztkérdések | 177 |
| Java programozási alapok | 179 |
| Alapfogalmak | 181 |
| Mintaprogram - Krumpli | 181 |
| ASCII és unikód karakterek | 183 |
| A program alkotóelemei | 185 |
| Változó, típus | 192 |
| Primitív típusok | 195 |
| A forrásprogram szerkezete | 197 |
| Metódushívás (üzenet) | 201 |
| Értékadó utasítás | 203 |
| Adatok bevitele a konzolról | 204 |
| Megjelenítés a konzolon | 206 |
| Tesztkérdések | 209 |
| Feladatok | 211 |
| Kifejezések, értékadás | 213 |
| A kifejezés alkotóelemei | 213 |
| Operátorok | 215 |
| Típuskonverziók | 221 |
| Értékadás, értékadási kompatibilitás | 223 |
| Kifejezések kiértékelése - példák | 226 |
| Feltétel | 227 |
| Paraméterátadás, túlterhelt metódusok | 229 |
| java.lang.Math osztály | 231 |
| Tesztkérdések | 233 |
| Feladatok | 235 |
| Szelekciók | 237 |
| Egyágú szelekció - if | 237 |
| Kétágú szelekció - if...else | 240 |
| Egymásba ágyazott szelekciók | 241 |
| Többágú szelekciók - else if és switch | 243 |
| Független feltételek vizsgálata | 247 |
| Tesztkérdések | 248 |
| Feladatok | 250 |
| Iterációk | 251 |
| Elöltesztelő ciklus - while | 251 |
| Hátultesztelő ciklus - do while | 253 |
| Léptető ciklus - for | 256 |
| Ciklusok egymásba ágyazása, kiugrás a ciklusból | 260 |
| Adatok feldolgozása végjelig | 264 |
| Megszámlálás | 267 |
| Összegzés, átlagszámítás | 267 |
| Minimum- és maximumkiválasztás | 268 |
| Menükészítés | 270 |
| Tesztkérdések | 271 |
| Feladatok | 272 |
| Metódusok írása | 277 |
| A metódus fogalma, szintaktikája | 277 |
| Paraméterátadás | 283 |
| Visszatérés a metódusból | 285 |
| Metódusok túlterhelése | 286 |
| Lokális változók | 289 |
| Néhány példa | 290 |
| Hogyan tervezzük meg metódusainkat? | 292 |
| Tesztkérdések | 294 |
| Feladatok | 296 |
| Osztályok használata, készítése | 299 |
| Objektumok, karakterláncok, csomagolók | 301 |
| A fejezet osztályainak rendszerezése | 301 |
| Primitív típus - referenciatípus | 304 |
| Objektum létrehozása, deklarálása | 305 |
| Értékadás az objektumok körében | 307 |
| Az objektum élete, automatikus szemétgyűjtés | 308 |
| String osztály | 309 |
| StringBuffer osztály | 316 |
| Objektum átadása paraméterként | 322 |
| Primitív típusok csomagolása | 325 |
| String Tokenizer osztály | 329 |
| Tesztkérdések | 332 |
| Feladatok | 333 |
| Osztály készítése | 337 |
| OO paradigma - Emlékeztető | 337 |
| Első mintaprogram - Raktárprogram | 339 |
| Második mintaprogram - Bank és a "Jószerencse" | 345 |
| Az osztály felépítése, az osztály deklarációi | 351 |
| Osztálytag, példánytag | 353 |
| Azonosító, hivatkozási kör, takarás | 355 |
| Változók alapértelmezés szerinti kezdeti értékei | 357 |
| A this objektumreferencia | 357 |
| Konstruktorok | 358 |
| Inicializálók | 360 |
| Tesztkérdések | 363 |
| Feladatok | 364 |
| Konténerek | 367 |
| Tömbök | 369 |
| A tömb általános fogalma | 369 |
| Egydimenziós tömb | 372 |
| A tömb szekvenciális feldolgozása | 377 |
| Gyűjtés | 379 |
| Kétdimenziós tömb | 385 |
| Többdimenziós tömb | 390 |
| A tömb átadása paraméterként | 392 |
| A program paraméterei | 393 |
| Feladat - Szavazatkiértékelés | 395 |
| Tesztkérdések | 399 |
| Feladatok | 401 |
| Rendezés, keresés, karbantartás | 405 |
| Rendezés | 406 |
| Keresés | 408 |
| Karbantartás | 411 |
| Primitív elemek rendezése, keresése | 415 |
| String objektumok rendezése, keresése | 420 |
| Saját osztályú objektumok rendezése, keresése | 423 |
| Szövegek rendezett karbantartása | 429 |
| Tesztkérdések | 433 |
| Feladatok | 434 |
| A Vector és a Collections osztály | 437 |
| A konténer funkciói általában | 437 |
| Vector osztály | 439 |
| Az equals metódus szerepe | 446 |
| A konténer elhagyása az UML diagramról | 452 |
| Interfészek - Collection, List, Comparable | 452 |
| Collections osztály | 456 |
| Feladat - Nobel díjasok | 463 |
| Feladat - Városok | 467 |
| Feladat - Autóeladás | 470 |
| Tesztkérdések | 475 |
| Feladatok | 476 |
| Függelék | 479 |
| A tesztkérdések megoldásai | 481 |
| Irodalomjegyzék | 483 |
| Tárgymutató | 485 |
| 2. kötet | |
| Objektumorientált technikák | 1 |
| Csomagolás, projectkezelés | 3 |
| Csomagolás | 3 |
| Java fordítóprogram | 10 |
| Projektkezelés JBuilderben | 13 |
| Futtatható JAR fájl készítése | 18 |
| Tesztkérdések | 21 |
| Feladatok | 22 |
| Öröklődés | 23 |
| Az öröklődés fogalma | 23 |
| Mintafeladat - Hengerprogram | 26 |
| Az objektumreferencia statikus és dinamikus típusa | 35 |
| Az utódosztály adatai és kapcsolatai | 39 |
| Metódus felülírása, dinamikus és statikus kötés | 42 |
| this és super referenciák | 45 |
| this és super konstruktorok - konstruktorok láncolása | 46 |
| Polimorfizmus | 48 |
| Absztrakt metódus, absztrakt osztály | 49 |
| Láthatóság | 54 |
| Összefoglalás - metódusok nyomkövetése | 55 |
| Tesztkérdések | 57 |
| Feladatok | 59 |
| Interfészek, belső osztályok | 61 |
| Interfész | 61 |
| Belső osztály | 67 |
| Névtelen osztály | 71 |
| Tesztkérdések | 75 |
| Feladatok | 76 |
| Kivételezés | 77 |
| Kivételek, hibák | 77 |
| Kivételek keletkezése és szándékos kiváltása - throw | 84 |
| A kivétel továbbadása - throws | 86 |
| A kivétel elkapása, lekezelése | 88 |
| Saját kivételek használata | 91 |
| Tesztkérdések | 93 |
| Feladatok | 94 |
| Grafikus felhasználói interfész | 95 |
| A felhasználói interfész felépítése | 97 |
| Komponensek és azok tulajdonosi hierarchiája | 98 |
| AWT és Swing osztályhierarchia | 102 |
| Swing mintaprogram | 106 |
| Jellemzők | 112 |
| Pont, méret, téglalap | 112 |
| Koordinátarendszer | 115 |
| Szín, betű | 117 |
| Az absztrakt JComponent osztály | 121 |
| Container osztály | 126 |
| java.awt. Window osztály | 128 |
| JFrame osztály | 129 |
| Tesztkérdések | 131 |
| Feladatok | 132 |
| Elrendezésmenedzserek | 135 |
| Az elrendezésmenedzserek tulajdonságai | 135 |
| FlowLayout - sorfolytonos elrendezés | 138 |
| GridLayout - rácsos elrendezés | 140 |
| BorderLayout - határmenti elrendezés | 142 |
| JPanel, az összefogó konténer | 144 |
| Tesztkérdések | 147 |
| Feladatok | 148 |
| Eseményvezérelt programozás | 151 |
| Mintaprogramok | 151 |
| Eseményosztályok | 154 |
| Alacsony és magas szintű események | 157 |
| Eseménydelegációs modell | 160 |
| Feladatok | 163 |
| Eseményadapterek | 169 |
| Tesztkérdések | 172 |
| Feladatok | 173 |
| Swing komponensek | 175 |
| Swing konstansok | 176 |
| Címke - JLabel | 177 |
| A gombok őse - AbstractButton | 180 |
| Nyomógomb - JButton | 181 |
| Jelölőmező - JChecBox | 186 |
| Rádiógomb - JRadioButton, csoportosítás | 189 |
| Kombinált lista - JComboBox | 192 |
| MVC modell, dokumentumkezelés | 195 |
| A szövegek őse - JTextComponent | 198 |
| Szövegmező - JTextField | 199 |
| Szövegterület - JTextArea | 202 |
| Lista - JList | 206 |
| Görgetősáv - JScrollBar | 213 |
| Menüsor - JMenuBar | 217 |
| Ablak - JWindow | 222 |
| Dialógusablak - JDialog, kész dialógusok | 223 |
| Időzítő - Timer | 232 |
| Tesztkérdések | 234 |
| Feladatok | 236 |
| Grafika, képek | 241 |
| Rajzolás | 241 |
| Mintaprogram | 244 |
| Graphics osztály | 246 |
| Sokszög rajzolása - Polygon osztály | 250 |
| Képek - az absztrakt Image osztály | 253 |
| Tesztkérdések | 259 |
| Feladatok | 260 |
| Alacsony szintű események | 263 |
| Az alacsony szintű események osztályhierarchiája | 263 |
| Komponensesemény - ComponentEvent | 265 |
| Fókuszesemény - FocusEvent | 267 |
| Billentyűesemény - KeyEvent | 275 |
| Egéresemény - MouseEvent | 283 |
| Tesztkérdések | 293 |
| Feladatok | 294 |
| Belső eseménykezelés, komponensgyártás | 297 |
| Esemény keletkezése és életútja | 297 |
| Események feldolgozása | 301 |
| Komponensgyártás - feladatok | 306 |
| Tesztkérdések | 312 |
| Feladatok | 313 |
| Állománykezelés | 315 |
| Állományok, bejegyzések | 317 |
| A java.io csomag | 317 |
| Útvonalak | 319 |
| File osztály | 321 |
| Állományműveletek | 327 |
| Szűrés - FilenameFilter interfész | 329 |
| Fájldialógus - JFileChooser | 331 |
| Könyvtár felderítése rekurzióval | 336 |
| Tesztkérdések | 338 |
| Feladatok | 339 |
| Folyamok | 341 |
| A folyam fogalma | 341 |
| Bájtfolyam | 345 |
| Karakterfolyam, szöveges állomány | 351 |
| Adatfolyam | 358 |
| Pufferező folyam | 362 |
| Objektumfolyam | 365 |
| Tesztkérdések | 375 |
| Feladatok | 376 |
| Véletlen elérésű állományok | 379 |
| RandomAccessFile osztály | 379 |
| Feladat - Címjegyzék | 384 |
| Tesztkérdések | 395 |
| Feladatok | 395 |
| Vegyes technológiák | 397 |
| Rekurzió | 399 |
| A teljes indukáció elve | 399 |
| Rekurzív eljárás, függvény | 400 |
| A rekurzió megállítása | 402 |
| Feladat - Hanoi tornyai | 404 |
| Feladat - Gyorsrendezés | 405 |
| Tesztkérdések | 408 |
| Feladatok | 410 |
| Nyomtatás | 410 |
| A nyomtatás techikája | 413 |
| Mintaprogram - PrintHello | 413 |
| Printable interfész, PrinterJob osztály | 416 |
| Lapformázás - PageFormat osztály | 417 |
| Megjelenítés és nyomtatás | 420 |
| Tesztkérdések | 425 |
| Feladatok | 427 |
| Hasznos osztályok | 428 |
| Időpont - Date | 431 |
| Környezet - Locale | 431 |
| Időeltolás - TimeZone | 434 |
| Naptár - GregorianCalendar | 436 |
| Dátumformázás - DateFormat | 438 |
| Számformázás - NumberFormat | 442 |
| Hanglejátszás - AudioClip | 444 |
| Megfigyelés - Observer, Observable | 445 |
| Klónozás - Cloneable | 450 |
| Rendszerjellemzők - System | 455 |
| Külső program futtatása - Runtime | 460 |
| Tesztkérdések | 462 |
| Feladatok | 464 |
| Adatszerkezetek, kollekciók | 465 |
| Klasszikus adatszerkezetek | 467 |
| Az adatszerkezetek rendszerezése | 469 |
| Absztrakt tárolók | 469 |
| Tömb | 474 |
| Tábla | 479 |
| Verem | 480 |
| Sor | 483 |
| Fa | 484 |
| Irányított gráf, hálózat | 485 |
| Tesztkérdések | 489 |
| Feladatok | 492 |
| Kollekció keretrendszer | 493 |
| A kollekció keretrendszer felépítése | 495 |
| Collection interfész és leszármazottai | 496 |
| HashSet osztály - hasítási technika | 498 |
| TreeSet osztály- Comparator | 502 |
| Iterátor | 511 |
| A List interfész implementációi | 514 |
| Map interfész és leszármazottai | 517 |
| HashMap osztály | 519 |
| TreeMap osztály | 521 |
| Tesztkérdések | 511 |
| Feladatok | 523 |
| Függelék | 521 |
| A tesztkérdések megoldásai | 525 |
| Irodalomjegyzék | 527 |
| Tárgymutató | 529 |