kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 127 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-16-0594-9 |
| Megjegyzés: | 33 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi szám: 10256. |
| Előszó | 7 |
| Tantervfejlesztés a szakközépiskolában (Dr. Gubán Gyula) | 11 |
| Alaptanterv, szakmacsoportos tanterv | 11 |
| A tantervfejlesztés fázisai | 13 |
| A szakmai tartalom kiválasztása, a tantervfejlesztés menete | 15 |
| A tantervfejlesztés gyakorlata a modelliskolákban | 20 |
| Irodalom | 27 |
| Gyakorlati oktatás a duális képzésben (Solti Gábor, Halász Csaba, Dr. Fekete János) | 29 |
| Célok és törekvések | 29 |
| A duális képzés felé való haladás a szakmunkásképzésben | 30 |
| A mestervizsga mint a szakmunkásképzés legfelsőbb foka | 35 |
| A kézművesipar szakmai képzési rendszere | 38 |
| A szakmai képző és techlológiai központok jellemzői | 39 |
| Szakmai képző és technológiai központok Magyarországon | 41 |
| Moduláris tankönyvfejlesztés (Peresztegi Éva) | 43 |
| A tankönyv fogalma, szerepe, funkciói | 44 |
| A szakképzés jelenlegi tankönyvrendszere | 45 |
| A moduláris tankönyvrendszer | 51 |
| A modultankönyv kialakítása | 56 |
| Irodalom | 61 |
| A korszerű oktatástechnológia jellemzői (Tompa Klára) | 63 |
| Az oktatástechnológia fogalma | 63 |
| A korszerű tanulási környezet. Egy új modell | 64 |
| A modell hagyományos kínálata | 66 |
| A modell sokoldalú eleme, a számítógép | 69 |
| A számítógép alkalmazása az oktatástechnológiában | 70 |
| Korai számítógépes oktatási próbálkozások | 70 |
| A számítógépes interaktív környezet tanuláslélektani szempontjai | 73 |
| Törekvések a számítógépes oktatás hatékonyságának növelésére | 75 |
| Számítógépes oktatóprogram-funkciók | 77 |
| A számítógép sokoldalú lehetőségei, a multimédia | 79 |
| Egy új perspektíva, a telekommunikáció | 81 |
| A pedagógus az új, tágabb tanulási környezetben | 82 |
| A korszerű oktatástechnológia által nyújtott lehetőségek | 84 |
| Irodalom | 86 |
| Távoktatás a szakképzésben (Dr. Szendrő Péter) | 87 |
| A távoktatás fogalma | 87 |
| Hazai kezdeményezések és eredmények | 88 |
| A távoktatás ismérvei és fogalomrendszere | 92 |
| A tanár és a tanuló elkülönítése | 94 |
| Az iskola megváltozott szerepe | 95 |
| Tananyagok, információhordozók és taneszközök | 95 |
| A folyamatos kapcsolattartás, a feed back elv érvényesülése | 96 |
| Csoportos felkészülés - egyéni tanulás | 97 |
| Iparszerű oktatás | 97 |
| A jelenlegi helyzet és perspektíva | 98 |
| A szakképzés és a távoktatás | 100 |
| Irodalom | 102 |
| Szakmai kvalifikáció és követelmények (Horváth Károly) | 103 |
| A kvalifikáció és a követelmény fogalma | 103 |
| Történeti áttekintés | 104 |
| Nemzetközi áttekintés | 107 |
| Az osztrák-magyar államközi egyezmény | 108 |
| Az NVQ rendszere | 108 |
| A magyarországi gyakorlat. Helyzetelemzés | 112 |
| A követelményrendszer fejlesztése | 115 |
| Az új szakmai kvalifikációs renszer jellemzői | 116 |
| Az OKJ kidolgozásának folyamata | 116 |
| Az OKJ általános jellemzői | 119 |
| Az OKJ bevezetésének feltételei | 122 |
| Irodalom | 123 |
| Melléklet | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.