| Előszó | 9 |
| Bevezetés az oktatástechnológiába (Wallner Tamás) | 11 |
| Audiovizuális médiumok és a társadalmi környezet | 11 |
| Korszerű technika, szaporodó információ, bővülő ember-gép kapcsolatok | 13 |
| Új oktatás válság? | 14 |
| Oktatás és technológia | 15 |
| Oktatástechnika-oktatástechnológia-informatika | 16 |
| Oktatástechnológia és határtudományok | 19 |
| A taneszközök fajtái | 21 |
| Az audiovizuális eszközök pedagógiai funkciója | 22 |
| Az iskola az új technikák vonzásában | 23 |
| Technikai és szemléletbeli korszakváltás | 23 |
| Esélyek és veszélyek | 24 |
| Jegyzetek az I. fejezethez | 26 |
| Az idegen nyelvek oktatástechnológiája (Wallner Tamás) | 27 |
| Újhangsúlyos a nyelvoktatásban | 27 |
| A tanulóközpontú nyelvoktatás felé | 27 |
| Nyelvelsajátítás és nyelvtanulás | 29 |
| Nyelvi érzékenyítés, hangdokumentumok, készségalapozás | 30 |
| Beszédértés és beszédhasználat kapcsolata, integrált készségfejlesztés | 35 |
| Elhanyagolt hallásérték - féloldalas nyelvtudás | 36 |
| Hanganyagok és a nyelvoktatás autenticitása | 37 |
| A beszéd nemverbális eszközei | 37 |
| Affektivitás: a nyelvtanulás új tartaláka | 39 |
| Az idegen nyelvek oktatásának követelményei | 41 |
| Nyelvoktatás és oktatástechnika | 43 |
| Az eszközök és módszerek pluralizmusa | 45 |
| Választhatóság, kreatív médiahasználat | 45 |
| Nyelvoktatás és rendszerszemlélet | 46 |
| Az audiovizuális nyelvokatás rövid története | 48 |
| A hanganyagok funkciója a nyelvoktatásban | 50 |
| A képanyagok funkciója a nyelvoktatásban | 52 |
| Oktatástechnikai eszközök a nyelvoktatásban | 55 |
| Lemezjátszó | 55 |
| Magnetofon, nyelvi laboratórium | 56 |
| Rádió | 73 |
| Írásvetítő | 74 |
| Diavetítő | 84 |
| Episzkóp, epidiaszkóp | 87 |
| Filmvetítő gép | 87 |
| Televízió | 89 |
| Képmagnetofon (videómagnó) | 90 |
| Képlemezjátszó - interaktív videó | 102 |
| Számítógép | 105 |
| Multimédia-rendszerek, oktatócsomagok | 118 |
| A nyelvoktatás színterei | 118 |
| Nyelvi szaktanterem | 119 |
| Nyelvi laboratórium | 122 |
| Könyvtár, médiatár | 128 |
| Iskolán kívüli képzési-művelődési színterek | 130 |
| Jegyzetek a II. fejezethez | 131 |
| Ajánlott irodalom a II. fejezethez | 131 |
| A történelem oktatástechnológiája (W. Zsurka Ágnes) | 134 |
| Bevezető | 134 |
| A történelem oktatásának tantervi követelményei | 137 |
| Történelem és oktatástechnológia | 139 |
| Oktatástechnológia eszközök a történelem tanításában | 141 |
| Lemezjátszó | 141 |
| Magnetofon | 142 |
| Rádió | 146 |
| Írásvetítő | 147 |
| Diavetítő | 160 |
| Episzkóp, epidiaszkóp | 164 |
| Filmvetítő gép | 165 |
| Televízió | 166 |
| Képmagnó - videó | 166 |
| Számítógép | 168 |
| A történelemtanítás színterei | 168 |
| Jegyzetek a III. fejezethez | 173 |
| Ajánlott irodalom a III. fejezethez | 173 |
| A magyar nyelv és irodalom oktatástechnológiája (Kreutz Raymound) | 175 |
| Oktatástechnologia és magyartalanítás | 175 |
| A magyaróra ökonómiája és szemiotikája | 189 |
| A magyar szaktanterem és eszközei | 203 |
| Kabinetek | 203 |
| Írásvetítő | 207 |
| Rádió, lemezjátszó, magnetofon | 209 |
| Diavetítő, diaképek | 211 |
| Hangosított diasorok | 213 |
| Filmek, oktatófilmek | 214 |
| Személyi számítógép | 216 |
| Videómagnetofon | 217 |
| Interaktív videó | 217 |
| Mérés, értékelés, osztályozás | 218 |
| Jegyzetek a IV. fejezethez | 223 |
| Ajánlott irodalom a IV. fejezethez | 225 |
| Név- és tárgymutató | 227 |