1.034.748

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oktatástechnológia I-II.

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Országos Oktatástechnikai Központ
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 366 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-441-059-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet
Bevezetés9
Az audivizuális eszközök technikai felosztása11
Hangtechnikai eszközök, hangfelvételek15
Lemezjátszók17
Lemezes hangrögzítés18
Hanglemezek18
A lemezjátszó felépítése18
Erősítők21
Hangsugárzók21
Kezelés és üzemeltetés22
Magnetofonok25
Mágneses hangrögzítés25
Szalagok és kazetták25
A magnetofon felépítése26
Mikrofonok26
A magnetofonok kiválasztási szempontjai28
Kezelés és üzemeltetés33
Nyelvi laborítóriumok36
Az AP rendszer37
Az AA rendszer37
Az AAK rendszer38
A nyelvi laboratóriumok szolgáltatásai39
A nyelvi laboratóriumok kiválasztási szempontjai39
Kezelés és üzemeltetés41
Hangfelvételkészítés42
Hangfelvételi lehetőségek42
A hangfelvételkészítés technikai feltételei42
A hangstúdió43
A hangfelvétel tervezése és előkészítése43
Az auditív eszközök és a hangfelvételek felhasználása45
A hangfelvételek fajtái45
A hangfelvételek használata46
A nyelvi laboratórium alkalmazása46
Állóképvetítők, diaképek, transzparensek49
Diavetítők51
A diavetítő felépítése51
Diavetítő rendszerek55
Diapozitívek, diafilmek, hangosított diasorozatok55
Készülékválasztási szempontok58
Kezelés és üzemeltetés59
Episzkópok, epidiaszkópok60
Az episzkóp és az epidiaszkóp felépítése60
Készülékválasztási szempontok61
Kezelés és üzemeltetés62
Írásvetítők63
Az írásvetítő felépítése63
Transzparensek, síkmodellek66
Készülékválasztási szempontok71
Kezelés és üzemeltetés72
Fényképezés, diakészítés75
Fényképezési eljárások75
Fényforrások76
A kidolgozás kémiai alapjai78
A fényképezőgép szerkezete80
A felvételkészítés technikája84
Transzparenskészítés93
Tervezési szempontok93
Rajzolás94
Transzparenskészítés másolással98
Mozgásbemutató transzparensek készítése102
Az állóképvetítők és a képek felhasználása104
Az állóképek fajtái107
Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek109
Filmvetítők113
A filmvetítés elve113
A vetítőgépek fajtái114
A vetítőgépek felépítése115
Vetítőgépek kezelése, üzemeltetése125
A vetítőhelyiség kialakítása133
A vetítőgépek karbantartása, hibaelhárítás135
Filmellátás138
Zártláncú televízió, képmagnetofonok140
Az elektronikus képtovábbítás alapelvei141
Televíziós kamerák működése143
Színes kamerák146
A kamerák üzemeltetése147
Monitorok, vevőkészülékek, videoprojectorok148
Színes képvisszaadás150
Képmagnetofonok151
Jelforrás-választás154
Jelkeverők154
Jelszétosztók154
Videorendszerek tervezése155
Mozgóképek készítése163
A filmkészítés vázlata163
A videofelvétel-készítés munkafázisai166
A videofelvétel-készítés formanyelve175
Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek felhasználása204
A filmek jellemzői204
A filmek fajtái205
A film alkalmazása206
A ZTV és a képmagnó alkalmazási lehetőségei208
A pedagógiai folyamatban használható felvételek típusai215
A ZTV és a képmagnó használatának pedagógiai színterei219
II. kötet
Bevezető6
Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében9
Visszapillantás9
Az oktatástechnológia fogalma16
A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról16
Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból17
Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között18
Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése19
A leíró és a stratégiai tudományok viszonya20
Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai23
A rendszerszemléletű tanítástervezés24
Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások28
A médiumkiválasztás szempontjai31
A médiumokra alapozott tanítás és tanulás34
Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában39
Tompa Klára. Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban41
Az információhordozó-fejlesztés színterei44
Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része45
Cél- és tananyagelemzés46
A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából47
A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján49
Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai52
Tanuláslélektani szempontok53
Az auditív információhordozók szerkesztése54
Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez55
Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése57
Az információhordozók elkészítésének folyamata58
Az információhordozók kipróbálása és értékelése59
A kipróbálás módjai59
Az értékelés eszközei59
Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői62
Vizuális információhordozók62
Táblai vázlat, táblai rajz64
Faliképek65
Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok67
Applikációs ábrák68
Térbeli tárgyak69
Írásvetítő transzparensek72
Diaképek, diasorozatok76
Auditív információhordozók81
Hanglemezek83
Rádióműsorok85
Magnetofonfelvételek86
Audiovizuális információhordozók88
Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok89
Oktatófilmek91
Televízióműsorok93
Videofilmek95
Számítógépi programok96
Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok97
Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei99
Az iskolaépület99
Új épület tervezése99
Régi épület korszerűsítése102
Szaktantermi rendszer107
Tornaterem107
Ének-zene terem107
Rajz szaktanterem107
Természettudományi szaktantermek107
Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem108
Egyéb szaktantermek109
Az információhordozók készítése és használatuk tervezés111
A komplex használat tervezése112
Információhordozók készítése112
Személyi feltételek113
Tóth Dezső: Az iskolai médiatár115
Az iskolai médiatár feladatai116
Általános feladatmeghatározás116
Állománygyarapítás116
A médiatár szolgáltatásai119
Helybenhasználat biztosítása119
Kölcsönzés119
Másolatok készítése120
Tájékoztatás, információterjesztés120
A jövő útjai124
Irodalomjegyzék126
Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek138
Középiskolai taneszköz alapjegyzékek138
Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája138
Ábrák jegyzéke142
Táblák jegyzéke142
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv