kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Országos Oktatástechnikai Központ |
|---|---|
| Kiadás helye: | Veszprém |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 366 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-441-059-6 |
| I. kötet | |
| Bevezetés | 9 |
| Az audivizuális eszközök technikai felosztása | 11 |
| Hangtechnikai eszközök, hangfelvételek | 15 |
| Lemezjátszók | 17 |
| Lemezes hangrögzítés | 18 |
| Hanglemezek | 18 |
| A lemezjátszó felépítése | 18 |
| Erősítők | 21 |
| Hangsugárzók | 21 |
| Kezelés és üzemeltetés | 22 |
| Magnetofonok | 25 |
| Mágneses hangrögzítés | 25 |
| Szalagok és kazetták | 25 |
| A magnetofon felépítése | 26 |
| Mikrofonok | 26 |
| A magnetofonok kiválasztási szempontjai | 28 |
| Kezelés és üzemeltetés | 33 |
| Nyelvi laborítóriumok | 36 |
| Az AP rendszer | 37 |
| Az AA rendszer | 37 |
| Az AAK rendszer | 38 |
| A nyelvi laboratóriumok szolgáltatásai | 39 |
| A nyelvi laboratóriumok kiválasztási szempontjai | 39 |
| Kezelés és üzemeltetés | 41 |
| Hangfelvételkészítés | 42 |
| Hangfelvételi lehetőségek | 42 |
| A hangfelvételkészítés technikai feltételei | 42 |
| A hangstúdió | 43 |
| A hangfelvétel tervezése és előkészítése | 43 |
| Az auditív eszközök és a hangfelvételek felhasználása | 45 |
| A hangfelvételek fajtái | 45 |
| A hangfelvételek használata | 46 |
| A nyelvi laboratórium alkalmazása | 46 |
| Állóképvetítők, diaképek, transzparensek | 49 |
| Diavetítők | 51 |
| A diavetítő felépítése | 51 |
| Diavetítő rendszerek | 55 |
| Diapozitívek, diafilmek, hangosított diasorozatok | 55 |
| Készülékválasztási szempontok | 58 |
| Kezelés és üzemeltetés | 59 |
| Episzkópok, epidiaszkópok | 60 |
| Az episzkóp és az epidiaszkóp felépítése | 60 |
| Készülékválasztási szempontok | 61 |
| Kezelés és üzemeltetés | 62 |
| Írásvetítők | 63 |
| Az írásvetítő felépítése | 63 |
| Transzparensek, síkmodellek | 66 |
| Készülékválasztási szempontok | 71 |
| Kezelés és üzemeltetés | 72 |
| Fényképezés, diakészítés | 75 |
| Fényképezési eljárások | 75 |
| Fényforrások | 76 |
| A kidolgozás kémiai alapjai | 78 |
| A fényképezőgép szerkezete | 80 |
| A felvételkészítés technikája | 84 |
| Transzparenskészítés | 93 |
| Tervezési szempontok | 93 |
| Rajzolás | 94 |
| Transzparenskészítés másolással | 98 |
| Mozgásbemutató transzparensek készítése | 102 |
| Az állóképvetítők és a képek felhasználása | 104 |
| Az állóképek fajtái | 107 |
| Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek | 109 |
| Filmvetítők | 113 |
| A filmvetítés elve | 113 |
| A vetítőgépek fajtái | 114 |
| A vetítőgépek felépítése | 115 |
| Vetítőgépek kezelése, üzemeltetése | 125 |
| A vetítőhelyiség kialakítása | 133 |
| A vetítőgépek karbantartása, hibaelhárítás | 135 |
| Filmellátás | 138 |
| Zártláncú televízió, képmagnetofonok | 140 |
| Az elektronikus képtovábbítás alapelvei | 141 |
| Televíziós kamerák működése | 143 |
| Színes kamerák | 146 |
| A kamerák üzemeltetése | 147 |
| Monitorok, vevőkészülékek, videoprojectorok | 148 |
| Színes képvisszaadás | 150 |
| Képmagnetofonok | 151 |
| Jelforrás-választás | 154 |
| Jelkeverők | 154 |
| Jelszétosztók | 154 |
| Videorendszerek tervezése | 155 |
| Mozgóképek készítése | 163 |
| A filmkészítés vázlata | 163 |
| A videofelvétel-készítés munkafázisai | 166 |
| A videofelvétel-készítés formanyelve | 175 |
| Mozgóképvetítők, filmek, videofelvételek felhasználása | 204 |
| A filmek jellemzői | 204 |
| A filmek fajtái | 205 |
| A film alkalmazása | 206 |
| A ZTV és a képmagnó alkalmazási lehetőségei | 208 |
| A pedagógiai folyamatban használható felvételek típusai | 215 |
| A ZTV és a képmagnó használatának pedagógiai színterei | 219 |
| II. kötet | |
| Bevezető | 6 |
| Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében | 9 |
| Visszapillantás | 9 |
| Az oktatástechnológia fogalma | 16 |
| A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról | 16 |
| Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból | 17 |
| Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között | 18 |
| Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése | 19 |
| A leíró és a stratégiai tudományok viszonya | 20 |
| Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai | 23 |
| A rendszerszemléletű tanítástervezés | 24 |
| Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások | 28 |
| A médiumkiválasztás szempontjai | 31 |
| A médiumokra alapozott tanítás és tanulás | 34 |
| Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában | 39 |
| Tompa Klára. Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban | 41 |
| Az információhordozó-fejlesztés színterei | 44 |
| Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része | 45 |
| Cél- és tananyagelemzés | 46 |
| A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából | 47 |
| A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján | 49 |
| Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai | 52 |
| Tanuláslélektani szempontok | 53 |
| Az auditív információhordozók szerkesztése | 54 |
| Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez | 55 |
| Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése | 57 |
| Az információhordozók elkészítésének folyamata | 58 |
| Az információhordozók kipróbálása és értékelése | 59 |
| A kipróbálás módjai | 59 |
| Az értékelés eszközei | 59 |
| Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői | 62 |
| Vizuális információhordozók | 62 |
| Táblai vázlat, táblai rajz | 64 |
| Faliképek | 65 |
| Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok | 67 |
| Applikációs ábrák | 68 |
| Térbeli tárgyak | 69 |
| Írásvetítő transzparensek | 72 |
| Diaképek, diasorozatok | 76 |
| Auditív információhordozók | 81 |
| Hanglemezek | 83 |
| Rádióműsorok | 85 |
| Magnetofonfelvételek | 86 |
| Audiovizuális információhordozók | 88 |
| Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok | 89 |
| Oktatófilmek | 91 |
| Televízióműsorok | 93 |
| Videofilmek | 95 |
| Számítógépi programok | 96 |
| Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok | 97 |
| Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei | 99 |
| Az iskolaépület | 99 |
| Új épület tervezése | 99 |
| Régi épület korszerűsítése | 102 |
| Szaktantermi rendszer | 107 |
| Tornaterem | 107 |
| Ének-zene terem | 107 |
| Rajz szaktanterem | 107 |
| Természettudományi szaktantermek | 107 |
| Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem | 108 |
| Egyéb szaktantermek | 109 |
| Az információhordozók készítése és használatuk tervezés | 111 |
| A komplex használat tervezése | 112 |
| Információhordozók készítése | 112 |
| Személyi feltételek | 113 |
| Tóth Dezső: Az iskolai médiatár | 115 |
| Az iskolai médiatár feladatai | 116 |
| Általános feladatmeghatározás | 116 |
| Állománygyarapítás | 116 |
| A médiatár szolgáltatásai | 119 |
| Helybenhasználat biztosítása | 119 |
| Kölcsönzés | 119 |
| Másolatok készítése | 120 |
| Tájékoztatás, információterjesztés | 120 |
| A jövő útjai | 124 |
| Irodalomjegyzék | 126 |
| Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
| Középiskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
| Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája | 138 |
| Ábrák jegyzéke | 142 |
| Táblák jegyzéke | 142 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.