| Bevezető | 6 |
| Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében | 9 |
| Visszapillantás | 9 |
| Az oktatástechnológia fogalma | 16 |
| A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról | 16 |
| Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból | 17 |
| Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között | 18 |
| Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése | 19 |
| A leíró és a stratégiai tudományok viszonya | 20 |
| Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai | 23 |
| A rendszerszemléletű tanítástervezés | 24 |
| Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások | 28 |
| A médiumkiválasztás szempontjai | 31 |
| A médiumokra alapozott tanítás és tanulás | 34 |
| Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában | 39 |
| Tompa Klára: Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban | 41 |
| Az információhordozó-fejlesztés színterei | 44 |
| Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része | 45 |
| Cél- és tananyagelemzés | 46 |
| A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából | 47 |
| A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján | 49 |
| Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai | 52 |
| Tanuláslélektani szempontok | 53 |
| Az auditív információhordozók szerkesztése | 54 |
| Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez | 55 |
| Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése | 57 |
| Az információhordozók elkészítésének folyamata | 58 |
| Az információhordozók kipróbálása és értékelése | 59 |
| A kipróbálás módjai | 59 |
| Az értékelés eszközei | 59 |
| Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői | 62 |
| Vizuális információhordozók | 62 |
| Táblai vázlat, táblai rajz | 64 |
| Faliképek | 65 |
| Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok | 67 |
| Applikációs ábrák | 68 |
| Térbeli tárgyak | 69 |
| Írásvetítő transzparensek | 72 |
| Diaképek, diasorozatok | 76 |
| Auditív információhordozók | 81 |
| Hanglemezek | 83 |
| Rádióműsorok | 85 |
| Magnetofonfelvételek | 86 |
| Audiovizuális információhordozók | 88 |
| Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok | 89 |
| Oktatófilmek | 91 |
| Televízióműsorok | 93 |
| Videofilmek | 95 |
| Számítógépi programok | 96 |
| Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok | 97 |
| Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei | 99 |
| Az iskolaépület | 99 |
| Új épület tervezése | 99 |
| Régi épület korszerűsítése | 102 |
| Szaktantermi rendszer | 107 |
| Tornaterem | 107 |
| Ének-zene terem | 107 |
| Rajz szaktanterem | 107 |
| Természettudományi szaktantermek | 107 |
| Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem | 108 |
| Egyéb szaktantermek | 109 |
| Az információhordozók készítése és használatuk tervezés | 111 |
| A komplex használat tervezése | 112 |
| Információhordozók készítése | 112 |
| Személyi feltételek | 113 |
| Tóth Dezső: Az iskolai médiatár | 115 |
| Az iskolai médiatár feladatai | 116 |
| Általános feladatmeghatározás | 116 |
| Állománygyarapítás | 116 |
| A médiatár szolgáltatásai | 119 |
| Helybenhasználat biztosítása | 119 |
| Kölcsönzés | 119 |
| Másolatok készítése | 120 |
| Tájékoztatás, információterjesztés | 120 |
| A jövő útjai | 124 |
| Irodalomjegyzék | 126 |
| Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
| Középiskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
| Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája | 138 |
| Ábrák jegyzéke | 142 |
| Táblák jegyzéke | 142 |