1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az emberi erőforrások tervezése

Módszerek, tapasztalatok, gyakorlat

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Felsőoktatási Koordinációs Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím: A felsőoktatás fejlesztését szolgáló kutatások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7647-20-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak és a szakképzésnek, a szó legáltalánosabb értelmében, nemcsak az a feladata, hogy meghatározott foglalkozásokra felkészítsen. Az oktatásnak először is hozzá kell... Tovább

Előszó

Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak és a szakképzésnek, a szó legáltalánosabb értelmében, nemcsak az a feladata, hogy meghatározott foglalkozásokra felkészítsen. Az oktatásnak először is hozzá kell járulni a a személyiség formálásához, és elő kell készítenie a fiatalokat a társadalmi életre. Amennyire lehetséges, elő kell mozdítania az esélyegyenlőséget is. Ugyanakkor nem hagyhatja figyelmen kívül a fiatalok szakmai életpályáját sem. Az ezzel való törődés akkor válik rendkívül fontossá, amikor a képzés szakirányát kell meghatározni. A legtöbb országban ez egyre sürgetőbbé válik, mert gyakori az a bírálat, hogy a szakképzés nem alkalmazkodik a gazdaság szükségleteihez; egyszerre jelenik meg a diplomások munkanélkülisége és a magas képzettségű munkaerő hiánya.
Ez a vélemény nemcsak a nagy nyilvánosság körében nagyon elterjedt, hanem a munkaadók szervezeti és olykor az államigazgatás köreiben is, akik a szakképzés és a foglalkozások jobb összehangolását szorgalmazzák. De megvalósítható-e ez és ha igen, milyen eszközökkel? A különböző országok tapasztalatainak elemzése nagy óvatosságra int. Minél jobban elmélyed az ember a probléma megismerésében, annál jobban tudatára ébred összetettségének és nehézségének. Napjainkban nincs teljesen kielégítő válasz arra a kérdésre, hogy képesek vagyunk-e előre látni a technikai és gazdasági fejlődés követelményeiből eredő szakképzési szükségleteket, és megtervezhető-e (vagy befolyásolható-e) a szakképzés ennek megfelelő rendszere. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A tervezés hagyományos módszerei9
A munkaerő-megközelítésen alapuló oktatás-tervezés és a szakképzettség/foglalkozás megfelelésének logikája11
Az alapelv és a módszertan11
A tervgazdálkodó szocialita országok tapasztalatai13
Az OECD munkái14
A francia tapasztalatok15
A munkaerő-megközelítés alkalmazása a Harmadik Világban17
A munkaerő-megközelítés módszertanának értékelése21
A szükségletek és a szakképzési prioritások megállapításának alternatív megközelítései24
A vállalati igények felmérése24
Hivatkozás a társadalmi keresletre25
A szakképzési rendszer hatékonyságának mérésén alapuló eljárások26
Gazdasági hatékonyság: költség-haszon, vagy megtérülési arányok elemzése26
A szakképzésből kilépők és a munkába állás elemzése29
Az emberi erőforrások tervezésének újabb irányzatai37
A foglalkoztatottság és a foglalkozások előrebecslése a fejlett országokban39
Nemzeti prognózisok39
Regionális tanulmányok44
Ágazati tanulmányok45
Példa egy ágazati tanulmányra47
A módszertan47
A diagnózis50
A prognózisok57
A strukturális fejlődés és a képzettség várható alakulása61
Irányzatok és javaslatok66
A munkafeladat és a szakképzés tartalmának elemzése69
A munkafeladat és a szakképzés tartalmi elemzésének négy szakasza69
A munkaelemzés: három megközelítés71
A jövőbeni képzettségek előrejelzése75
A munkaelemzés "lefordítása" a szakképzés céljaira és tartalmára77
Tanulságok: az emberi erőforrások tervezése napjainkban81
A tapasztalatok tanulsága: az emberi erőforrások tervezése napjainkban83
A helyzetek különbségei84
Az intézmények, a szervezet és az emberi tényező88
A tervezés társadalompolitikai dimenziója90
A tervezés módszertani feltételei; az adatok94
A tervezési folyamat szakaszai102
A képzési rendszer alkalmazkodóképességének fontossága113

Olivier Bertrand

Olivier Bertrand műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Olivier Bertrand könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv