1.029.880

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Borháború

Tradíció vagy globalizáció?/Az év tényfeltáró könyve L'Expansion Management Review, 2005

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Róla szól

Kiadó: Alinea Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-9659-02-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az elején úgy tűnt, mindenki nyer a dolgon. A Mondavi-csoport egy különleges minőségű bort készít Franciaországban, a helyi szövetkezet részesül a cég üzleti ismereteiből, Languedoc régió pedig javítja minőségibor-termelő imázsát. Kialakul azonban egy helyi globalizációellenes mozgalom - környezetvédők, kommunisták, újgazdák és vaddisznóvadászok vegyes csapata -, amely megakadályozza az amerikai cég betelepülését. Vezetője a régió egyik legjobb borának készítője. Kijelentését, hogy „a Mondavi bora joghurtból van", megismeri az egész világ.
A languedoci faluban kialakult ellentét kiválóan szimbolizálja az ipari és a tradicionális termelői borok közti szakadékot. A Mondavi cég a bor McDonaldizációját jeleníti meg. Fényévnyi a távolság az amerikai hódító szellemet megtestesítő család - akik marsbéli bor termeléséről álmodnak - és a tősgyökeres francia szőlősgazda között, aki mélyen kötődik a földjéhez, annak legkisebb rögét is ismeri. Globális küzdelem ez: az angolszász kapitalizmus... Tovább

Fülszöveg

Az elején úgy tűnt, mindenki nyer a dolgon. A Mondavi-csoport egy különleges minőségű bort készít Franciaországban, a helyi szövetkezet részesül a cég üzleti ismereteiből, Languedoc régió pedig javítja minőségibor-termelő imázsát. Kialakul azonban egy helyi globalizációellenes mozgalom - környezetvédők, kommunisták, újgazdák és vaddisznóvadászok vegyes csapata -, amely megakadályozza az amerikai cég betelepülését. Vezetője a régió egyik legjobb borának készítője. Kijelentését, hogy „a Mondavi bora joghurtból van", megismeri az egész világ.
A languedoci faluban kialakult ellentét kiválóan szimbolizálja az ipari és a tradicionális termelői borok közti szakadékot. A Mondavi cég a bor McDonaldizációját jeleníti meg. Fényévnyi a távolság az amerikai hódító szellemet megtestesítő család - akik marsbéli bor termeléséről álmodnak - és a tősgyökeres francia szőlősgazda között, aki mélyen kötődik a földjéhez, annak legkisebb rögét is ismeri. Globális küzdelem ez: az angolszász kapitalizmus és a helyi érdekek védelmezőinek összecsapása, melyben a különböző bortermelői és vállalkozói kultúrák kibékíthetetlen ellentéte is megjelenik. Egyesek azt mondják, hogy ebben a háborúban Franciaország győzött. Pirruszi győzelem, vágnak vissza mások. A languedoci Mondavi-ügy valójában csak egy epizódja a szemünk előtt játszódó borvilágháborúnak.
A Borháború 2005-ben elnyerte a L'Expansion Management Review folyóirat Az év tényfeltáró könyve-díját. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés: A bor McDonaldizációja 13
A nagy átkelés
Robert Mondavi, a Napa-völgy úttörője 31
Caesar babérkoszorúja
Languedoc, a világ legnagyobb szőlője 81
Az Istenek Földje
Aimé Guibert, a francia temperamentum 109
Asterix, a gall harcos
Mondavi Aniane-ban: nehéz, de ígéretes kezdet 123
Caesar ajándéka
Az ügy bonyolódik 147
A viszály
Az ügy átpolitizálódik 163
A főnökök harca
Borháború
Mondavi után: megérkezik Depardieu 181
Obelix és csapata
A kudarc fő oka: kulturális különbségek 195
A nagy szakadék
Következtetések - Helyi korporatizmus,
francia kulturális sajátosságok 221
Körutazás Galliában
Epilógus 245
És ön kire szavazott volna?
A Mondavi-ügy kronológiája 247
Köszönetnyilvánítás 253
Jegyzetek 257-270
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Borháború
Állapot:
2.640 Ft
1.840 ,-Ft 30
17 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Borháború

Szép állapotú példány.

Állapot:
2.640 ,-Ft
24 pont kapható
Kosárba
konyv