A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás

Szócikkmásolástól a paródiaírásig

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Széchényi Könyvtár-Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím: Nemzeti Téka-Bibliotheca Nationalis Hungariae
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-200-421-3
Megjegyzés: Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Csaknem három évtizede, hogy olvasáskutatással foglalkozva, felmérések, cikkek, konferenciák, írt, szerkesztett könyvek sora, sokéves főiskolai és egyetemi oktatói munka után, 1997 szeptemberétől -... Tovább

Előszó

Csaknem három évtizede, hogy olvasáskutatással foglalkozva, felmérések, cikkek, konferenciák, írt, szerkesztett könyvek sora, sokéves főiskolai és egyetemi oktatói munka után, 1997 szeptemberétől - a Soros Alapítvány anyagi támogatásának köszönhetően - a közvetlen iskolai gyakorlatba próbáltuk átültetni mindazt, amit az olvasásfejlesztés témájáról eddig alapvető elvi és gyakorlati megfontolásnak, módszernek tartottunk. Kísérletet tettünk az elmélet és a gyakorlat közvetlen, 3 éven át tartó kapcsolatának megteremtésére. Lássuk végre, hogyan vizsgáznak a hétköznapi, falusi, kisvárosi iskolák osztálytermeiben azok az elméleti közelítésmódok és módszertani fogások, eljárások, amelyeket konferenciákon, publikációkban, szakmai eszmecserékben több-kevesebb egyetértéssel elfogadtunk!
Kiindulásként csak az alapvető célokat, elveket, módszereket fogalmaztuk meg, s azok írásbeli változatát a kísérleti folyamatra vállalkozó pedagógusokkal, könyvtárostanárokkal megvitattuk, de a kivitelezés részleteit rájuk bíztuk. Együttgondolkodó munkatársakat s nem szófogadó beosztottakat kerestünk s találtunk a velünk szövetkező kollégákban. Köszönet ötleteikért, megjegyzéseikért s főként a három éven át kitartó hűségükért, tettre kész, egymástól is tanulni kívánó beállítódásukért! (A kötetben csaknem mindenkitől idézek néhány bekezdést, ezért itt most eltekintek az ábécébe rendezett teljes névsor - 45 fő - bemutatásától,) Természetesem hálával tartozom azoknak is, akik valamilyen ok miatt (3 gyermek született az induló csapatban 1997 és 2000 között) nem tudtak végig munkatársaink maradni. Külön főhajtással, megrendülten emlékezünk egy fiatalon, végleg eltávozott, tehetséges kolleginára. Vissza

Tartalom

Előszó 7
I. Helyzetkép és előzmények 9
II. Célok, módszerek 14
1. Könyvtárhasználat, könyvtárfejlesztés 15
2. Szövetségesünk a család 16
3. Az olvasásfejlesztés tantárgyközi feladat 19
4. Élményközpontú tanítás, vita és kritikus gondolkodás 20
5. Gyakorlati tennivalók 21
6. Kapcsolódás más programokhoz 22
III. Helyszíneink 23
IV. Történések, eredmények 25
1. Alsó tagozat 25
a) Gödöllő, 1. osztály 25
b) Tiszafüred, 2. osztály 34
c) Budapesti Tanítóképző Főiskola Gyakorló Általános
Iskola (Kiss J. altb. utca) 41
2. Felső tagozat 49
a) Ebes, 5. osztály (Arany János Általános Iskola) 51
A mérési eredményekről 73
b) Vásárosnamény, Eötvös József Általános Iskola 80
„Tükör által homályosan"
avagy néhány adalék a kérdőívek eredményeiből 122
c) Budapesti Tanítóképző Főiskola Gyakorló
Általános Iskola 5. osztály 126
3. Középiskolák 142
a) Vásárosnamény, II. Rákóczi Ferenc Gimnázium 7. osztály 142
b) Damjanich János Ipari Szakképzési Intézet II.
intenzív tagozat (12. évfolyam, Hatvan városában) 156
A számok nyelvén 163
c) Babits Mihály Gimnázium (Budapest, Káposztásmegyer) 168
Utoljára a számok nyelvén 209
Összegzésül 214
Summary 220
Felhasznált irodalom 222

Nagy Attila

Nagy Attila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Attila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv