| Bevezetés | 11 |
| Kultúra, kommunikáció, olvasás | 12 |
| A kultúra társadalmi szerepe | 15 |
| Kérdések, feladatok | 17 |
| Művelődéskutatás - szociológiai nézőpontból | 18 |
| A művelődésszociológia tárgya | 18 |
| Kérdések, feladatok | 20 |
| A művészetszociológia és az esztétika | 21 |
| Kérdések, feladatok | 26 |
| Az olvasásszociológia helye a szaktudományok között | 28 |
| Az írásos közlésmód, mint megkülönböztetett fontosságú kommunikációs forma | 29 |
| Nyelv - gondolkodás - írás. Az írásos közlésmód sajátosságai | 30 |
| Kérdések, feladatok | 30 |
| Az írásbeliség az audiovizuális tömegkommunikáció korszakában | 35 |
| Kérdések, feladataok | 36 |
| Az olvasás helye a kulturális tevékenységek rendszerében | 40 |
| Művelődési tevékenységek - szabadidő-vizsgálatok tükrében | 41 |
| Őrségváltás vagy kiegészítő szerepkör? Az olvasás és a televíziónézés szociológiai jelenségei | 44 |
| Kérdések és feladatok | 48 |
| A könyv és közönsége (olvasásszociológia) | 53 |
| Olvasók és nem olvasók | 53 |
| Sajtóolvasás | 53 |
| Kérdések és feladatok | 56 |
| Könyvolvasás | 57 |
| Az olvasáskultúra fokozatai | 64 |
| Kérdések, feladatok | 65 |
| Nemzetközi kitekintés | 66 |
| Kérdések, feladatok | 68 |
| Az olvasmányok beszerzése | 69 |
| Az olvasmány-beszerzés forrásai általában | 69 |
| Könyvtárhasználat | 78 |
| Könyvvásárlás, könyvgyűjtés | 94 |
| Mit olvasunk? Olvasmányszerkezet, olvasói ízlés | 104 |
| Olvasmányszerkezet a hatvanas évek első felében | 104 |
| Kérdések, feladatok | 107 |
| Az ismeretközlő irodalom olvasásának néhány kérdése | 107 |
| Az olvasói ízlés | 109 |
| Egyes társadalmi rétegek olvasói arculata | 123 |
| Miért és hogyan olvasunk? | 156 |
| Miért olvasunk? | 156 |
| Az olvasmányok hatása | 167 |
| Az olvasmányok befogadása | 174 |
| Az olvasásszociológiai kutatások módszertanának problémaköre | 196 |
| Olvasáslélektan | |
| Az olvasási készségről általánoslélektani megközelítésben | 201 |
| Szemmozgások olvasás közben | 201 |
| A terjedelem | 202 |
| Az olvasási terjedelem mint az érdeklődés függvénye | 203 |
| Sajtóhibák és hibásan olvasott szavak | 204 |
| Az indirekt látás szerepe az olvasásban | 205 |
| A kifáradás | 206 |
| A fixációk | 207 |
| Hangos olvasás | 208 |
| Csendes olvasás | 209 |
| Szemmozgások gyakorlása | 210 |
| Az olvasási készség fejlődése | 211 |
| A gyorsolvasás | 212 |
| A gyermekek olvasásának lélektanáról | 221 |
| Az olvasástanítás pszichológiai alapjai | 221 |
| Az iskoláskor előtti olvasástanítás | 234 |
| Az olvasókönyv | 247 |
| A szépirodalom és a gyermek | 256 |
| A szépirodalmi mű befogadásának lélektani vizsgálatáról | 268 |
| Hatás-elméletek | 268 |
| Az olvasó mint újraalkotó | 271 |
| Az értékelésről | 276 |
| A művészeti áganként eltérő befogadói stratégiák | 291 |
| Változtatható-e ízlésünk? | 294 |
| Személyiségjegyek és befogadás | 300 |
| Olvasás és gyógyítás (biblioterápia) | 307 |
| Olvasáspedagógia | |
| Bevezetés | 313 |
| Alapfogalmak | 313 |
| A téma magyar irodalma, a problémák körvonalai | 315 |
| Fejezetek az olvasáspedagógia múltjából. Két klasszikus tudós | 316 |
| Kérdések, feladatok | 319 |
| Nevelés | 321 |
| Az olvasáspedagógia célrendszere | 321 |
| Az olvasáspedagógia lehetőségei | 331 |
| Az olvasáspedagógus | 338 |
| Didaktika | 343 |
| Didaktikai alapelvek | 343 |
| Didaktikai módszerek | 348 |
| Szinterek | 359 |
| Az olvasási kultúra közvetítőinek rendszere | 359 |
| A család | 361 |
| Az iskola | 363 |
| A könyvtár | 387 |