Előszó helyett | 5 |
Hagyományos és modern alkotói módszerek a magyar ifjúsági regényirodalomban | |
Lengyel Balázs: Modernség az ifjúsági irodalomban | 9 |
Koczogh Ákos: Kaland és korszerűség | 25 |
Kolta Ferenc: Az ifjúsági regény korszerűségének problémái | 33 |
Hárs László: Lehetőségek, létjogosultság, szükségesség | 44 |
Bogáti Péter: Az oroszlánok köztünk vannak | 64 |
Nagy Péter: A Pál utcai fiúk | 73 |
Nagy Péter: Légy jó mindhalálig | 78 |
A történelmi regény az ifjúsági irodalomban | |
Hegedüs Géza: Hazafias nevelés és ifjúsági irodalom | 85 |
Hegedüs Géza: Walter Scott öröksége | 92 |
Köpeczi Béla: Történelmi regény - történelmi szemlélet | 99 |
Passuth László: Gondolatok a történelmi regényről | 106 |
Erdődy János: A történelmi regény és a történelmi folyamatosság érzése | 113 |
Perjés Géza: A történelmi regény lényege: a történetiség | 121 |
Tüskés Tibor: Miért jó regény a Farkasles? | 136 |
Csulák Mihály: Ifjúságunk történelmi tudata | 146 |
Kemsei István: A történelmi regény és gyermekolvasói | 155 |
Lengyel Balázs: Mi a történelmi igazság az Egri csillagokban? | 162 |
Nagy Péter: Egri csillagok | 178 |
Kovalovszky Miklós: A nyelvi régiesítés ifjúsági irodalmunkban | 183 |
Cikkek az olvasónevelésről | |
Tóth Béla: Irodalmi nevelés a kora gyermekkorban | 197 |
Szokolszky István: Az iskola holnapja és a gyermekkönyvtárak | 203 |
Kisfaludi Sándor: Ami már ma is megvalósítható | 213 |
Faragó László: Olvasómozgalom és gyermekirodalom | 219 |
Harsányi István: Adjátok vissza a gyermekeknek a könyveket! | 229 |
Dokumentumok az olvasónevelésről | |
Olvasó népért (A mozgalom társadalmi elnökségének felhívása) | 237 |
Olvasó ifjúságért (A KISZ KB Intéző Bizottságának határozata) | 240 |
A 18 éven aluli ifjúság olvasása és könyvtári szolgálata (Az V. nevelésügyi kongresszus és a III. országos könyvtárügyi konferencia téziseinek előkészítésekor készült tanulmány) | 246 |
A nevelés és a könyv (Részletek az V. nevelésügyi kongresszus téziseihez készült beszámolóból) | 265 |
Az irodalom szerepe az ifjúság nevelésében (Részlet az V. nevelésügyi kongresszus téziseiből) | 280 |
A könyvtárak a művelődésben (Részletek a III. országos könyvtárügyi konferencia téziseiből) | 286 |
Irányelvek a 18 éven aluli ifjúság könyvtári ellátásának javítására | 292 |
Bibliográfia | |
Bevezető | 307 |
Bibliográfiák, jegyzékek | 309 |
Viták, tanácskozások | 319 |
Az ifjúsági irodalom időszerű kérdései | 320 |
Hazafiság és hazaszeretetre nevelés az ifjúsági irodalomban | 323 |
Az ifjúsági könyv az iskolában | 324 |
Modernség az ifjúsági irodalomban | 325 |
Cselekményesség, feszültség, katarzis az ifjúsági irodalomban | 327 |
A pedagógusképzés az olvasó népért | 328 |
A felnőttábrázolás az ifjúsági irodalomban | 331 |
A történelmi regény és az ifjúság | 332 |
Egy-egy cikk hazai gyermekirodalmi és olvasónevelési megbeszélésekről, vitákról 1961-1971 között | 333 |
Nemzetközi intézményekről, külföldi tanácskozásokról 1962-1971 között | 336 |
Olvasónevelés, könyvtár, iskola | 342 |
Olvasónevelés, könyvtár, iskola, önálló kiadványok | 343 |
Olvasónevelés, könyvtár, iskola. Válogatás folyóiratcikkekből | 351 |
Olvasónevelés, könyvtár, iskola. Dokumentumok | 361 |
Válogatás az ifjúsági és gyermekirodalom egyéb szakirodalmából | 364 |
Általános kérdésekről és az ifjúsági regényről | |
A mesékről és a gyermekversekről | 371 |
Az ismeretterjesztő ifjúsági és gyermekkönyvekről | 376 |
Kiegészítések | 377 |