kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tipofill 2002 Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 208 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-204-562-9 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes képekkel illusztrálva. |
| Pusztába kiáltó szavak!? | 5 |
| A kutya kialakulása | 9 |
| A farkas | 15 |
| A kutya | 23 |
| Másképp gondolkodás! | 24 |
| Gondolkodik-e a kutya? | 25 |
| Hűség | 29 |
| Életszakaszok | 32 |
| Vegetatív szakasz | 33 |
| Átmeneti időszak | 35 |
| Bevésődés | 36 |
| Beilleszkedés (szocializáció) | 37 |
| Az erősebb jogán | 42 |
| Fiatal szakasz | 46 |
| Közlési jelek | 47 |
| Hangadás | 48 |
| Faroktartás = hangulat-barométer | 52 |
| Mimika | 56 |
| Viselkedési jellemzők | 63 |
| A táplálék elrejtése | 63 |
| Körbeforgolódás | 64 |
| Alvás és álom | 65 |
| Szagjelzések | 68 |
| Találkozások szükségessége | 69 |
| Egymás közötti játék | 70 |
| Kihívó viselkedés és rangsorvita | 71 |
| Akaratlagos és ösztönös "nyelv" | 76 |
| Az érzelem kifejezése | 79 |
| Barát vagy ellenség? | 80 |
| A tanulás pszichológiája | 81 |
| Érzékelés | 83 |
| Szaglás | 84 |
| Hallás | 87 |
| Látás | 90 |
| Az idegrendszer | 93 |
| A reflextevékenység | 97 |
| Idegélettani alapfogalmak | 97 |
| Reflex és reflexív | 98 |
| Feltétlen reflexek | 99 |
| Ösztönök | 104 |
| A feltételes reflexek | 113 |
| Minden nevelés és kiképzés alapja: a feltételes reflex! | 118 |
| A gátlás | 121 |
| Passzív, feltétlen gátlás | 121 |
| Aktív, feltételes gátlás | 123 |
| Rendellenes viselkedések | 125 |
| Okítás a gyakorlatban | 127 |
| Nevelés | 127 |
| Hívónév | 127 |
| Nyakörvhöz szoktatás | 130 |
| Pórázhoz szoktatás | 130 |
| Rossz szokások kiküszöbölése | 132 |
| Szobatisztaság | 133 |
| Evés közben folyton morog és odakap | 135 |
| Magára hagyott kutya bosszantó szokásai | 136 |
| Ne engedjük, hogy ránk ugorjon! | 138 |
| Koprofágia | 139 |
| Kiképzés | 140 |
| Tanulékonyság | 148 |
| A tanítás helyszíne | 149 |
| Egy vagy több személy foglalkozzon-e a kutyával? | 151 |
| Kiképzési módszerek | 152 |
| Egyéni bánásmód | 154 |
| Szívesen tanul | 156 |
| A büntetés alapelvei | 160 |
| A büntetés indítékai | 160 |
| A helyesen alkalmazott büntetés | 165 |
| A büntetés legyen azonnali! | 165 |
| Már az első alkalommal legyen hatékony a büntetés! | 167 |
| A környezetnek kell alkalmaznia büntetést! | 168 |
| A büntetésnek csak a gondot okozó viselkedéssel szabad asszociálódnia! | 168 |
| Amikor igen erős, ösztönös viselkedést próbálunk kiküszöbölni, fel kell készíteni a kutyát a büntetés alkalmazását megelőzően! | 169 |
| Büntetés és jutalmazás | 170 |
| Ösztönzés | 170 |
| A büntetés és az ösztönzés összehasonlítása | 172 |
| Tanítási alapelvek | 174 |
| A kiképzési nyelv (hangjelek) | 176 |
| A vezényszó | 178 |
| A karjel | 180 |
| A vezényszó és karjel együttes alkalmazása | 180 |
| Tiltás | 181 |
| Ismétlés a tudás anyja | 182 |
| Alapvető engedelmességi gyakorlatok | 183 |
| Helyreküldés | 183 |
| Pórázon vezetés | 184 |
| Szabadon követés | 189 |
| Ültetés | 190 |
| Fektetés | 193 |
| Helyben maradás | 195 |
| Behívás | 198 |
| Elhozás (apportozás) | 202 |
| Hangadás | 205 |
| Állítás | 205 |
| Végszó | 206 |