809.138

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

PISA 2009

Összefoglaló jelentés/Szövegértés tíz év távlatában/Programme for International Student Assessment

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Oktatási Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-87744-5-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, színes illusztrációkkal.

Fülszöveg

Az OECD által életre hívott Nemzetközi Tanulói Teljesítménymérés Program, közkeletű nevén PISA-vizsgálat a világ legnagyobb és legtekintélyesebb ilyen jellegű vállalkozásaként egy évtizede köti te döntéshozók, oktatáskutatók, tanárok és laikusok figyelmét világszerte és Magyarországon egyaránt. Ez a kötet a PISA negyedik, 2009-es adatfelvételének legfontosabb eredményeit ismerteti. Hazánk számára az egyik legfontosabb információ a PISA2009-ben, hogy a magyar tanulók szövegértési teljesítménye jelentős mértékben javult, és immár eléri az OECD-országok átlagát. A vizsgálat adatai azt mutatják, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar diákok szívesebben és változatosabban olvasnak az átlagnál.
Hasonlóan fontos, de kevésbé örömteli hír, hogy az elmúlt tíz év során a magyar oktatási rendszer semmivel sem lett hatékonyabb a társadalmi egyenlőtlenségekből adódó tudáskülönbségek csökkentésében: a hátrányos szociális, gazdasági és kulturális hátterű diákoknak továbbra is kevesebb esélyük... Tovább

Tartalom

Előszó 9
A PISA-vizsgálat fő jellemzői 11
Eredmények 15
Szövegértés 17
Átlageredmények 17
Képességszintek 20
Gyengeségek és erősségek 23
Változások a szövegértési teljesítményekben 2000 és 2009 között 25
Matematika 29
Képességszintek 30
Átlageredmények 32
Változások a matematikai teljesítményben 2003 és 2009 között 33
Természettudomány 34
Átlageredmények 34
Képességszintek 35
Változások a természettudományi teljesítményben 2006 és 2009 között 37
Az eredmények nemek szerinti megoszlása 38
A kiváló képességű tanulók eredményei 43
Esélyegyenlőség a tanulási lehetőségek
és eredmények terén 47
A tanulót teljesítmények eloszlása 49
A tanulók családi háttere 51
Az oktatási erőforrások családi háttér szerinti
megoszlása 53
A családi háttér hatása az eredményekre 55
A családi háttér hatása az iskolák között
és az iskolán belül 57
Olvasás iránti elkötelezettség,
hatékony tanulási stratégiák 63
Az olvasás iránti elkötelezettség
és a szövegértési teljesítmény 65
Az olvasásra fordított idő és a szövegértési
teljesítmény kapcsolata 65
Az olvasott szövegek típusa és a szövegértési
teljesítmény közötti kapcsolat 69
Tanulási stratégiák és szövegértési teljesítmény 70
Olvasói profilok 71
A szövegértési teljesítményt befolyásoló
tényezők 72
Változások a tizenöt évesek olvasási szokásaiban
2000 és 2009 között 73
Következtetések az oktatáspolitika
számára 75
Ábrák és táblázatok jegyzéke 79
Irodalom 80
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
PISA 2009 PISA 2009 PISA 2009
Állapot:
940 Ft
650 ,-Ft 30
3 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
PISA 2009 PISA 2009 PISA 2009

A borító enyhén foltos.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba