1.034.830

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

PISA 2009

Összefoglaló jelentés/Szövegértés tíz év távlatában/Programme for International Student Assessment

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Oktatási Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-87744-5-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az OECD által életre hívott Nemzetközi Tanulói Teljesítménymérés Program, közkeletű nevén PISA-vizsgálat a világ legnagyobb és legtekintélyesebb ilyen jellegű vállalkozásaként egy évtizede köti te döntéshozók, oktatáskutatók, tanárok és laikusok figyelmét világszerte és Magyarországon egyaránt. Ez a kötet a PISA negyedik, 2009-es adatfelvételének legfontosabb eredményeit ismerteti. Hazánk számára az egyik legfontosabb információ a PISA2009-ben, hogy a magyar tanulók szövegértési teljesítménye jelentős mértékben javult, és immár eléri az OECD-országok átlagát. A vizsgálat adatai azt mutatják, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar diákok szívesebben és változatosabban olvasnak az átlagnál.
Hasonlóan fontos, de kevésbé örömteli hír, hogy az elmúlt tíz év során a magyar oktatási rendszer semmivel sem lett hatékonyabb a társadalmi egyenlőtlenségekből adódó tudáskülönbségek csökkentésében: a hátrányos szociális, gazdasági és kulturális hátterű diákoknak továbbra is kevesebb esélyük... Tovább

Fülszöveg

Az OECD által életre hívott Nemzetközi Tanulói Teljesítménymérés Program, közkeletű nevén PISA-vizsgálat a világ legnagyobb és legtekintélyesebb ilyen jellegű vállalkozásaként egy évtizede köti te döntéshozók, oktatáskutatók, tanárok és laikusok figyelmét világszerte és Magyarországon egyaránt. Ez a kötet a PISA negyedik, 2009-es adatfelvételének legfontosabb eredményeit ismerteti. Hazánk számára az egyik legfontosabb információ a PISA2009-ben, hogy a magyar tanulók szövegértési teljesítménye jelentős mértékben javult, és immár eléri az OECD-országok átlagát. A vizsgálat adatai azt mutatják, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar diákok szívesebben és változatosabban olvasnak az átlagnál.
Hasonlóan fontos, de kevésbé örömteli hír, hogy az elmúlt tíz év során a magyar oktatási rendszer semmivel sem lett hatékonyabb a társadalmi egyenlőtlenségekből adódó tudáskülönbségek csökkentésében: a hátrányos szociális, gazdasági és kulturális hátterű diákoknak továbbra is kevesebb esélyük van a versenyképes tudás megszerzésére, mint a méltányosabb iskolarendszerekben. Emellett az oktatás továbbra sem stratégiailag kiemelt terület nálunk: az OECD harmincnégy államából hat költ kevesebbet a gyerekek tanítására, mint Magyarország. Vissza

Tartalom

Előszó 9
A PISA-vizsgálat fő jellemzői 11
Eredmények 15
Szövegértés 17
Átlageredmények 17
Képességszintek 20
Gyengeségek és erősségek 23
Változások a szövegértési teljesítményekben 2000 és 2009 között 25
Matematika 29
Képességszintek 30
Átlageredmények 32
Változások a matematikai teljesítményben 2003 és 2009 között 33
Természettudomány 34
Átlageredmények 34
Képességszintek 35
Változások a természettudományi teljesítményben 2006 és 2009 között 37
Az eredmények nemek szerinti megoszlása 38
A kiváló képességű tanulók eredményei 43
Esélyegyenlőség a tanulási lehetőségek
és eredmények terén 47
A tanulót teljesítmények eloszlása 49
A tanulók családi háttere 51
Az oktatási erőforrások családi háttér szerinti
megoszlása 53
A családi háttér hatása az eredményekre 55
A családi háttér hatása az iskolák között
és az iskolán belül 57
Olvasás iránti elkötelezettség,
hatékony tanulási stratégiák 63
Az olvasás iránti elkötelezettség
és a szövegértési teljesítmény 65
Az olvasásra fordított idő és a szövegértési
teljesítmény kapcsolata 65
Az olvasott szövegek típusa és a szövegértési
teljesítmény közötti kapcsolat 69
Tanulási stratégiák és szövegértési teljesítmény 70
Olvasói profilok 71
A szövegértési teljesítményt befolyásoló
tényezők 72
Változások a tizenöt évesek olvasási szokásaiban
2000 és 2009 között 73
Következtetések az oktatáspolitika
számára 75
Ábrák és táblázatok jegyzéke 79
Irodalom 80
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
PISA 2009 PISA 2009 PISA 2009

A borító enyhén foltos.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv