| Előszó | 11 |
| Reformdiktatúra és társadalmi bizalmatlanság | 14 |
| A politikai erőtér jellegzetességei a 2006-os parlamenti választások után | 14 |
| Kormányprogram: új egyensúly, országreform, fejlesztés | 20 |
| A közigazgatás átszervezése: a politikai zsákmányrendszer határainak kiterjesztése, avagy a "közszolgáltató ország-részvénytársaság" megteremtése | 25 |
| Forró ősz: az őszödi beszéd társadalmi fogadtatása és az önkormányzati választások | 30 |
| Költségvetés a fiskális paradigma fogságában: az állam leépítése | 37 |
| Szembenézés: megkésett kísérlet a reformok társadalmi bázisának kiszélesítésére | 39 |
| Kormányzati (in)stabilitás a pártkongresszusok után - Kimerültek-e a gyurcsányi politika tartalékai? | 41 |
| A paradigmákba zárt miniszterelnök | 45 |
| A politikai vezetés három paradigmája a modern demokráciákban: kreativitás, gondoskodás és reprezentáció | 45 |
| A politikai vezetés három paradigmája | 47 |
| A paradigmákba zárt miniszterelnök | 65 |
| Gyurcsány Ferenc mint menedzser-fejedelem | 73 |
| Gyurcsány Ferenc mint dramaturg(ia) | 81 |
| Összegzés | 88 |
| Konvergenciaprogram és a 2007. évi költségvetés | 100 |
| Konvergenciaprogram | 100 |
| A 2007. évi költségvetés | 117 |
| Egészségügy - A piac mindenek felett | 168 |
| Az egészségpolitikai beavatkozások kiindulási pontjai | 169 |
| A "reformtörekvések" motivációi | 174 |
| A törvények | 176 |
| Biztosítási reform | 176 |
| A valódi biztosítói működés feltételeinek kialakítása | 178 |
| Gyógyszerpolitika | 180 |
| Vizitdíj | 180 |
| Az ellátórendszer kapacitásai | 183 |
| Kapacitásszűkítés és verseny | 185 |
| Emberi erőforrások | 188 |
| Patikapolitika | 189 |
| Kettős hatalom az egészségügy vezetésében | 190 |
| A biztosítási reform közeljövője | 192 |
| Az egészségügyi kormányzás közeljövője | 193 |
| Kultúra | 195 |
| Új kultúrpolitika: a kultúra leértékelése | 195 |
| Az új minisztérium | 196 |
| A 2118-as kormányhatározat és ami belőle következik | 197 |
| Tengertánc és PANKKK | 200 |
| Írók, költők, könyvkiadók | 201 |
| A fény: képzőművészeti tárlatok nemzetközi reflektorfényben - és az árnyék: feudális viszonyok a képzőművészet-politikában | 204 |
| Határon kívüli magyar kultúra: a szavak és a tettek közötti diszkrepancia | 205 |
| Operaház: kormányzati szappanopera | 206 |
| A megyék kultúrális elsorvasztásának programja | 208 |
| Kultúrafinanszírozás | 211 |
| Oktatáspolitika | 215 |
| Közoktatás, felsőoktatás | 215 |
| Költségvetési hatások | 230 |
| Zárszóként - az immár elmaradhatatlannak tűnő botrányok az oktatás területén | 236 |
| Külpolitika - a külügy ezoterikus, zárt világa | 239 |
| A külpolitika a belpolitika szolgálatában | 240 |
| "Államközi külpolitika helyett intézményközi, emberközi külpolitikát" | 247 |
| Magyarország helye a világban | 248 |
| Sikerorientáltság: érték- vagy érdekvezérelt külpolitika? | 251 |
| Mindenkivel jóban lenni? | 253 |
| Nemzetpolitika, nemzetstratégia, kisebbségpolitika | 256 |
| Védelem- és katonapolitika | 260 |
| A 2002 óta regnáló kormányok hagyatéka | 260 |
| Magyarország biztonsági környezete | 261 |
| A kormányprogram katonapolitikai része | 268 |
| A honvédelmi szektor finanszírozási problémái | 271 |
| Reform helyett szervezeti korszerűsítés | 276 |
| Az állomány helyzete | 283 |
| Nemzetközi szerepvállalás | 286 |
| Zengő helyett Tubes | 290 |
| Összefoglaló | 290 |
| Rendvédelem és belbiztonság | 292 |
| Az első lépések: átszervezés, személycserék, kommunikáció | 293 |
| A tünetek | 298 |
| Következtetések, prognózis | 310 |
| A demokratikus jogállam működési zavarai | 312 |
| A közigazgatási rendszer átalakítása és az önkormányzatok helyzete | 328 |
| Az önkormányzatok szerepe, jelentősége 2007-ben | 329 |
| Mit nevezünk államreformnak? | 329 |
| Az államreform elméleti háttere | 330 |
| Miért van szükség államreformra, azon belül területi reformra? | 332 |
| Reform és átszervezés | 335 |
| További várható reformlépések | 339 |
| A 2007. évi költségvetés hatásai a helyi önkormányzatok szintjén | 346 |
| Összefoglalás | 350 |
| Területfejlesztés a közigazgatási reform szolgálatában | 352 |
| Területfejlesztés és közigazgatási reform a kormányprogramban és a kormányzati stratégiában | 353 |
| "Területfejlesztés - esélyteremtő modernizáció": a filozófia | 354 |
| "Területfejlesztés - esélyteremtő modernizáció": a prioritások | 355 |
| A prioritások "értelme": a kormányzat szándékai | 357 |
| Az új minisztérium | 357 |
| A regionalizálás folyamata, törvényi előkészítések | 358 |
| Lehetséges közigazgatási modellek | 360 |
| Delegált régió | 360 |
| Nagymegye-koncepció | 362 |
| Regionális területfejlesztés és támogatáspolitika: a megye kiüresítése | 363 |
| Kistérségek megerősítése | 366 |
| Új intézményi keretek és személyi kompetenciák az uniós források elosztása körül | 368 |
| Összegzés | 372 |
| Az ötéves tervek új időszaka - Új Magyarország Fejlesztési Terv | 374 |
| Előzmények | 374 |
| Új Magyarország Fejlesztési Terv és operatív programjai - a kormány teljesítménye a startégiai dokumentumok tervezése során | 379 |
| Az intézményrendszer átalakítása | 388 |
| Agrárpolitika | 398 |
| Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 398 |
| A kormány agrárpolitikája | 406 |
| Tények és értékelés | 417 |
| Foglalkoztatáspolitika és munkaerő-piaci fejlemények | 419 |
| Problémagócok | 419 |
| A kényszervállalkozások helyzete | 421 |
| A kormány foglalkoztatáspolitikai teljesítményének alakulása uniós összehasonlításban | 423 |
| Uniós elvárások és kormányzati prioritások | 425 |
| A hitelesség kudarca | 430 |
| Uniós prioritások: az Európai Foglalkoztatási Stratégia | 431 |
| Politikai viszonyulás a számonkérhetőség kérdéséhez | 433 |
| Kormányzati kudarc a részmunkaidős foglalkoztatásban és a női munkavállalás ösztönzésében | 435 |
| Jelentős visszalépés az alacsony képzettséggel rendelkezők foglalkoztatási esélyeinek javítása terén | 438 |
| Összegzés | 440 |
| Állami vagyonkezelés, MFB | 441 |
| A felelős banki irányítás az MFB gyakorlatában | 444 |
| Autópályák Kóka-módra | 456 |
| A privatizáció néhány jellemzője | 460 |
| A nemzeti energiapolitika - liberális nyomás alatt | 463 |
| Az unió "új" energiapolitikája | 463 |
| A hazai helyzet | 465 |
| A VET előkészítése - MVM-fóbiával | 469 |
| Kormányzati döntések | 473 |
| Innováció és kutatás-fejlesztés | 476 |
| Versenyképesség | 476 |
| A kutatás-fejlesztés és az innováció szabályozási és intézményi környezete | 477 |
| A 2006. évi változások a szabályozási és intézményi rendszerben | 479 |
| Felsőoktatás | 481 |
| Az alapkutatás helyzete | 483 |
| K+F ráfordítások és pályázati támogatások | 484 |
| Összegzés | 486 |
| Infokommunikáció | 488 |
| Post mortem | 492 |
| Az NFT-s kapcsolat | 493 |
| A Dataplex-ügy | 494 |
| Meditcom, KFKI és az Informatikai Kockázati Tőkealap | 496 |
| Itt a TETRA, hol a TETRA? | 497 |
| Központosított széttagolás | 499 |
| Az interaktív tábla | 500 |
| (A)dás vagy vétel? | 501 |
| Infrastruktúra és közlekedés | 503 |
| Közutak | 503 |
| Vasút | 507 |
| Légi közlekedés | 512 |
| Hajózás | 514 |
| Összegzés | 515 |
| A 2. Gyurcsány-kormány első évének fontosabb kormányzati hírei | 516 |