| Honti Mária: Az osztályfőnöki óra szerepe, feladatai | |
| A közösség életének szervezése, irányítása az osztályfőnöki órán | 7 |
| Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelés folyamatában | 13 |
| Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelés fő feladatainak megoldásában | 16 |
| Honti Mária: Az osztályfőnöki órák felépítése, típusai | |
| A tantervi témák feldolgozása az osztályfőnöki óránk, és az órafelépítés néhány kérdése | 23 |
| Az osztályfőnöki órák néhány fontosabb típusa | 27 |
| Honti Mária: Az osztályfőnöki órák vezetésének módszertani kérdései | |
| Az osztályfőnöki órák megtervezése | 31 |
| Az osztályfőnöki óra előkészítése | 34 |
| Az osztályfőnök vezető szerepe | 36 |
| Az élményszerűség biztosítása az osztályfőnöki órán | 41 |
| A szemléltetés az osztályfőnöki órán | 44 |
| Havril Andrásné: A rádió az osztályfőnöki órákon | 47 |
| A tanulók aktivizálásának lehetőségei és módszerei | 54 |
| A tanulók magatartásának lehetőségei és módszerei | 54 |
| Az osztályfőnöki óra elemzése, adatainak felhasználása a nevelőmunkában | 63 |
| Honti Mária: Az osztályfőnöki munkaközösség az osztályfőnöki órák színvonalának emeléséért | 69 |
| Az osztályfőnöki órák tartalma | |
| 5. osztály | |
| Dr. Fried István: Az ünnepek keletkezése és szerepe a társadalom életében | 76 |
| Vakhit, hiedelem és babona | 79 |
| György Lajosné: A szülői ház és a szülőföld szeretete | 81 |
| A családi közösség | 85 |
| Az iskolai közösség | 87 |
| A közös összefogás jelentősége az életünkben | 90 |
| Az úttörők vidám, baráti közössége | 92 |
| A munkáról általában | 95 |
| A tanulás mint munka | 98 |
| A munka eredményeinek megbecsülése | 101 |
| Szabad időnk helyes felhasználása | 102 |
| Állhatatosság, bátorság, erő, ügyesség, találékonyság | 105 |
| Dr. Bodó Lászlóné: Az úttörő és az őszinteség | 108 |
| A helyes pajtási segítség a közösség érdekeit is szolgálja | 110 |
| Indulataink legyőzése | 113 |
| 6. osztály | |
| A vallás keletkezése és szerepe | 115 |
| Szülőföldünk szép tájai | 118 |
| Hazánk és a baráti országok ifjúsága összefogásának szükségessége | 121 |
| Dr. Vidor Pálné: A kötelező tisztelet szüleink, nevelőink és az idősebbek iránt | 122 |
| Csoma Gyula: A felelősségérzet | 127 |
| A baráti és bajtársi együttérzés | 129 |
| A termelőmunka jelentősége | 132 |
| A tanulás és a fizikai munka | 135 |
| A kötelességtudás | 137 |
| A megfontoltság, határozottság | 140 |
| Az akarat edzése | 141 |
| Példaképeink | 144 |
| Önállóság | 146 |
| A figyelmesség, előzékenység | 149 |
| Seper Jenő: A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége | 152 |
| 7. osztály | |
| Vallásos hiedelmek, népmesék a Föld keletkezéséről | 155 |
| Az ember szerepe a Föld felszínének megváltoztatásában | 157 |
| A valláserkölcs és a kommunista erkölcs különbsége | 160 |
| Az egyéni érdek és a közérdek viszonya a szocialista társadalomban | 163 |
| Az igazi barátság célja, tartalma | 166 |
| György Lajosné: Az ijfúság élete régen és ma | 169 |
| A nemzeti zászló és a vörös zászló jelentősége -, nemzeti és forradalmi jelvényeink és emlékeink tisztelete, megbecsülése | 174 |
| A szocialista hazafiság | 177 |
| Dr. Vidor Pálné: A jó osztályközösség jellemzői | 180 |
| Magunk és mások munkájának és magatartásának helyes bírálata | 183 |
| A tervszerű munka fogalma | 185 |
| Felkészülés a pályaválasztásra | 187 |
| A szocializmus építése falun és városon | 189 |
| Az erős akarat és a makacsság | 192 |
| Az udvariasság és gorombaság | 194 |
| 8. osztály | |
| A természet és a társadalom törvényeinek jelentősége | 197 |
| Feladataink a szocialista társadalomban | 200 |
| A család, mint közösség | 202 |
| A párt és a KISZ | 205 |
| A szocialista ember néhány fontos jellemvonása | 208 |
| Helyes önbírálat, mások igazságos értékelése | 211 |
| A szocialista haza polgárai leszünk | 214 |
| Összefogás a baráti népekkel | 216 |
| A háború és a béke ügye | 219 |
| A fizika és a szellemi munka kapcsolata a szocializmus építő társadalomban | 222 |
| Beszélgetés a pályaválasztásról | 224 |
| Az igazságosság és a szocialista becsület | 226 |
| Határozottság, megfontoltság, elvhűség | 228 |
| Helyes és helytelen szórakozások | 233 |
| Kötetlen órák, gyakorlati megbeszélések | |
| Takács Etel: A tanulás helyes módszerei | 237 |
| Csoma Gyula: A tanulmányi és magatartási helyzet időszakonkénti mérlegelése | 241 |
| A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége | 245 |
| Közös filmlátogatás előkészítése és megbeszélése | 246 |
| Megemlékezések és ünnepélyek előkészítése | 248 |
| Függelék | 255 |