kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| I. kötet | |
| Jausz Béla: Előszó | 5 |
| Az első teljes ülés 1970. szeptember 28. | |
| Ortutay Gyula: Elnöki megnyitó | 9 |
| Kádár János: Köszöntő levél | 10 |
| Simay Mihály: A Magyar ENSZ Társaság üdvözlő levele | 11 |
| Gáspár Sándor: Megnyitó beszéd | 12 |
| Péter Ernő: Az V. Nevelésügyi Kongresszus feladata és módszerei | 15 |
| A kongresszust meghirdető intézmények képviselőinek felszólalásai: | |
| Erdey-Grúz Tibor, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke | 35 |
| Kovács Pál, a honvédelmi miniszter helyettese | 37 |
| Szarka József, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke | 35 |
| Kovács Pál, a honvédelmi miniszter helyettese | 37 |
| Szarka József, a Kommunista Ifjúsági Szövetség Központi Bizottságának első titkára | 43 |
| Ortutay Zsuzsa, a Magyar Nők Országos Tanácsa képviselője | 47 |
| Varga József, a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének alelnöke | 50 |
| A témabizottságok jelentései | |
| A gazdasági-társadalmi és tudományos-technikai fejlődésének az iskolai nevelésre és oktatásra kiható fő tényezői | |
| A fő tényezők és várható hatásuk | 55 |
| A korszerű általános műveltség és viszonya a szakmai képzettséghez | 57 |
| Iskolarendszerünk helyzete és várható alakulásának fő irányai | 61 |
| A nevelés és oktatás hatékonyságának növelése | 64 |
| Korunk nevelési feladatai és a nevelési tényezők együttműködése | |
| Nevelésünk helyzete, főbb feladataink | 69 |
| A nevelési tényezők rendszere és kölcsönhatása | 82 |
| A pedagógus hivatás és a továbbképzés | |
| A pedagógus hivatás | 101 |
| A pedagógusképzés | 106 |
| A továbbképzés | 106 |
| A továbbképzés | 108 |
| A neveléstudomány helyzete, feladatai, intézményei, kapcsolatai más tudományokkal | |
| Neveléselmélet | 111 |
| Didaktika | 113 |
| Neveléstörténet | 116 |
| Felsőoktatás | 118 |
| Felnőttnevelés | 121 |
| A neveléstudomány kapcsolata más tudományokkal | 123 |
| A kutatások feltételei, a tudományirányítás kérdései | 125 |
| A közoktatási irányítás korszerűsítése | |
| A korszerűsítés szükségessége és időszerűsége | 129 |
| A fejlesztés lehetőségei | 133 |
| A szervező bizottság által javasolt ajánlások | |
| A javasolt ajánlások szövege | 151 |
| II. kötet | |
| A témabizottságok jelentéseinek és a szervező bizottság által javasolt ajánlásoknak szekciók szerinti vitája 1970. szeptember 28-29. | |
| I. téma és szekció | 7 |
| II. téma és szekció | 55 |
| III. téma és szekció | 127 |
| IV. téma és szekció | 163 |
| V. téma és szekció | 211 |
| A második teljes ülés 1970. szeptember 30. | |
| Aczél György: Kongresszusunk a szocialista nevelés szolgálatában | 251 |
| Pápai Béla: A munkára nevelés és a szakmunkásképzés a kongresszusi dokumentumokban | 263 |
| Erdey-Grúz Tibor: Az I. szekció munkájának értékelése | 265 |
| Ágoston György: A II. szekció munkájának értékelése | 267 |
| Miklósvári Sándor: A III. szekció munkájának értékelése | 268 |
| Nagy Sándor: A IV. szekció munkájának értékelése | 270 |
| Hantos János: Az V. szekció munkájának értékelése | 272 |
| Orbán László: Eredményeink és feladataink a kongresszus értékelései alapján | 274 |
| Simon Gyula: Javaslat a témabizottsági jelentések jóváhagyására, az ajánlásoknak az előterjesztett módosításokkal együtt történő elfogadására | 285 |
| Péter Ernő: Zárszó | 290 |
| Az ajánlások | |
| Az V. Nevelésügyi Kongresszus előkészítése | 309 |
| A kongresszus szervezte | 317 |
| A teljes- és a szekcióülések résztvevői | 322 |