| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 210 oldal |
| Sorozatcím: | Röviden és tömören |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-10-3051-2 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 41 861. |
| A német kiadás előszava | 9 |
| Történeti áttekintés | 13 |
| Mechanikai alapfogalmak | 18 |
| A löketdugattyús motor kinemetikája | 19 |
| A bolygódugattyús motor kinemetikája | 22 |
| Gázerők | 25 |
| Tömegerők | 26 |
| A hajtóműben ható erők | 27 |
| A dugattyús hajtóműben ható erők | 27 |
| A bolygódugattyús hajtóműben ható erők | 28 |
| Tangenciális erődiagram | 30 |
| Egyenlőtlenségi fok és lendítőkerék | 34 |
| Tömegkiegyenlítés | 35 |
| A forgó tömegerők eredője | 38 |
| Az 1. rendű tömegerők eredője | 38 |
| A 2. rendű tömegerők eredője | 40 |
| A forgó tömegerők nyomatékainak eredője | 40 |
| Az 1. rendű tömegerők nyomatékának eredője | 41 |
| A 2. rendű tömegerők nyomatékának eredője | 41 |
| Torziós lengések | 45 |
| Hőtechnikai alapfogalmak | 52 |
| Működési módok | 52 |
| Négyütemű működésmód | 52 |
| Kétütemű működésmód | 53 |
| Elméleti körfolyamat | 54 |
| Elméleti Otto-körfolyamat | 55 |
| Ideális Diesel-körfolyamat | 55 |
| Termikus hatásfok | 56 |
| Valóságos körfolyamat | 58 |
| Közepes nyomás a hengerben | 59 |
| Teljesítmény | 59 |
| Indikált teljesítmény | 59 |
| Effektív teljesítmény | 59 |
| Literteljesítmény | 60 |
| Teljesítménytömeg | 60 |
| Hatásfok | 61 |
| Jósági fok | 61 |
| Indikált hatásfok | 61 |
| Mechanikai hatásfok | 61 |
| Effektív hatásfok | 61 |
| Fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 62 |
| A közepes effektív nyomás kiszámítása | 62 |
| A főméretek kiszámítása | 65 |
| A motorok főméreteinek meghatározása a lökettérfogat alapján | 66 |
| A főméretek meghatározása a hasznos teljesítmény és a fordulatszám megadása esetén | 67 |
| Gyújtás | 69 |
| Gyújtási módok | 69 |
| Szikragyújtás | 39 |
| Kompressziós gyújtás | 70 |
| A gyulladási késedelem | 71 |
| Gyújtási rendszerek | 71 |
| Hagyományos gyújtás | 71 |
| Tranzisztoros gyújtás | 73 |
| Nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás | 74 |
| Gyújtógyertya | 75 |
| A gyújtás hatása az Otto-motor kipufogógázának összetételére | 77 |
| Kopogás | 80 |
| Kopogás az Otto-motorban | 80 |
| Okok | 80 |
| A kopogás megakadályozásának módszerei | 80 |
| A benzin kopogási hajlamának meghatározása | 82 |
| Kopogás a Diesel-motorban | 85 |
| Okok | 85 |
| A kopogás megakadályozásának módszerei | 85 |
| A Diesel-olaj gyúlékonyságának meghatározása | 86 |
| Keverékképzés | 87 |
| Keverékképzés az Otto-motorban | 87 |
| Karburátor | 88 |
| Befecskendezés | 102 |
| A keverékképzés hatása az Otto-motor károsanyag-kibocsátására | 112 |
| Keverékképzés a Diesel-motorban | 113 |
| Befecskendezés a levegőbe | |
| Befecskedezés | 119 |
| Kipufogógáz-visszavezetés | 121 |
| Befecskendezőrendszer | 122 |
| Káros anyagok a Diesel-motor kipufogógázában | 130 |
| Töltéscsere | 132 |
| Töltéscsere a négyütemű motorban | 132 |
| A szelep működése | 132 |
| Szelepkonstrukció | 138 |
| Bütyökkonstrukció | 140 |
| A szeleprugó számítása | 148 |
| Töltéscsere a kétütemű motorban | 151 |
| Öblítés | 152 |
| Öblítőfúvó | 154 |
| A be- és kiömlőnyílások számítása | 154 |
| Öblítési nyomás | 159 |
| Feltöltés | 161 |
| A teljesítménynövelés lehetőségei | 161 |
| Feltöltési eljárások | 163 |
| Feltöltés a motortól független és a motortól függő hajtással | 163 |
| Turbófeltöltés | 164 |
| Feltöltés nyomáshullámzással | 169 |
| Szabaddugattyús gázgenerátor | 172 |
| Alkatrészek | 174 |
| Dugattyú | 174 |
| Dugattyúgyűrűk | 179 |
| Dugattyúcsapok | 180 |
| Hajtórúd | 183 |
| Forgattyústengely | 184 |
| Henger | 187 |
| A motorfejlesztés várható eredményei | 189 |
| Wankel-motor | 189 |
| Philips-Stirling motor | 192 |
| Függelék | 197 |
| Irodalom | 205 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.