1.115.517

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Óvodapedagógiai példatár

Kézirat

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 162 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-946.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Nevelési feladatok
Derüs, nyugodt légkör biztosítása5
Az alkotó légkör biztosítása6
Hogyan épithetünk a gyermek aktivitására?
Hogyan nem szabad?
Kapcsolatteremtés a gyermekekkel7
Az otthoni élmények megnyilvánulása az óvodában7
A napirend, a napi program megváltoztatása8
Példa a tevékenységi formák felcserélésére8
A foglalkozás anyagának megváltoztatása9
A csoportszoba berendezése10
A nyugodt légkör kedvező hatása a gyermek megnyilatkozására11
Gondozás
Ismerkedés a WC-vel13
A bevizelés megszüntetése14
Előkészület az altatáshoz15
Étkezés, gyógyszerezés16
Közösségi nevelés
Beszoktatás19
Beszoktatás az egyes napszakokban19
Közösséghez szoktatás20
A gyermek beépülése a közösségbe (a közösség hatása a gyermekre)22
Alkalmazkodás a közösséghez23
A baráti kapcsolatok alakulása24
Társas kapcsolatok25
Az árulkodás helyes értelmezése27
A dacosság és az agresszivitás feloldása27
Egymás mellett éléstől a közös tevékenységig28
Első lépés a közös játék irányába29
Közös tevékenységek kezdetei a szabadidőben29
Közös tevékenységek31
A holnap öröme33
Erkölcsi nevelés
A munkára nevelés35
Bátorságra nevelés36
Félelem a természeti jelenségektől37
Gyakori az állatoktól való félelem37
Ijesztegetés38
A kistestvér születése nem egyszer a szülő-gyermek kapcsolat felbomlásának veszélyérzetét váltja ki39
Az igazmondásra nevelés40
Amikor az időérzék fejletlensége az ok40
Az emlékképek pontatlan bevésése és felidézése, mint a valóság elferditésének forrása40
A képzelet, mint a gyermek "hazugságának" forrása41
Az ismeret hiánya42
Őszinteségre nevelés42
A felnőtt (óvónő) iránti szeretet kialakitása44
Hazaszeretetre nevelés45
Értelmi nevelés
Értelmi erők fejlesztése48
Érzékelés fejlesztése48
A megfigyelés fejlesztése51
Az emlékezés fejlesztése52
A gondolkodás fejlesztése54
A természeti és társadalmi környezet megismertetése62
Anyanyelvi nevelés65
A felfogás, a befogadás66
Közlés, kifejezés területe68
Világnézeti nevelés
Az élettelen természetre vonatkozó kérdések71
Mekkora a világür?71
Mikor épitették a világot?71
Miért nem esik le a Nap?72
Hogyan csinálták a Földet?72
Mi van a Földgömb alatt?72
Mi a levegő?73
Milyen mély a tenger?73
Hogyan lesz a barlang?73
Honnan lettek az állatok?73
Hogyan születnek az állatok?74
Az ember születésével kapcsolatos kérdések75
Hogyan kerül be a kisbaba az anyuka hasában?75
Hogyan lélegzik a kisbaba az anyuka hasában?75
Hogyan jön ki a baba az anyuka hasából?75
Nevelési eszközök
A játék
A kiscsoportosok játéka78
Játék a nagycsoportban83
Az élmény, mint a játék forrása86
Egyéni élmények a közös játékban87
Az élmény és a kisgyerek előzetes életkörülményeinek együttes érvényesülése a játékban88
A közös élményszerzés konstrukciós játékhoz91
Az épitő és a konstrukciós játék irányitása94
A kisóvodások épitő játékának irányitása95
Az egyéni vonások figyelembevétele az épitőjáték irányitásában96
Az óvónő irányitása a nevelési feladatok megoldására99
A kész játékszerek alkotó jellegü felhasználása99
Az óvónő segitségadása a gyermekek egymás ötletének elfogadtatására101
Ösztönzés a játék folytatására102
Az óvónő ötlete a játékbeli helyes magatartás alakitására103
Az irányitás módja a közösségi játék kezdeti szakaszában104
A szerepjáték és a barkácsolás egybekapcsolása a nagycsoportban105
Munka
A felnőtt munkájának megfigyelése109
Az óvoda és a szülői ház együttműködése111
Az önkiszolgáló munka115
A naposi munka120
Az élősarokban végzett munka122
A kerti munka123
Az óvodai oktatás (összeállitotta: Baffy Dezső ig. h.)
Az óvodai oktatás sajátosságai125
Didaktikai alapelvek129
Az óvoda és az élet kapcsolatának elve129
A tudatosság és aktivitás elve131
A szemléletesség elve133
A motiváció elve135
A tudományosság és érthetőség elev137
A koncentrációs elve140
Az óvodai oktatás folyamata146
Az oktatás feltételeinek megteremtése147
Ténynyujtás, elemzés, általánositás148
Az ismeretanyag feldolgozása, elemzése149
Rögzités, megszilárditás153
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása154
Ellenőrzés, értékelés157
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Óvodapedagógiai példatár Óvodapedagógiai példatár Óvodapedagógiai példatár

A borító és az alsó lapélek foltosak.

Állapot:
2.980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba