| Bevezető gondolatok | 3 |
| Az értékelés törvényi háttere, a definíciók értelmezése | 4 |
| Alapelvek | 4 |
| Ellenőrzés | 6 |
| Értékelés | 7 |
| Minőségbiztosítás | 8 |
| Törvényi változások, elvárások az óvoda nevelési programjának tartalmában | 8 |
| A nevelési programok felülvizsgálata a törvényi szabályzók szerint | 9 |
| Röviden az értékelés elméleti hátteréről | 12 |
| A pedagógiai értékelés fajtái | 13 |
| Az értékelés fogalma a közoktatás irányításában | 16 |
| Értékelés a magyar közoktatásban | 18 |
| Minőségellenőrzés az óvodában | 19 |
| Minőségellenőrzés értelmezése | 19 |
| Minőségértékelés értelmezése | 25 |
| A minőségértékelés fogalma és értelmezése | 25 |
| Belső értékelés rendszerének bemutatása | 32 |
| Az óvoda belső értékelésének folyamatábrája | 34 |
| Az "Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel" c. alternatív nevelési program célrendszerének elemzése, értékelése | 36 |
| Funkciók | 36 |
| Az óvoda célrendszerének vizsgálata | 38 |
| A nevelési programok célrendszerének hierarchiája | 41 |
| A szakmai értékelés formái | 43 |
| Átfogó, teljes körű értékelés, avagy intézményértékelés | 43 |
| Az intézményértékelés technikája | 49 |
| A nevelési program bevezetéséhez kapcsolódó stratégiai értékelési eljárásrend | 52 |
| Egy-egy részterület értékelése | 53 |
| Egészséges életmód alakítása | 53 |
| Az érzelmi nevelés és a társas kapcsolatok | 61 |
| Játék, játékba integrált tanulás | 68 |
| Vers, mese, dramatikus játék | 75 |
| Ének, énekes játékok, zenehallgatás | 81 |
| Rajzolás, mintázás, kézimunka | 89 |
| A mozgás, mozgásos játékok | 96 |
| A környezet tevékeny megszerettetése | 101 |
| Munka jellegű tevékenységek | 107 |
| A legfontosabb partnerünk a szülő | 111 |
| A család és az óvoda kapcsolata | 111 |
| Információk gyűjtése a gyermekek neveléséhez | 114 |
| Szülői elégedettségi vizsgálat | 120 |
| Az iskola és az óvoda kapcsolata | 123 |
| Önértékelési rendszer az óvodában | 130 |
| Szempontsor az óvónő önértékeléséhez | 130 |
| A nevelőtestületi szintű önértékelés folyamatábrája | 133 |
| A táblázatok mennyiségi és minőségi elemzése | 134 |
| Nevelőtestületi értekezleteken és csoportmunkában alkalmazható aktivizáló módszerek | 135 |
| Felhasznált irodalom | 149 |
| Tartalomjegyzék | 151 |