kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 132 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| A vezetés gyakorlatának és a vezetéstudomány kialakulásának rövid történeti áttekintése | |
| A kezdetek, Ókor és középkor legfontosabb emlékei | 5 |
| Hammurabi törvénykönyve | 5 |
| Mózes tízparancsolata | 5 |
| Ókori kínai emlékek | 6 |
| Görög demokrácia | 7 |
| A római birodalom | 8 |
| A középkor emlékei, Macchiavelli | 8 |
| A tőkés vezetéselmélet főbb irányzatai | 9 |
| Klasszikus irányzatok Taylor, Fayol | 9 |
| Az emberi viszonyok tana | 10 |
| Az empirikus iskola | 10 |
| Szociális rendszerek iskolája | 10 |
| A vezetés "új" iskolája | 10 |
| A szocialista vezetéslemélet megalapozása | |
| Lenini alapelvek | 11 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 12 |
| A vezetés alapkérdései | |
| A vezetés tudományos jellege, a vezetéshez szükséges ismeretek | 13 |
| A vezetés fogalma és jellemzői | 14 |
| Atomisztikus értelmezés | 14 |
| A vezetési funkciókkal való azonosítás | 14 |
| A vezetés és irányítás közötti különbség | 15 |
| A vezetés meghatározása | 15 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 15 |
| Az óvoda, mint szervezet | |
| A szervezet és vezetés kapcsolata | 16 |
| A vezetés fő feladatai az óvodában | 17 |
| A vezetés szervezeti formái az óvodában | 19 |
| Patriarchális | 19 |
| Vonalas | 19 |
| Funkcionális | 20 |
| Törzskaros | 20 |
| A vezető és helyettese | 20 |
| Formális és informális elemek a vezetésben | 21 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 22 |
| A vezető óvónő tekintélye | |
| A hatalom és a tekintély értelmezése | 23 |
| A tekintély jellemzői | 23 |
| A tekintélyt befolyásoló tényezők | 23 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 25 |
| Vezetői stílusok, vezetői típusok az óvodában | |
| A vezetési stílus fogalma | 26 |
| A stílusok jellemzői az óvodában | 27 |
| A vezető beállítottsága | 31 |
| Személyi beállítottságú vezető | 32 |
| Tárgyi beállítottságú vezető | 32 |
| Vezetői típusok az óvodában | 32 |
| Jó vezető - alkotó szellemű vezető | 32 |
| Rossz vezető típusai | 33 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 36 |
| Az óvoda vezetésének emberi tényezői | |
| Emberismeret a vezetésben | 37 |
| A személyiség megismerése a munkatevékenységben | 37 |
| Munkatársainkkal való bánásmód alapelvei | 40 |
| Milyen hibákat követhetünk el az emberek megítélésében | 41 |
| Az emberi viselkedést befolyásoló tényezők | 42 |
| Az effektus törvényeinek érvényesülése | 43 |
| A szükségletek felismerése és kielégítése a vezetői munka folyamatában | 45 |
| A beállítódás, mint a viselkedést befolyásoló tényező | 48 |
| A munkatevékenység ösztönzése | 50 |
| Enyhítheti a függőségi érzést | 51 |
| Aktív függetlenséget segíti | 53 |
| Nevelőtestületi egység megteremtése az óvodában | 55 |
| A jó munkatársi viszony kialakításának feltételei | 55 |
| Az óvodai közösség jellemzői | 57 |
| Kohéziót erősítő tényezők | 58 |
| Az új óvónő beilleszkedése a kollektívába | 62 |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 62 |
| A vezetési tevékenység elemei | |
| A vezetés folyamata | 63 |
| Előkészítő funkciók | 64 |
| Tájékozódás | 64 |
| A tervezés | 69 |
| A szervezés | 71 |
| Végrehajtó funkciók | 77 |
| A döntés | 77 |
| Az utasítás | 82 |
| Összehangolás | 85 |
| Ellenőrző funkciók | 94 |
| Az áttekintés | 94 |
| Ellenőrzés | 99 |
| Minősítés | 108 |
| A vezető óvónő kiválasztása és képzése | |
| Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 115 |
| Mellékletek | |
| 1.sz. melléklet a stílusokhoz | 117 |
| 2.sz. melléklet a személyiség struktúrájától | 120 |
| 3.sz. melléklet a vezető óvónő adminisztrációs munkájáról | 121 |
| Idézetek jegyzéke | 124 |
| Irodalom | 125 |
| Tartalom | 128 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.