1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodavezetők kézikönyve IV.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Trencsényi László:
Az óvoda, az óvodások társadalmi környezetéről - egy átalakító társadalomban5
Kié a gyerek?7
Az óvoda szerepe a településen8
Az óvoda kapcsolatai10
Érték az óvodában14
Az óvoda feladatai megváltozott társadalmunkban16
Dr. Szakács Mihályné:
Brunszkvik Teréztől a ma óvodapedagógusáig19
Irodalomjegyzék24
Nagy Jenőné:
Az óvoda jellemző adatai26
Az óvoda személyi feltétele27
Az óvod tárgyi - dologi feltétele30
Az óvoda átfogó, globális nevelési terve32
Az óvoda nevelési céljai34
Az óvoda nevelésének alapvető keretei38
Az óvoda csoportszerkezete38
Az óvodai élet megszervezése40
Az óvodai élet tevékenységformái41
Játék42
Vers- mese43
Ének - zene44
Rajzolás, mintázás, kézimunka45
Mozgás46
A külső világ tevékeny megismerése47
Az óvoda munkajellegű tevékenységei48
Tanulás51
Az óvoda hagyományos ünnepei, egyéb rendezvényei52
Az óvoda kapcsolatai53
Sajátos feladatok, speciális szolgáltatások55
Etnikai-nemzeti kisebbségi feladatok55
Az óvoda speciális szolgáltatásai57
Az ellenőrzés és értékelés rendszere59
Az óvoda irányítási - szervezeti felépítése, sémája59
Szervezeti leírás59
Az óvodai csoportok és a gyermekek fejlődésének ellenőrzése és értékelése61
A helyi nevelési program értékelése63
Szempontok a helyi program értékeléséhez64
Érdekegyeztetés, érdekérvényesítés, érdekvédelem fórumai66
Az óvodába és az iskolába lépés feltételei68
Az óvodába lépés feltételei68
Az iskolába lépés feltételei69
A vezető óvónők, munkaközösség-vezetők teendői a tanfolyam befejezése után70
Legitimációs záradék72
Hajnal Sándorné:
A programkészítés csínja-bínja73
Az alternatív pedagógia értelmezése77
A pedagógiai döntés szempontjai76
A pedagógia döntés modellje77
Az óvodapedagógia jelenlegi helyzete79
Az óvodapedagógia jövőképe az új dokumentumok alapján80
Az óvoda nevelési programjának bevezetési feltételei81
A programkészítés - bevezetés "tanulási folyamata"81
Felhasznált források84
Dr. Hegyi Ildikó:
A pedagógiai képességek megnyilvánulása és jelentősége az óvodapedagógus munkájában85
A képességekről általában85
Pedagógiai képesség86
Általános képességek87
Speciális képességek88
Az óvodapedagógus munkája és a pedagógiai képességek93
Kommunikációs képesség94
Konstruktív képesség94
Szervezőképesség94
Helyzetfelismerő képesség95
Alkalmazkodó képesség95
Tolerancia és kivárás képessége96
Identifikációs képesség96
Empátiás képesség97
Figyelemmegosztó képesség97
Felhasználható irodalom az elmélethez és gyakorlatokhoz98
Felhasznált irodalom99
Kovácsné Gangó Katalin:
A vezetői munka hatékonyságának növelése100
A vezetői munka, mint komplex tevékenység100
A vezető szerep101
A szerep fogalma101
A szereptanulás folyamata102
A vezetői szerep103
Vezetői személyiség104
Az új típusú vezető105
A vezető személyiség fejlesztése107
Szakirodalom109
Czakó Péterné:
Aki megáll az lemaradt!110
Vezető és vezetés110
Az óvodai vezetés főbb feladatai111
Pedagógiai feladatok111
Szervezési teendők113
Az emberi tényező szerepe114
A modern vezetés elveinek rövid áttekintése118
Felhasznált irodalom119
Gajdos Terézia:
Gondolatok a csoportszervezésről120
A gyermek "prizma", rajta tükröződnek vissza a pedagógiai hatások fényei120
A csoportszervezés és a törvényesség122
Biológiai életkor szerinti (homogén) csoportszervezés és a vegyes életkorú (heterogén) csoportok fogalma122
A csoportszervezést befolyásoló tényezők124
Objektív tényezők124
Szubjektív tényezők125
Homogén és heterogén csoportok hozadékai127
Irodalom131
Gubicza Katalin:
Beiskolázás, iskolaválasztás132
Iskolaérettségi vizsgálatok132
Ki dönt a gyermek iskolaérettségéről?134
Az iskolaválasztást megelőző, a beiskolázást segítő feladatokról az óvodában134
Az iskolaválasztás szülőknek javasolt szempontjai135
Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek a tanító kiválasztásában?136
Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek az iskola kiválasztásában?137
Az iskolaválasztás szempontjai az iskola részéről139
Az óvonő szerepe az iskolaválasztásban141
A szülők szerepe az iskolaválasztásban és a későbbiekben142
Felhasznált irodalom143
Dr. Varga Mária Beáta:
Tanulmányi kedvezmények, munkaidő-kedvezmények a munkájuk mellett továbbtanulók részére144
A tanulmányi szerződésről148
Minta a Tanulmányi szerződésre150
Dr. Varga Mária Beáta:
Legfontosabb jogszabályok jegyzéke óvodák számára152
Az óvodavezetők kézikönyve I-III. kötetének tárgymutatója167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv