kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Assertiv Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 253 oldal |
| Sorozatcím: | Gordon Könyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-85648-8-1 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 11 |
| A szülőket vádolják - de nem képzik | 15 |
| A szülő: ember, nem Isten | 24 |
| A szülői elfogadás ábrája | |
| A következetlenség biztosra vehető! | |
| Nincs szükség szülői "egységfrontra" | |
| A hamis elfogadás | |
| Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem? | |
| Milyen az "igazi" szülő? | |
| Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? - Az elfogadás nyelve | 36 |
| Az elfogadás varázsereje | |
| Az elfogadást ki is kell mutatni | |
| Az elfogadás közlése szavak nélkül | |
| Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén | |
| Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel | |
| Az elfogadás közlése szavakkal | |
| Egyszerű "hívogatók" | |
| Az értő figyelem | |
| Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? | |
| Az értő figyelemhez szükséges szemlélet | |
| Az értő figyelem kockázata | |
| Hogyan működik az értő figyelem? | 62 |
| Amikor a gyereknek van problémája | |
| Hogyan működhet a szülői értő figyelem? | |
| Mikor hasznos az értő figyelem? | |
| Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában | |
| A gyerek befolyásolása "útmutatással" | |
| "Hívogatás" majd "elkergetés"? | |
| A "szajkózás" | |
| Empátia nélküli meghallgatás | |
| Értő figyelem - rosszkor | |
| Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni? | 87 |
| Miben "más" a csecsemő? | |
| Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira | |
| Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? | |
| Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében | |
| Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk? | 92 |
| Amikor a probléma a szülőé | |
| Félresikerült "megmondások" | |
| Kész megoldást közlő üzenetek | |
| Lekezelő üzenetek | |
| Jól működő "megmondások" | |
| "Te-üzenetek" és "én-üzenetek" | |
| Miért hatékonyabb az "én-üzenet"? | |
| Az "én-üzenet" alkalmazása | 106 |
| A rejtett "te-üzenet" | |
| Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! | |
| Bagatellizálás | |
| A kitörő vulkán | |
| Mire képes a hatékony "én-üzenet"? | |
| Szavak nélküli "én-üzenet" kisbabáknak | |
| Az "én-üzenet" bökkenői | |
| Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával | 118 |
| A környezet gazdagítása | |
| A környezeti ingerek tompítása | |
| A környezet egyszerűsítése | |
| A gyerek mozgásterének korlátozása | |
| A "gyerekbiztos" környezet kialakítása | |
| A tevékenységek átváltása | |
| Jó lesz kicsit másképp is? | |
| A gyerek felkészítése a környezet várható változására | |
| Tervezés, nagyobbakkal | |
| Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes? | 125 |
| Hatalmi harc szülő és gyerek között | |
| Nyertes-vesztes szereposztások | |
| Miért sikertelen az I. módszer? | |
| Miért sikertelen a II. módszer? | |
| További gondok az I. és II. módszerrel | |
| Szülői hatalom: szükséges és indokolt? | 137 |
| Mi a tekintély? | |
| A szülői hatalom szűkös korlátai | |
| A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából | |
| Azok a "rettenetes kamaszévek" | |
| A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei | |
| A szülői hatalom hatása a gyerekre | |
| Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus | |
| Sértettség, düh, ellenségeskedés | |
| Agresszió, bosszú, visszavágás | |
| Hazudozás, rejtőzködés | |
| Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás | |
| Basáskodás, erőszakoskodás | |
| "Nyerni kell, veszteni szörnyű!" | |
| Összefogás a szülők ellen | |
| Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat | |
| Hízelgés, a kegyek keresése | |
| Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása | |
| Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió | |
| Néhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán | |
| "Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" | |
| Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes? | |
| "Hát nem az a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?" | |
| Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben? | |
| A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere | 159 |
| Miért olyan eredményes a III. módszer | |
| A gyerek motivált a megoldás megvalósításában | |
| Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra | |
| A III. módszer jó agytorna | |
| Kevesebb harag, több szeretet | |
| Kevesebb ellenőrzésre van szükség | |
| Nincs szükség kényszerítésre | |
| A III. módszer elvezet a valódi problémához | |
| Felnőttként kezeljük a gyerekeket | |
| A III. módszer mint terápia | |
| A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán | 175 |
| Már megint "üljünk le és értsünk egyet"?! | |
| A III. módszer mint a szülői gyengeség jele | |
| "Csoportok nem tudnak dönteni" | |
| "A III. módszer olyan hosszadalmas!" | |
| "Miért ne használhatná a szülő az I. módszert, hiszen ő a bölcsebb?" | |
| Lehet-e kisgyerekekkel is használni a III. módszert? | |
| Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. módszert kell alkalmazni? | |
| "Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?" | |
| A vereségmentes módszer a gyakorlatban | 190 |
| Hogyan kezdjük? | |
| A vereségmentes módszer hat lépése | |
| Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust! | |
| Ötletgyűjtés a megoldáshoz | |
| A javaslatok mérlegelése | |
| Döntés a legjobb, elfogadható javaslat mellett | |
| A gyakorlati lebonyolítás | |
| Hogyan sikerült? | |
| Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy! | |
| Az első vereségmentes próbálkozás | |
| Milyen problémákra számíthatunk? | |
| Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás | |
| "És ha nem találunk elfogadható megoldást?" | |
| Visszakanyarodás az I. módszerhez, amikor csődöt mond a III. módszer | |
| "Legyen-e büntetés, ha mégis...?" | |
| Szerződésszegés | |
| Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet | |
| A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban | |
| Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusokban | |
| Ki-ki a maga jogán | |
| Amikor csak az egyik szülő használja a III. módszert | |
| Lehet-e váltogatni a módszereket? | |
| Előfordul, hogy csődöt mond a III. módszer? | |
| Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk | 211 |
| Az értékrend | |
| Emberi jogok | |
| "Nem is taníthatom az értékrendemet?" | |
| A szülő mint modell | |
| A szülő mint szaktanácsadó | |
| "Elfogadni, amin nem változtathatok" | |
| Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget" | |
| Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változtatásával | 224 |
| Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? | |
| Kié a gyerek? | |
| Tényleg szeretjük a gyerekeket - vagy csak bizonyosfajta gyereket? | |
| Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak | |
| A házastársi kapcsolat elsődlegessége | |
| Lehet-e változtatni a szülők szemléletén? | |
| Gyerekeink sok-sok nevelőszülője | 233 |
| Credo - hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról | 238 |
| Függelék | 240 |
| Fülelj az érzésekre! (gyakorlat) | |
| A meddő üzenet felismerése (gyakorlat) | |
| Küldj "én-üzenetet!" (gyakorlat) | |
| A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre | |
| Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket | |
| Ajánlott olvasmányok |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.