kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Assertiv Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 253 oldal |
| Sorozatcím: | Gordon Könyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-86210-3-6 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| A szülőket vádolják - de nem képzik | 7 |
| A szülő: ember, nem isten | 15 |
| A szülői elfogadás ábrája | 17 |
| A következetlenség biztosra vehető | 22 |
| Nincs szükség szülői "egységfrontra" | 22 |
| A hamis elfogadás | 22 |
| Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem? | 25 |
| Milyen az "igazi" szülő? | 26 |
| Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? Az elfogadás nyelve | 27 |
| Az elfogadás varázsereje | 29 |
| Az elfogadást ki is kell mutatni | 31 |
| Az elfogadás közlése szavak nélkül | 32 |
| Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén | 33 |
| Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel | 34 |
| Az elfogadás közlése szavakkal | 35 |
| Mit kell tudni a "közléssorompókról"? | 40 |
| Egyszerű "hívogatók" | 42 |
| Az értő figyelem | 44 |
| Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? | 49 |
| Az értő figyelemhez szükséges szemlélet | 51 |
| Az értő figyelem kockázata | 52 |
| Hogyan működik az értő figyelem? | 53 |
| Amikor a gyereknek van problémája | 54 |
| Hogyan működhet a szülői értő figyelem? | 60 |
| Dani, aki fél elaludni | 60 |
| Mikor hasznos az értő figyelem? | 66 |
| Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában | 70 |
| A gyerek befolyásolása "útmutatással" | 70 |
| "Hívogatás" majd "elkergetés"? | 73 |
| A "szajkózás" | 73 |
| Empátia nélküli meghallgatás | 74 |
| Értő figyelem - rosszkor | 76 |
| Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni? | 78 |
| Miben "más" a csecsemő? | 79 |
| Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira | 80 |
| Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? | 81 |
| Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében | 83 |
| Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk? | 83 |
| Amikor a probléma a szülőé | 85 |
| Félresikerült "megmondások" | 87 |
| Kész megoldást közlő üzenetek | 88 |
| Lekezelő üzenetek | 91 |
| Jól működő "megoldások" | 92 |
| "Te-üzenetek" és "én-üzenetek" | 92 |
| Miért hatékonyabb az "én-üzenet"? | 94 |
| Az "én-üzenet" alkalmazása | 96 |
| A rejtett "te-üzenet" | 97 |
| Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! | 98 |
| Bagatellizálás | 99 |
| A kitörő vulkán | 100 |
| Mire képes a hatékony "én-üzenet"? | 103 |
| Szavak nélküli "én-üzenetek" kisbabáknak | 105 |
| Az "én-üzenet" bökkenői | 107 |
| Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával | 109 |
| A környezet gazdagítása | 110 |
| A környezeti ingerek tompítása | 111 |
| A környezet egyszerűsítése | 111 |
| A gyerek mozgásterének korlátozása | 112 |
| A "gyerekbiztos" környezet kialakítása | 112 |
| A tevékenységek átváltása, jó lesz kicsit másképp is? | 113 |
| A gyerek felkészítése a környezet várható változására | 113 |
| Tervezés, nagyobbakkal | 113 |
| Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes? | 116 |
| Hatalmi harc szülő és gyerek között | 119 |
| Nyertes-vesztes szereposztások | 120 |
| Miért sikertelen az I. módszer? | 122 |
| Miért sikertelen a II. módszer? | 125 |
| További gondok az I. és II. módszerrel | 126 |
| Szülői hatalom: szükséges és indokolt? | 128 |
| Mi a tekintély? | 129 |
| A szülői hatalom szűkös korlátai | 133 |
| A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából | 133 |
| Azok a "rettenetes kamaszévek" | 134 |
| A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei | 135 |
| A szülői hatalom hatása a gyerekekre | 137 |
| Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus | 137 |
| Sértettség, düh, ellenségeskedés | 138 |
| Agresszió, bosszú, visszavágás | 139 |
| Hazudozás, rejtőzködés | 140 |
| Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás | 140 |
| Basáskodás, erőszakoskodás | 141 |
| "Győzni kell! Veszteni szörnyű!" | 141 |
| Összefogás a szülők ellen | 142 |
| Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat | 143 |
| Hízelgés, a kegyek keresése | 143 |
| Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása | 144 |
| Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió | 144 |
| Néhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán | 145 |
| "Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" | 145 |
| Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes? | 147 |
| "Hát nem a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?" | 148 |
| Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben? | 150 |
| A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere | 150 |
| Miért olyan eredményes a III. módszer? | 156 |
| A gyerek motivált a megoldás megvalósításában | 156 |
| Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra | 157 |
| A III. módszer jó agytorna | 157 |
| Kevesebb harag, több szeretet | 158 |
| Kevesebb ellenőrzésre van szükség | 159 |
| Nincs szükség kényszerítésre | 159 |
| A III. módszer elvezet a valódi prolémához | 160 |
| Felnőttként kezeljük a gyerekeket | 165 |
| A III. módszer mint terápia | 166 |
| A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán | 167 |
| Már megint "üljünk le, és értsünk egyet"?! | 168 |
| A III. módszer mint a szülői gyengesé jele | 169 |
| "Csoportok nem tudnak dönteni" | 173 |
| "A III. módszer olyan hosszadalmas!" | 174 |
| "Miért ne használhatná a szülő az I. módszert, hiszen ő a bölcsebb?" | 176 |
| "Lehet-e kisgyerekkel is használni a III. módszert?" | 177 |
| "Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. módszert kell alkalmazni?" | 179 |
| "Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?" | 181 |
| A vereségmentes módszer a gyakorlatban | 182 |
| Hogyan kezdjük? | 183 |
| A "vereségmentes" módszer hat lépése | 183 |
| I. lépés: Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust! | 184 |
| II. lépés: Ötletgyűjtés a megoldáshoz | 185 |
| III. lépés: A javaslatok mérlegelése | 185 |
| IV. lépés: Döntés a legjobb elfogadható javaslat mellett | 186 |
| V. lépés: A gyakorlati lebonyolítás | 186 |
| VI. lépés: "Hogy sikerült" - utólagos kiértékelés | 187 |
| Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy! | 187 |
| Az első vereségmentes próbálkozás | 188 |
| Milyen problémákra számíthatunk? | 189 |
| Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás | 190 |
| "És ha nem találunk elfogadható megoldást?" | 191 |
| Visszakanyarodás az I. módszerhez, amikor csődöt mond a III. módszer | 191 |
| "Legyen-e büntetés, ha mégis...?" | 191 |
| Szerződésszegés | 192 |
| Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet | 194 |
| A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban | 195 |
| Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusban | 198 |
| Ki-ki a maga jogán | 198 |
| Amikor csak az egyik szülő használja a III. módszert | 199 |
| Lehet-e váltogatni a módszereket? | 201 |
| Előfordul, hogy csődöt mond a III. módszer? | 202 |
| Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk | 203 |
| Az értékrend | 205 |
| Emberi jogok | 209 |
| "Nem is taníthatom az értékrendemet?" | 209 |
| A szülő mint modell | 210 |
| A szülő mint szaktanácsadó | 211 |
| "Elfogadni, amin nem változtathatok" | 212 |
| Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget..." | 214 |
| Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változásával | 216 |
| Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? | 218 |
| Kié a gyerek? | 219 |
| Tényleg szeretjük a gyerekeket - vagy csak bizonyosfajta gyerekeket? | 220 |
| Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak... | 220 |
| A házastársi kapcsolat elsődlegessége | 221 |
| Lehet-e változtatni a szülők szemléletén? | 222 |
| Gyerekeink sok-sok nevelőszülője | 225 |
| CREDO - Hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról | 231 |
| Függelék | 232 |
| "Fülelj az érzésekre!" (gyakorlat) | 233 |
| A meddő üzenet felismerése (gyakorlat) | 235 |
| Küldj "én-üzenetet"! (gyakorlat) | 238 |
| A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre | 240 |
| Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket | 245 |
| Kapcsolódó magyar nyelvű irodalom | 246 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.