1.029.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

VI. "Minőségi Hét" II.

A konferencia előadásai II./1997. november 10-14.

Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Magyar Minőség Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím: Minőségi Hét
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8032-37-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Tisztelt Olvasó!
Az VI. Minőségi Hét Konferencián elhangzott előadások túlnyomó részét feldolgoztuk és két kötetben közreadjuk a résztvevők és érdeklődők számára. Az első kötet a szerzők rövid... Tovább

Előszó


Tisztelt Olvasó!
Az VI. Minőségi Hét Konferencián elhangzott előadások túlnyomó részét feldolgoztuk és két kötetben közreadjuk a résztvevők és érdeklődők számára. Az első kötet a szerzők rövid szakmai életrajzát, a Plenáris Ülés és az 1. Szekció előadásait, a második kötet a 2., 3. és 4. Szekció előadásait, valamint a Konferencia Ajánlásait tartalmazza.
A szervezőbizottság célja - az iparilag fejlett országokhoz hasonlóan - olyan minőségügyi fórum létrehozása volt, ahol világosan körvonalazódnak a minőséggel kapcsolatos nemzetközi fejlődési tendenciák és ezek hazai hatása, továbbá a viták során szakmai és személyes kapcsolat alakulhasson ki a hazai és külföldi szakemberek között.
A Konferencia az alábbi fontosabb témaköröket ölelte fel:
A plenáris ülés a minőségügy átfogó fejlődési irányait foglalta össze, súlypontja a minőségügy várható fejlődése és az ezt szolgáló hazai törekvések és programok.
Az 1. szekció, az Informatika a minőség szolgálatában, beszámolt azokról a hazai tapasztalatokról, szoftverekről és irányokról, amelyek hazánkban kialakultak és hozzáférhetők.
A 2. súlyponti szekció a menedzsment stratégiáival és korszerű módszereivel foglalkozott, mint például a TQM, az önértékelés, a "benchmarking", a veszteségek megelőzése, az üzleti folyamatok menedzsmentjének gyakorlata. Mindezek az üzleti kiválóság eléréséhez kívánnak segítséget nyújtani.
Sok új gondolat hangzott el a szolgáltatások minőségbiztosítását tárgyaló 3 szekcióban, hiszen az egészségügyben, a pénzügyi tanácsadásban, a biztonságvédelemben, sőt az államigazgatásban is egyre szélesebb körben terjednek a minőségügyi rendszerek és a minőségmenedzsment elvei.
Minthogy a minőség-rendszerek létrehozása és tanúsítása Magyarországon is széles körben nyert polgárjogot, a 4. szekció tárgyalta a tanúsítás és versenyképesség összefüggéseit.
Reméljük, hogy kiadványunk hasznosan szolgálja további munkáját
Budapest, 1997. december
A SZERVEZŐ BIZOTTSÁG Vissza

Tartalom


Oldal
Előszó 3
Szponzorok 5
A Konferencia előadói 11
Plenáris ülés 37
Az elnök köszöntése 40
dr. Pázmándi Gyula
Megnyitó 41
Prof. dr. Veress Gábor
P/l A TQM a XXI. században: Folyamatosság vagy áttörés ? 43
Geert de Raad
P/2 Az Európai Unió K+F politikája 54
Koncz Pál
P/3 Az KIM programjai az üzleti kiválóság elérésének segítésére 60
Kirilly Tamás
P/4 Az ellátási lánc menedzsmentje - partner vagy beszállító ? 63
Michael P. Enders
P/5 A minőség jövője 67
Peter E. Broadbent
P/6 PHARE PRAQ Ül. - Regionális Minőségbiztosítási Program 69
Mokry J. Ferencné
P/7 Továbblépés irányvonalai a minőségügyben 78
Lovász Szabó Tamás
P/8 A minőség színváltozása 90
Dávid Hutchins
1. Szekció
Informatika a minőség szolgálatában 99
1/1 Minőségügyi rendszerek papír nékül 102
Németh László - Zanati Éva
1/2 Szoftver alkalmazási tapasztalatok a minőségügy 108
(integrált menedzsment rendszerek) területéről Edelényi Csaba
1/3 QMIM - Minőségi szoftverek gyártását támogató 114
információs rendszer Balla Katalin
1/4 A Northwest Analytical, Inc. "Quality Analyst" 123
szoftver-rendszere
dr. Bausz Imre - dr. Borka József - Horváth Miklós
1/5 Az ISO 9001:1994 szabványra épülő minőségbiztosítási 130
rendszer kialakítása és bevezetése az AAM Tanácsadó Kft. informatikai tanácsadási tevékenységére Bogdán Ágnes - Tunkli Gábor
1/6 Szoftvertermékek minősítése MicroScope értékelő modulokkal 139
Bíró Miklós - Feuer Éva - Gazsó János
1H A minőség biztosítása során alkalmazott műszerek 143
számítógépes rendszerben való alkalmazása Mag Mihály
1/8 Szoftver minőségbiztosítás a Recognita Rt.-nél, 145
avagy hogyan éltük meg (és túl) az ISO 9001 auditálást dr. Balázs-Piri László
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
VI. "Minőségi Hét" II. VI. "Minőségi Hét" II. VI. "Minőségi Hét" II. VI. "Minőségi Hét" II.

A lapélek enyhén foltosak. A borító elszíneződött.

Állapot:
1.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv