A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Nyomós okok következtében már-már önálló életre kelt a tézis miszerint: maga a helyzet az, ami reformpárti."
Csakhogy mára döntő kérdéssé az vált: mi magunk miként vagyunk részesei és részei a helyzetnek? Ha egy - mégoly félszeg - reform „iskolapárti", vajon reformpárti-e a pedagógus, vajon reformképes-e a diák? Mi lett az erősebb: hogy a tétova és részleges reform nem talált telibe, hogy nem nevezte meg magát, vagy az, hogy ténylegesen mégiscsak új helyzetet teremtett? Olyat, amelyben mégis kibontakozhatnak eddig nem volt új esélyek. A beszorított, az iskolába mélyen betagolt ifjúsági mozgalom képes-e sokszorosan szétdarabolt vivőenergiákat koncentrálni, képes-e az egymás mellett, de izoláltan létező erőforrásokat olyan nyalábba rendezni, amely átjuttathatja az iskolát a tehetetlenség billenési pontján?
...Valami történt két iskolavárosban. Minősíteni könnyebb mint értelmezni. Mégis, az ifjúsági mozgalom önmaga megújítására szervezett kísérletének, az ellentmondásosan...
Tovább
Fülszöveg
Nyomós okok következtében már-már önálló életre kelt a tézis miszerint: maga a helyzet az, ami reformpárti."
Csakhogy mára döntő kérdéssé az vált: mi magunk miként vagyunk részesei és részei a helyzetnek? Ha egy - mégoly félszeg - reform „iskolapárti", vajon reformpárti-e a pedagógus, vajon reformképes-e a diák? Mi lett az erősebb: hogy a tétova és részleges reform nem talált telibe, hogy nem nevezte meg magát, vagy az, hogy ténylegesen mégiscsak új helyzetet teremtett? Olyat, amelyben mégis kibontakozhatnak eddig nem volt új esélyek. A beszorított, az iskolába mélyen betagolt ifjúsági mozgalom képes-e sokszorosan szétdarabolt vivőenergiákat koncentrálni, képes-e az egymás mellett, de izoláltan létező erőforrásokat olyan nyalábba rendezni, amely átjuttathatja az iskolát a tehetetlenség billenési pontján?
...Valami történt két iskolavárosban. Minősíteni könnyebb mint értelmezni. Mégis, az ifjúsági mozgalom önmaga megújítására szervezett kísérletének, az ellentmondásosan kibontakozó, rejtőzködő strukturális reform menedzselésének története olyan tanulságot kínál, amelynek lehetséges használati értéke, ha a pedagógusok reflektálnak rá.
A dilemma tehát az: a helyzet adta korlátok között lehetséges változtatásáról azt bizonyítsuk be, hogy nem elégséges, hogy dadogós, vagy aknázzuk ki a még mindig szűk, de bővülő lehetőségeket? Tizenkét iskola pedagógusainak és diákjainak válaszát tekinti át a Próbareform.
Vissza
Tartalom
ELŐSZÓ HELYETT 5
KRONOLÓGIA ÉS HASZNÁLATI TANÁCSADÓ 8
I. MEGINDULÁSI KÖRLET 10
1. A háttér kontúrja: a feltételhiány mint természetes állapot 10
2. A céltranszformáció különössége az iskolában 12
3. Lehetséges és kívánatos jövő: pontatlanságok a jövő körvonalaiban 16
4. A háttér szűkítése - az oktatási törvény 22
5. Munkamegosztás: állam és állampolgár 38
II. CÉLOKTÓL ACÉLOKIG 46
1. Start, a megfogalmazás mint az átfogalmazás kezdete 46
2. A politikai jelleg mint a céltranszformáció tengelye. Kompromisszumkereső feladattisztázás a lehetséges és a szükséges között 57
3. A lehetőségek övezetei: korlátok és peremfeltételek 65
4. Pedagógus attitűdök 79
5. A sértődöttségről 83
III. ÖSSZEFOGLALÁS 87
FÜGGELÉK
F1: Az IB/11-1983/22. (XI. 24.) számú határozata 133
F2: Az adatgyűjtésben és az elsődleges elemzések elkészítésében közreműködő kutatók névsora 141
F3: Kutatási vázlat 142
Első munkaközi beszámoló a mozgalmi kísérletről 143
Adatlapok 145
Vázlat a mozgalmi kísérletről szóló esettanulmányokhoz 148
F4: A mozgalmi kísérlet esélyeinek latolgatása (1985) 152
F5: Pontosabb arányok, létszámadatok és számok 158
F6: Felhasznált dokumentumok 159
F7: Mi történt? Körkép 164
F8: Utóvélemények 240
F9: Jegyzetek, hivatkozások 258
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.