1.034.887

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pályaválasztás és szelekció/A szociometriai módszer alkalmazása alsó és középfokú oktatási intézményekben

Szerző
Lektor

Kiadó: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Tanárképzési és -továbbképzési Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím: Iskolapszichológia
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-446-456-3
Megjegyzés: Második, módosított kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolapszichológus munkaköri feladati közé tartozik a „tehetséggondozás a pedagógusokkal való együttműködésben. A pályaválasztási orientáció felmérése és közreműködés a pályaválasztási... Tovább

Előszó

Az iskolapszichológus munkaköri feladati közé tartozik a „tehetséggondozás a pedagógusokkal való együttműködésben. A pályaválasztási orientáció felmérése és közreműködés a pályaválasztási tanácsadásban." (Ld. ELTE Társadalom- és Neveléspszichológiai Tanszék: Az iskolapszichológus munkaköréről c. ajánlása - 1986. június.)
A magyarországi jelen helyzet ismeretében a két mondat összetartozása némi megszorítással fogadható el számomra.
Évek óta szakmai vita kereszttüzében áll a tehetséggondozás, így a korai általános iskolai szelekció kérdése. Ki a tehetséges? Ki és milyen módszerrel válassza ki a tehetségeseket? Legyen-e „tehetségképzés", vagy normál általános iskola keretén belül történjen a tehetséggondozás? Mindezek lezáratlan kérdések. Ugyanakkor működik a szelekció az általános iskolákban, mely azonban a területi-lakóhelyi hátrányok „társadalmasulásának" szolgálatában áll inkább, mint a tehetséggondozáséban.
Hogy lehet-e , jó vagy rossz" szelekcióról beszélni? Úgy gondolom az, hogy egy folyamat hogyan működik, jellemző arra az adott társadalmi környezetre, ahol működik. Másrészt hiába beszélünk , jó szelekcióról", ha nincs megfelelő módszer, apparátus és háttérintézmény hozzá.
A szelekció működik, megjelenési formája a tagozatos osztályok tagjainak kiválasztási folyamatában tetten elérhető. Az, hogy a mai működési folyamat mennyire nem jó, azt a folyamatelemzések és hatásvizsgálatok egyértelműen bizonyítják. Mindezek tükrében mit is jelent ez az ajánlás számomra? Egyrészt a pályaválasztási orientáció felmérése, és segítségnyújtás a pályaválasztásban, másrészt a tehetséggondozás, de azzal a kiegészítéssel, hogy fokozott, sőt elsődleges feladat a nem tagozatos osztályok hátrányos helyzetű tanulóinak a tehetséggondozása. Vissza

Tartalom

Martonné Tamás Márta
PÁLYAVÁLASZTÁS ÉS SZELEKCIÓ
Bevezetés 9
Mentális képességet vizsgáló eljárások 13
Az iskolai szelekciós mechanizmus megnyilvánulásai 23
Pályaválasztási munka 27
Esetismertetések 30
Összegzés 35
Melléklet - táblázatok 37
Sallay Hedvig-Perge Judit
A SZOCIOMETRIAI MÓDSZER ALKALMAZÁSA
ALSÓ-ÉS KÖZÉPFOKÚ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN
A szociometriai módszer általános jellemzése 45
A Mérei-féle többszempontú szociogram 47
A szociogram fölrajzolása 50
A szociometriai pozíciók értelmezése 53
A gyakorisági táblázat 57
Szociometriai mutatók 61
A szociometriai módszer alkalmazása 72
Összegzés 87
Irodalom 88
Függelék 89
A sorozat eddig megjelent füzetei 93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv