| Előszó | 5 |
| A pályázatok legnagyobb haszna egy kultúra, egy szemléletmód meghonosodása, elterjedése | |
| Interjú Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével a pályázatok hasznosításáról, utógondozásáról (ÚPSz, 2001. június, 137-142 pp.) | 7 |
| (Koma XII.) | |
| Összefoglaló a KOMA XII. (Az idegen nyelvek oktatását támogató) pályázatáról (ÚPSz, 2001. április, 135-139. pp.) | 16 |
| "Az iskolák igyekeznek belopni az idegen nyelvet más tevékenységekbe" | |
| Beszélgetés Gáldiné Varga Ilonával, a pályázat kurátorával (ÚPSz, 2001. április, 140-143. pp.) | 22 |
| Az idegen nyelvű kultúraközvetítésről (ÚPSz, 2001. április, 1445-156. pp.) | 28 |
| Szemelvények a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. április, 157-159. pp.) | 46 |
| (KOMA XIII.) | |
| Összefoglaló a KOMA XIII. (A kistérségi iskolák pedagógiai együttműködését támogató) pályázatáról (ÚPSz, 2001. május 141-145. pp.) | 51 |
| Iskolaközi együttműködés: megsokszorozó lehetőségek | |
| Beszélgetés Loránd Ferenccel, a pályázat felelős kurátorával (ÚPSz, 2001. május, 146-149. pp.) | 58 |
| Háttér - Kicsi a bors, de... | |
| Szemelvények a Mórahalmon rendezett közoktatási szakmai konferencia kiadványból (ÚPSz, 2001. május, 150-154. pp.) | 64 |
| Szemelvények a győztes pályázatokból és beszámolóikból (ÚPSz, 2001. május, 155-166. pp.) | 70 |
| (KOMA XVI.) | |
| Összefoglaló a KOMA XVI. (Kiemelkedő képesség gyerekek, fiatalok nevelése, oktatása) pályázatáról (ÚPSz, 2001. március, 130-133. pp.) | 86 |
| "A tehetség kiválasztódásának folyamata egy piramissal jellemezhető" | |
| Interjú Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével, a tehetséggondozást támogató pályázatról (ÚPSz, 2001. március, 134-140. pp.) | 102 |
| Beszámoló a tehetségazonosításban használatos módszerek standardizálása című KOMA-pályázatról (ÚPSz, 2001. március, 147-153. pp.) | 110 |
| Szemelvények a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. március, 154-156. Pp.) | 119 |
| (KOMA XVIII.) | |
| Összefoglaló a KOMA XVIII. (Kollégiumi élet) pályázatáról (ÚPSz, 2001. január, 193-198. pp.) | 124 |
| "A kollégiumi szakmában ma még több a szív, mint az ész" (ÚPSz, 2001. január, 199-205. pp.) | 132 |
| A kollégium a hátrányok csökkentésében a maga módján többet tehet az iskolánál | |
| Kapor Károly válaszol a szerkesztőség kérdéseire a KOMA XVIII. pályázatáról (ÚPSz, 2001. január, 206-211. pp.) | 141 |
| Szemelvények és háttéranyagok a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. január, 212-219. pp.) | 150 |
| (KOMA XX.) | |
| Összefoglaló a KOMA XX. (Komplex értékek helytörténeti, földrajzi háttérrel) pályázatáról (ÚPSz, 2001. február, 133-136. pp.) | 161 |
| Tantárgyi integráció, projektszemlélet | |
| Interjú Kojanitz Lászlóval, a KOMA XX. pályázat felelős kurátorával (ÚPSz, 2001. február, 137-141. pp.) | 167 |
| Hogyan neveljünk lokálpatriótákat? | |
| Kerekasztal-beszélgetés a KOMA XX. pályázat díjnyertes beszámolóinak készítőivel (ÚPSz, 2001. február, 142-148. pp.) | 174 |
| Szemelvények győztes pályázatokból és beszámolóikbl (ÚPSz, 2001. február, 149-158. pp.) | 184 |
| (KOMA XXVII.) | |
| Összefoglaló a KOMA XXVII. (Élményközpontú anyanyelvi fejlesztés) és XXXI. (Az aktív olvasóvá nevelés lehetőségei) pályázatairól (ÚPSz, 2001. szeptember, 133-136. pp.) | 197 |
| Értékvédelem - hagyományőrzés - modernizáció | |
| Beszélgetés Szebedy Tassal, a KOMA kurátorával az Élményközpontú anyanyelvi nevleés és Az aktív olvasóvá nevelés pályázatokról (ÚPSz, 2001. 9. 137-143. pp.) | 203 |
| Esettanulmányok (ÚPSz, 2001. október, 128-135. pp.) | 237 |
| "Az anyanyelvélménye a beszélgetnél kezdődik" (ÚPSz, 2001. október, 136-143. pp.) | 248 |
| A virtuális világban is szükség van valóságos élményeket nyújtó iskolára | |
| Beszélgetsé Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével a nyelv és az olvasás szerepéről (ÚPSz, 2001. október, 144-150. pp.) | 257 |
| A pedagógushoz el kell jutnia a virtuális világ üzenetének | |
| Interjú Deák Ritával, a Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosságának főosztályvezetőjével (ÚPSz, 2001. október, 151-157. pp.) | 267 |
| (KOMA XXXVII.) | |
| KOMA XXXVII. pályázat az iskolás gyermekek jobb egészsége érdekében a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósításának támogatására | |
| Ismertető az Egészségügyi Minisztérium és a KOMA közös pályázatáról (ÚPSz, 2001. november) | 277 |
| A mindennapi iskolai testmozgást támogató EüM-KOMA pályázat története (ÚPSz, 2001. november) | 279 |
| Átélni a mozgás örömét | |
| Szerkesztőségi beszélgetés az Egészségügyi Minisztérium és a KOMA közös, a mindennapos mozgást támogató pályázatának szakértőivel (ÚPSz, 2001. november) | 286 |
| Mozgás, testnevelés mindennap | |
| Kerekasztal-beszélgetés a mindennapos testnevelés iskolai gyakorlatáról (ÚPSz, 2001. november) | 296 |
| Ízelítő a mindennapos testnevelés jegyében született iskolaprogramokból (ÚPSz, 2001. november) | 307 |
| (KOMA XXVIII.) | |
| Etikaoktatás fejlesztése a közoktatásban (ÚPSz, 2001. december) | 312 |
| Az iskolának egy belső erkölcsi rend iránt igényt kell felkeltenie | |
| Interjú Kojanitz Lászlóval, a KOMA kurátorával a közalapítvány etika-emberismeret pályázatáról (ÚPSz, 2001. december) | 313 |
| Összhangban a hagyománnyal és a környezettel (ÚPSz, 2001. december) | 323 |
| Szemelvények győztes pályázatokból | |
| "Legyetek jók, ha tudtok!" | |
| Emberismeret és etika | |
| A gimnáziumok 11. osztálya számára (ÚPSz, 2001. december) | 334 |