1.035.098

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pályázás után

Értékelések, beszélgetések, szemelvények KOMA-pályázatokról

Előszó

A Közoktatási Modernizációs Közalapítvány (KOMA) immár harmadik alkalommal jelenteti meg azt az egybeszerkesztett kötetét, amely az Új Pedagógiai Sze444444z Új Pedagógiai Szemle Szerkesztősége... Tovább

Előszó

A Közoktatási Modernizációs Közalapítvány (KOMA) immár harmadik alkalommal jelenteti meg azt az egybeszerkesztett kötetét, amely az Új Pedagógiai Sze444444z Új Pedagógiai Szemle Szerkesztősége között létrejött együttműködési megállapodás alapján jelenik meg.
Célja a KOMA pályázatainak utógondozása, a sikeres pályázatok bemutatása, illetve a hazai közoktatási pályázati kultúra fejlesztése."
Az elmúlt időszakban lezárult pályázatok közül ismertetünk néhányat: összefoglaló értékelések, elemzések, a pályamunkák legérdekesebb részletei olvashatók.
A kerekasztal-beszélgetések közlésével betekintést kívánunk adni az egyes pályázati témák által létrejött szakmai közösségek munkájába is. Vissza

Tartalom

Előszó5
Dobos Krisztina
Az innováció7
(KOMA XXXIII., XXXIV., XXXVI.)
Összefoglaló a KOMA XXXIII. (Komplex művészeti nevelés), a XXXIV. (Kerettantervi modulok) és a XXXVI. (Integrált természettudományi pedagógiai rendszerek) pályázatairól19
A KOMA tiszte az, hogy a fejlesztőműhelyeket megtalálja és motiválja Kerekasztal-beszélgetés
a KOMA XXXIII. (Komplex művészeti nevelés),
XXXIV. (Kerettanterv modulok) és
Csirke Ernő, Hutai László és Puskás Aurél: XXXVI. (Integrált természettudományi pedagógiai rendszerek) pályázatairól három felelős kurátorral23
Az igazi szakmai kihívások ösztönzik legjobban a pedagógus megújulását
Schüttler Tamás: Beszélgetés Pálinkás József oktatási miniszterrel a KOMA innovációt ösztönző szerepéről29
Szemelvények a győztes pályázatokból
A tánc és dráma mint tantervi modul és mint integrációs lehetőség a Kölcsey Ferenc Gimnázium drámaprogramja alapján (részlet)
A kerettantervi modulok fejlesztése a közoktatásban (KOMA XXXIV. pályázat)35
Mintafejezet (Komplex drámafoglalkozás a másságról "Mese a zöld gyerekekről" (J. Neelands nyomán)38
Both Mária-Csorba F. László-Bánkuti Zsuzsa: Történeti szemléletű, integrált természettudományi tanterv(ek) (részlet)
Integrált természettudományi rendszerek kidolgozása (KOMA XXXVI. pályázat)43
Rápli Györgyi-Sipos Endre-Zele János: Komplex művészeti projekt a szakiskolák, szakközépiskolák és gimnáziumok 9-10. évfolyamai számára (részlet) (A Fővárosi Pedagógiai Intézet munkatársainak pályázata)48
(KOMA XXXVIII.)
Földes Petra: Összefoglaló a KOMA XXXVIII. pályázatáról 59
A pedagógusok és a szociális szféra együttműködése a pályázat tükrében Benke Judit és Lenkei Aidá - Miskolci Családsegítő Szolgálat: Beszélgetés a Miskolci Családsegítő Szolgálat munkatársaival (Földes Petra)62
"Ahhoz, hogy valaki egy ilyen programra pályázzon, nemcsak szakmai elkötelezettség, hanem szociális érzékenység is kell"
Nyerges Tibor felelős kurátor köszöntője és bevezető előadása71
Kocska Ágnes: A roma kisiskolások foglalkozásainak tapasztalatai74
Tóth Józsefné: "Tanulás a családért" program (Rabindranáth Tagore Tanoda, Ózd)84
(KOMA XII, XVI., XVIII.)
Helyünk Európában
Beszélgetés Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével91
Európai kihívások a magyar oktatásban
Beszélgetések Sió Lászlóval, az Oktatási Minisztérium politikai államtitkárával102
Szemelvények a győztes pályázatokból
Részletek a Szolnok Városi Kollégium Európa tükörcserepei - EU-mánia című pályázatából109
Összeállítás a Borbély Lajos Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium munkájáról sikeres pályázati programjaik alapján113
Részlet a német nyelvi munkatankönyv készítésére benyújtott (KOMA XII.) pályázatból114
Részlet a szakmai ismeretek idegen nyelvű oktatására benyújtott (KOMA XII.) pályázatból115
Részlet a rejtett tehetségek feltárása és fejlesztése céljából benyújtott (KOMA XVI.) pályázatból115
(KOMA XXXVIII.)
Földes Petra: Észrevételek, javaslatok a pályázaton részt vevő pedagógusok tapasztalati alapján (KOMA XXXVIII. pályázat)120
Elégedett lennék, ha gyerekeink megéreznék a siker ízét
Kerekasztal-beszélgetés
Juhászné Vaszil Ildikó tanár- Hernádkak, Borsod;
Rozgonyiné Hajzer Valéria tanár - Sajószentpéter, Borsod;
Kovácsné Dorogi Mária tanító - Gödre, Baranya;
Vadász Gáborné intézményvezető - Matty, Baranya;
Gadnai Gáborné tanító - Tiszabod, Szabolcs
Karászi Csilla tanító - Nyírpilis, Szabolcs125
Hardi Ildikó - Hardi András: A roma gyerekek lehetőségeiről két pályázat ürügyén
Gyakorlati megközelítés138
Hűséné Sinyei Erzsébet: A csoportalakítás nehézségeiről egy KOMA-pályázat kapcsán148
KOMA XXXVIII.
Lépésről lépésre egy iskolaprogramért
Beszélgetés Wawra Jánossal, az iskola igazgatójával151
Restyánszki Lászlóné: Komplex integrációs program a baktakéki iskolakörzetben167
KOMA XLI.
Összefoglaló a KOMA XLI. pályázatáról
Az iskolai nevelés mint a demokrácia gyakorlóterepe178
Az iskolai élet alappillére a demokrácia
Pásztor Júlia: Interjú Szebedy Tas kurátorral182
Demokráciára csak demokratikus környezetben lehet nevelni
Pásztor Júlia: Interjú Hutai László kuratóriumi taggal190
"Még nem értjük a demokráciát, csak tanuljuk"
Kerekasztal-beszélgetés a KOMA XLI. (Az iskolai nevelés mint a demokrácia gyakorlóterepe) című pályázatáról;
Bubik Szabolcs, a budapesti Kölcsey Gimnázium volt diákja, jelenleg egyetemista;
Bányai Sándor, a budapesti Kontyfa Utcai Középiskola, Általános Iskola és Óvoda szabadidő-szervező pedagógusa;
Izsó János, a budapesti Öveges József Szakiskola, Szakközépiskola és Gimnázium matematikatanára;
Kézdi Nagy Géza, az etyeki Kolumbusz Humángimnázium antropológiatanára;
Urbánné Tóth Edit, a szikszói Szepsi Csombor Márton Gimnázium, Szakképző és Általános Iskola történelemtanára (Pásztor Júlia)195
Szemelvények a győztes pályázatokból
Aktív Soproni Ifjak207
"Ami a szívedet (egyfeszt) nyomja" Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola és Szakiskola 211
A jövő iskolája Részlet Bangó Edit Diákjogi Kézikönyv című munkájának előszavából213
KOMA XXXIX.
Összefoglaló a KOMA XXXIX. pályázatáról
Pásztor Júlia: Az iskola matematika tartalmi és módszertani megújítása a közoktatásban 216
Földes Petra: Háttér az iskolai matematika tartalmi és módszertani megújítását célzó pályázathoz218
Élő matematika223
"A matematika tanulása örömteli legyen a gyerek számára"
Kerekasztal-beszélget a matematikatanításról
Székely Márton, a Bakonysárkány-Vérteskethely ÁMK Általános Iskolájának matematika- és informatikatanára;
Marczis György, a gyulai Erkel Ferenc Gimnázium tanára, Békés megye középiskolai matematika-szaktanácsadója, valamint a Bolyai János Matematikai Társulat Békés Megyei Tagozatának titkára;
Csürke Ibolya a budapesti Közgazdasági Politechnikum matematikatanára;
Klagyivikné Vadkerti Mária, a gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola matematikatanára233
Tompa Klára: Matematikatanári törekvések a KOMA XXXIX. pályázatának tükrében242
Ambrus András: A problémamegoldás tanításának elméleti alapjai252
"Pályázataink mindegyike egy lépés a megoldáshoz"
Pásztor Júlia: Interjú Dobos Krisztinával, a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány kuratóriumi elnökével 268
Az iskolák fejlesztő tevékenységét támogató pályázatokat fogunk meghirdetni
Kerekasztal-beszélgetés
Pásztor Júlia: Csirke Ernő, Hutai László és Puskás Aurél, a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány kuratóriumi tagjai276
KOMA XL.
Összefoglaló a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány XL. pályázatáról
Pásztor Júlia: A szabadidő-szervezés tartalmi és módszertani fejlesztésének elősegítése285
"Az a cél, hogy az egészségmegőrzés, a sport, a szórakozás, a kulturálódás a mindennapok részévé váljon"
Interjú Kaposi Józseffel, a KOMA kuratóriumi tagjával290
"Mindannyiunk munkája közösségteremtő élménypedagógia"
Kerekasztal-beszélgetés a szabadidő-programok szervezésére meghirdetett KOMA XL. pályázatáról
Farkas Edit és Ludasi György, a bp.-i Petőfi Sándor Gimnázium tanárai;
Makkainé File Edit, a kosdi Arany János Általános Iskola tanára;
Albert Lászlóné, a zsámbéki Apor Vilmos Katolikus Főiskola Gyakorló Általános Iskolája és Gimnázium igazgatója és
Szucsik Ágnes Egerből, a Fővárosi Oktatástechnológiai Központ programjának képviseletében (Pásztor Júlia)296
Bányai Sándor "Játsszunk' Addig jó, amíg csak játszunk..."
A KOMA XL. (Az iskolai szabadidő-szervezés tartalmi, módszertani fejlesztésének elősegítése) pályázati kiírására érkezett pályázat bemutatása308
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pályázás után Pályázás után

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.490 Ft
990 ,-Ft 60
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Pályázás után
Állapot:
2.490 Ft
1.240 ,-Ft 50
19 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Pályázás után
Állapot:
2.490 ,-Ft
37 pont kapható
Kosárba
konyv