1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tapasztalatok és távlatok a tanárképzésben

Szerző

Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím: Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 88
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-471-440-4
Megjegyzés: Litván, német és orosz nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egyetemi oktatásunk s tanárképzésünk tapasztalatainak összefoglalását, útkereső törekvések első áttekintését törekszik megfogalmazni a Neveléstudományi Tanszék tanulmánykötete. Rendhagyó... Tovább

Előszó

Egyetemi oktatásunk s tanárképzésünk tapasztalatainak összefoglalását, útkereső törekvések első áttekintését törekszik megfogalmazni a Neveléstudományi Tanszék tanulmánykötete. Rendhagyó vállalkozásról tanúskodnak az írások. 1981-8 5 között az egyetemközi kapcsolat keretei közt kibontakozott kutatások legfontosabb eredményeit adjuk közre, a KLTE Neveléstudományi Tanszéke és a Kapsukas Állami Egyetem Vilnius/ Pedagógiai Tanszéke együttes kutatásokat végzett az elmúlt ciklusban az egyetemi tanárképzés tartalmi s módszertani korszerűsítése jegyében. Ennek a munkának most a magyar nyelvű összegezését tartja kezében az olvasó.
Partnereink litván és orosz nyelven 1986-ban publikálják ugyanezen írásokat. így hazánk felszabadulásának 40. évfordulója tiszteletére párhuzamos kiadással járulunk hozzá a közös nagy kérdéskör elemzéséhez. Az együttműködés visszanyúlik az 1979-ben Debrecenben rendezett nemzetközi konferenciára. Akkor a tanári pályára készítés és a hivatástudat nevelésének legátfogóbb kérdéseiről folyt eszmecsere 6 ország küldötteinek részvételével. Az együttes kutatás a pedagógus személyiségének, iskolai tevékenységének s a tanárképzés folyamatainak problémáira irányult. 1985-ben a bilaterális kutatás tapasztalataira építve Debrecenben a FÓRUM' 85 rendezvénysorozat keretében a "Képzés, továbbképzés és a pedagógusközösség" témakörben tartottunk nemzetközi szemináriumot. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Párhuzamos gondolatok a tanárképzés alapjairól
Petrikás Árpád: A pedagógusképzés alapkérdései és fejlesztési problémái 9
L. Jovaisa: Pedagógusszemélyiség a szocialista társadalomban 25
Bajkó Mátyás: A pedagógusképzés folyamatának történeti tapasztalatai és innovációs lehetőségei 37
K. Poskusz: A szovjet középiskola pedagógus-modellje 57
II. Adatok a képzési folyamat szakaszairól
Sass Attila: A középiskolai pályairányítás és hatása a leendő pedagógusok szemléletének alakulásában 77
V. Aramaviciute: Felsőbbével tanulók erkölcsi szemléletfejlesztésének néhány kérdése 95
Papp János: Tanárjelöltek képességstruktúrájának mérési-elemzési lehetőségei és módszerei 113
Vecsey Beatrix: Meditáció a hivatásra nevelés és a gyakorlati pedagógiai felkészítés néhány nyitott kérdéséről 141
B. Pocjute: Egyéni foglalkozás beilleszkedési zavarokkal küzdő hallgatókkal 153
Rezümék 163
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tapasztalatok és távlatok a tanárképzésben Tapasztalatok és távlatok a tanárképzésben

A borító kissé elszíneződött.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv