1.035.089

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a neveléstudományba

Tanárszakosok számára/Kézirat

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J2-1513. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A nevelés elméleti és történeti alapjai
Előszó14
A nevelés tudománya és a tanárképzés14
A nevelés és neveléstudomány19
A fogalmak kialakulásának folyamata21
A magyar nevel szó etimológiai vizsgálata22
Összefoglalás24
A nevelés tudománya26
A neveléstudomány alapfogalmainak rendszere27
A nevelhetőség kérdése27
Problématörténeti áttekintés29
A nevelés és átöröklés30
A nevelés és a környezet30
Nevelés és fejlődés33
A nevelés ügyének és a nevelés tudományának kibontatkozása ókortól napjainkig33
Bevezető a történeti részhez33
Nevelés az ókorban34
A keresztény középkor nevelésügye43
Az ember felszabadulásának első nagy kísérlee43
Pedagógiai realizmus50
Naturalizmus a pedagógiában55
Jean-Jacques Rousseau56
Pestalozzi Johann, Henrik58
Herbart Johann, Frederik60
A XIX-XX. század fordulójának pedagógiai irányzatai64
Neonaturalizmus65
A szociálpedagógia képviselői67
A kultúrpedagógia képviselői69
Pedagógiai pragmatizmus73
Az Új Iskola a mozgalom75
A szocializmus pedagógiája79
Felhasznált és ajánlott irodalom az első részhez85
A neveléstudomány alapkérdései86
A nevelési cél problémái87
A cél fogalma87
A célok taxonómiája91
A cél- és eszközrendszer összefüggései92
A nevelés feladatrendszere az emberi tevékenység és viszonyrendszer alapján93
Az ember, egyén, személyiség a nevelés folyamatában96
A fogalmak tisztázása97
A személyiség struktúrája99
A személyiség fogalmának történeti alakulása100
A személyiség ösztönzőrendszere104
A nevelés feladatrendszere I.110
A valóság megismerése a nevelési folyamatban110
Az ismeretek tartalmi problémái112
A tanterv114
A tananyag elrendezése115
Ismeretelméleti problémák117
A megismerés pszichológiai és logikai problémái122
Megismerési folyamatok az iskolában129
A megismerési folyamat kibernetikai tulajdonságai131
A megismerési folyamat ellenőrzése, értékelése134
A didaktikai megismerés struktúrája136
Nevelési lehetőségek a megismerési folyamatokban141
Összefoglalás141
A nevelés feladatrendszere II. A valóság átalakításának pedagógiai problémái145
A fogalom145
A termelés és a nevelési folyamat146
A társadalom átalakításának pedagógiai kérdései152
A nevelés és művelődés157
A nevelés feladatrendszere III. Az érintkezés (társulás) tevékenység- és viszonyrendszerének pedagógiai problémái160
Bevezetés160
A érintkezés szabályozói. Az erkölcs és a jog168
A nevelés feladatrendszere IV. Nevelés és értékrendszer. Az értékorientáció problémái. Az értékrendszer kialakításának feladata. Az esztétikai nevelés173
Problématörténet173
Az értékelés pedagógiai problémái176
Az esztétikai értékek megvalósulásának pedagógiai folyamata. Esztétikai nevelés180
Szervezettan, módszertan, technológia184
A tantárgyrendszer184
Az osztályrendszer190
Sickinger mannheimi rendszere193
Petersen jénai iskolája193
Dalton-terv194
Decroly rendszere194
A Winnetka-terv194
Dewey-féle projekt módszer194
Laboratóriumi brigád-rendszer194
Hazai kísérletek: Család Iskolája, Cselekvés Iskolája194
Polonkai Mária: Az osztályrendszerben folyó munka kialakult formái 196
Frontális munka196
Csoportmunka197
Az egyéni munka197
A differenciált oktatás198
A tanórarendszer203
A tanítási óra a történelemben204
A tanítási óra megszervezése205
A tanítási óra elemzése207
Iskolarendszer208
A módszer problémái213
A módszer kialakulásának története214
A módszert meghatározó tényezők218
A tanulás módszerei220
A tanítás módszerei222
Az oktatás módszerei222
A képzés módszerei223
A nevelés módszerei223
A módszerek táblázatos összefoglalása223
A nevelés szubjektív tényezői
A pedagógus226
Bevezetés226
Problématörténeti áttekintés228
A pedagógusok felkészítése a pályára230
Nevelés és hivatás231
Tanártípusok233
A tanári pályára való felkészülés irányai234
Vecsey Beatrix: A pedagógus mint osztályfőnök (szemináriumi feldolgozásra)237
Papp János: A tanár-diák viszony239
A család242
Nevelésszociológiai alapok242
Nevelés a családban246
Családi életre nevelés251
A gyermekközösségek szerepe a nevelésben254
A gyermek a nevelés folyamatában. Önnevelés256
Irodalomjegyzék a II. és III. részhez259
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv