1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalom-iskola-szocializáció

(Tanulmányok)

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 113 oldal
Sorozatcím: Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 87
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-471-381-5
Megjegyzés: Megjelent 700 példányban. Német és orosz nyelvű összefoglalókkal. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A széleskörű problematikának akár rövid s ezért vázlatos kifejtését sem vállalhatják magukra e közlemény szerzői. Arra vállalkoznak, hogy a jelen társadalmi fejlődés aktuális gondjait összevessék... Tovább

Előszó

A széleskörű problematikának akár rövid s ezért vázlatos kifejtését sem vállalhatják magukra e közlemény szerzői. Arra vállalkoznak, hogy a jelen társadalmi fejlődés aktuális gondjait összevessék az iskola funkcióinak újszerű tényeivel. Hiszen a 80-as években a társadalom szocialista arculatának megformálása azért lassult le, mert az iskola funkcióinak megújulása lelassult s az általa létrehozott "produktumok"' nincsenek összhangban, sőt helyenként éles ellentmondásban állnak a társadalmi folyamatok természetével, kibontakozásuk ütemével.- Innen a társadalmi közvéleményben az elégedetlenség hangulata, s innen az iskola útkeresése is. A társadalmi fejlődés ellentmondásai, újszerű jelenségei közvetlenül és közvetett módon áthatják az iskola egész életét.
Ez többnyire a célok 8 követelmények újrafogalmazásában jelentkezik. Ebből a szempontból az általános iskolában 1978-ban megindult tartalmi fejlesztés a célok és követelmények korábbi rendjének igazítását megindította, de a valóságos hatások, természetesen, csak a teljes, nyolcéves tapasztalat alapján, azaz a 80-as évek második felében mérlegelhetőek.
A középfokú intézményekben több erőfeszítés tanúi lehetünk a különböző iskolatípusok funkcióinak feltárása érdekében. Elmondható, hogy ezen a téren a társadalmi igények és szükségletek kielégítése eddig nem eléggé megalapozott, Hiszen a széles profilú, önállóan gondolkodó és döntésre kész munkások tömeges nevelése még várat magára. A szakközépiskolák szerepe további értékelést igényel.
A gimnáziumok szerepváltása pedig olykor a társadalom konzervatív /csak továbbtanulásra készíteni!/ nézetei miatt nem mondható sikeresnek. Vissza

Tartalom

Petrikás Árpád: Társadalom - nevelés - iskola
/Bevezető gondolatok/ 5
Mojzesné Székely Katalin: Társadalom és iskola 23
Szekeres Melinda: A 10-14 évesek szocializációja és az iskola 45
Polonkai Mária: A tanulás az iskolai tevékenységrendszerben 63
Papp János: Kiindulópontok a holnap pedagógusának arcképvázlatához 75
Zusammenfassungen 103
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Társadalom-iskola-szocializáció Társadalom-iskola-szocializáció Társadalom-iskola-szocializáció

A borító enyhén foltos. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv